2011-07-06, 22:27
Bannlyst
Det står ju "Tax inclusive, i.e. after tax" så det tolkar jag som att det är efter skatt. Det är större chans att de inte riktigt vet vad inclusive betyder, after tax är ju ganska tydligt. Så jag skulle tippa på att du får summan som står

Och jag tror inte att det blir några problem att sluta, inte vad jag har hört iallafall. Det enda jag vet om dem är att de är ganska otåliga när det gäller personal, det är mycket möjligt att de har skickat ut samma erbjudande till flera andra och sen kanske bara tar den hälft av de som svarar först. om du fattar
Citera
2011-07-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jica
Det där kontraktsförslaget har jag också fått i mailen och jag är inte ens steward/flygvärdinna. Behöver man inte någon typ av utbilding för denna typ av jobb?

Jo man behöver utbildning för detta.
Jag skickade min CV och plus min flygvärdinna diplom för en vecka sen och jag fick kontraktet idag.
Jag chansade bara, trodde aldrig jag skulle få mailet idag
Citera
2011-07-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jägare
Fan vilken tur ja har haft som fått kontrakt från Turkish då
Kontraktet dom har skickat mig är på fem år. vad hände om jag inte trivs där och vill sluta efter ett tag??
En sak till, du kanske kan tala om för mig hur mycket jag kommer o få i handen efter skatt. nyfiken

Tolkar jag det rätt så får du alltså ca 10.000 GBP i månaden ca 110.000 SEK... för mig låter det inte som en lön för flygvärdinna möjligtvis pilot.

Men "go for it" begriper inte vad du tvekar på?
Citera
2011-07-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
Det står ju "Tax inclusive, i.e. after tax" så det tolkar jag som att det är efter skatt. Det är större chans att de inte riktigt vet vad inclusive betyder, after tax är ju ganska tydligt. Så jag skulle tippa på att du får summan som står

Och jag tror inte att det blir några problem att sluta, inte vad jag har hört iallafall. Det enda jag vet om dem är att de är ganska otåliga när det gäller personal, det är mycket möjligt att de har skickat ut samma erbjudande till flera andra och sen kanske bara tar den hälft av de som svarar först. om du fattar

Längs ner i kontraktet vill dom att jag skriver på och skickar tillbacka det till dom.
Så jag undrar om dom kan ha skickat samma kontrakt till flera??

Tack för all svar Danello. det är verkligen snällt av dej
Citera
2011-07-06, 22:36
Medlem
sqs avatar
Det låter för bra för att vara sant, men om det är sant så hade jag tackat ja.
För att svåra på frågan i rubriken så kan jag säga att en normal lön för en flygvärdinna är 25-30 000
Citera
2011-07-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jägare
Längs ner i kontraktet vill dom att jag skriver på och skickar tillbacka det till dom.
Så jag undrar om dom kan ha skickat samma kontrakt till flera??

Tack för all svar Danello. det är verkligen snällt av dej

Såg på mailet att dom vill ha en kopia på mitt pass plus hemadres så att dom kan skicka mina resedokument till mig
Citera
2011-07-06, 22:58
Medlem
Niccoos avatar
Det kan ju inte finnas en chans i världen att en flygvärdinna drar in den sortens pengar för att rulla en kärra i en trång gång. Om något verkar för bra för att vara sant är det antagligen det också.

Edit: lite forskning på Internet ger vid handen att medianmånadslönen ligger runt 29kSEK i USA för en flygvärdinna i grundlön http://www1.salary.com/Flight-Attendant-Salary.html och 75e percentilen kring 35kSEK. Detta ska ställas mot påståendet om dryga 80kSEK (efter skatt) i TS fråga.

Edit2: Ledsen att vara den som pajar glädjen för dig men det är en scam, det finns exakt samma fejkade erbjudande på olika flygbolag. Någon har hittat ett avtal och kopierat det, antagligen vill de snart att du betalar in diverse avgifter för påhittade kostnader såsom Arbetstillstånd, Visum etc.

(qatar_airways321@live.com LOL)

http://www.londononline.co.uk/reviews/15413/
Senast redigerad av Niccoo 2011-07-06 kl. 23:15.
Citera
2011-07-06, 23:17
Medlem
bombaccis avatar
flygvärdinor ligger på ca 30 000kr/mån i Sverige, enligt 2007 statistik

http://www.gp.se/jobbstudier/jobbpengar/1.30744

Man kan säkert tjäna mer i England men där är ju bostad o annat dyrare istället.

Vill de verkligen anställa en kille som flygvärdinna?

Steward brukar det ju kallas.

Men grattis, du lär få en hyfsad lön, om det är på allvar.
Citera
2011-07-06, 23:23
Medlem
Detta låter MYCKET suspekt.

Turkish Airlines har större delen av sin cabin crew baserad i Turkiet. Så vitt jag vet har de ingen crew base i London eller någonstans i övriga Europa heller. Har de informerat dig om vilka linjer du kommer att flyga på? Mellan England och Turkiet?

För det andra låter lönen alldeles för hög då den befinner sig i nivå med vad piloter generellt tjänar. Inte ens cabin crew på BA, som betalar bäst i England, tjänar såna summor per månad.
Citera
2011-07-06, 23:39
Medlem
sqs avatar
Nu när jag tänker lite mer på det så känns det verkligen overkligt. Den lönen skulle innebära att du tjänar mycket mer än många piloter.

T.ex

Du skulle tjäna lika mycket som en pilot som jobbat på SAS i hela sitt liv och flyger på long haul.
Du skulle tjäna 200 000 mer än en pilot på Singapore Airbus airbus 380 FO.
En FO (Styrman) på boeing 737 tjänar som högst 42 779 svenska kronor i månaden på Turkish Airlines. Du skulle således tjäna 2,5 mer än din chef ombord.....

Det bör tilläggas att detta är inom de 5 första åren inom yrket dvs utan efarenhet. Jag vill på inte hindra dig från något bara ge dig lite perspektiv på hur rimligt det låter.
Citera
2011-07-07, 00:19
Medlem
Jthunderas avatar
Det är en scam inget snack om saken. Ring dem och fråga om du känner dig osäker. Beklagar, fortsätt jaga!
Citera
2011-07-07, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
Bara för att någon annan får något som inte du får så måste du inte missunna den det? Jag hatar verkligen Jantelagen!

Du tycker alltså det är smartare att låta någon som frågar om råd inte få några för att man är "avis" de låter ju riktigt smart. Du tycker inte själv att det verkar konstigt att någon utan att ens har träffat personen, utan någon muntlig kontakt vad jag förstår skickar ett kontrakt på mail med en lön på ca: 110.000 kr? tycker man inte det är skumt så är man antagligen världens naivaste person eller ligger man bakom bedrägeriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in