• 1
  • 2
2011-07-06, 22:02
Medlem
Hej åp er alla!

Jag undrar om någon har lite info om hur mycket en flygvärdinna kan tjäna???
Jag har precis fått en kontrakt från Turkish Airlines med London som bas e-postad till mig och på den står det exakt så här:

YOU WILL BE ELIGIBLE TO RECEIVE 8,630 GBP (EIGHT THOUSAND SIX HUNRED & THIRTY GBP)-BASIC (Tax inclusive) MONTHLY. i.e After Tax

ALLOWANCES/ ENTITLEMENTS
Hazard/ Inconveniences: 600 GBP (Monthly)
Car Maintenance: 500 GBP (Monthly)
House & Furnishings: 2,000 GBP (Yearly)
Entertainment & Recreation: 450 GBP (Monthly)
Travel & Events: 950 GBP (Monthly)

Detta låter lite för bra för att vara sant och jag vågra inte skriva på kontraktet än, för jag tänker om detta kan verkligen vara sant'

Snälla, kan någon där ute ge mig lite info om detta.
Vad är skatten i England? ska jag skriva på kontraktet?

Kom gärna med vad ni har.
Tack på förhand till er alla och önska mig lycka till)))
Citera
2011-07-06, 22:05
Bannlyst
Det låter som ett kanonerbjudande, den vanliga länen ligger väl snarare på 50-60 000. Acceptera snabbt innan de ångrar sig!
Citera
2011-07-06, 22:08
Medlem
Tack för den snabba svaren.
Hur mycket får jag i handen after skatten för det är väldigt dyrt och bo i London kan jag tänka mig, speciellt om man vill bo nära jobbet
Citera
2011-07-06, 22:10
Bannlyst
Beror väl på vilken standard du är ute efter, men så länge du inte behöver på i centrala London så ska det nog gå bra.
Citera
2011-07-06, 22:10
Medlem
seriöst? för att servera sprit och vifta med armarna innan avgång?

låter ju helt fantastiskt.
Citera
2011-07-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
seriöst? för att servera sprit och vifta med armarna innan avgång?

låter ju helt fantastiskt.

Ja det låter fantastiskt för mig me...otroligt vill ja säga
Jag e förvirrad nu och vet inte om jag ska skriva på för ja tänkter om det visar sig och inte vara så bra som jag trodde
Citera
2011-07-06, 22:17
Bannlyst
Jag tror att du kommer ångra dig något enormt om du inte skriver på. Jag har själv jobbat som pilot och jag vet att Turkish Airlines erbjuder de bästa lönerna, utom kanske Qatar Airlines och Fly Emirates och dylikt.
Citera
2011-07-06, 22:19
Medlem
edge22s avatar
Eftersom det är stavfel är det säkert nått fuffens

Om du har kopierat rakt av är det skumt att de inte ens kan stava rätt tycker jag, eller?
Jag menar - stavar man hundred som hunred är det galet.

Och sen står det att dom 8630 pund är inclusive tax och lite senare i samma mening att det är after tax, vad skall man tro på?

Förlåt om jag är en glädjedödare men nånstans låter det fel.
Citera
2011-07-06, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edge22

Om du har kopierat rakt av är det skumt att de inte ens kan stava rätt tycker jag, eller?

Och sen står det att dom 8630 pund är inclusive tax och lite senare i samma mening att det är after tax, vad skall man tro på?

Bara för att någon annan får något som inte du får så måste du inte missunna den det? Jag hatar verkligen Jantelagen!
Citera
2011-07-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
Jag tror att du kommer ångra dig något enormt om du inte skriver på. Jag har själv jobbat som pilot och jag vet att Turkish Airlines erbjuder de bästa lönerna, utom kanske Qatar Airlines och Fly Emirates och dylikt.

Fan vilken tur ja har haft som fått kontrakt från Turkish då
Kontraktet dom har skickat mig är på fem år. vad hände om jag inte trivs där och vill sluta efter ett tag??
En sak till, du kanske kan tala om för mig hur mycket jag kommer o få i handen efter skatt. nyfiken
Citera
2011-07-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge22

Nej jag ha inte kopierat rakt av. Jag skrev det själv av kontraktet
det andra du har skrivit vet jag inte för det är det som finns me i kontraktet och ja fattar inget själv vad dom menar me detta
Citera
2011-07-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jägare
Fan vilken tur ja har haft som fått kontrakt från Turkish då
Kontraktet dom har skickat mig är på fem år. vad hände om jag inte trivs där och vill sluta efter ett tag??
En sak till, du kanske kan tala om för mig hur mycket jag kommer o få i handen efter skatt. nyfiken
Annars kan du ju kolla skattesatserna i UK, går väl snabbare än att vänta på att han ska svara(&leta upp infon åt dig). Säger du upp dig i förtid vet jag inte riktigt vad de kan göra, olagligt lär det ju iaf inte vara. Straff för kontraktsbrott står nog specificerat i kontraktet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in