• 1
  • 2
2011-07-05, 16:13
Medlem
KickAss-1337s avatar
Som topic lyder, feel free att dela med er av era recept!

Att göra smoothies är i min mening varken svårt eller tidskrävande, samt väldigt underskattat! Slår det färdiggjorda skräpet i affärerna med hästlängder. Har ni exakta mått får ni gärna posta det också, även om det finns en viss charm i att bara höfta jag brukar föredra att göra mina lite mer matiga genom att tillsätta t ex havregryn eller använda kvarg som bas. Idag fick jag faktiskt till en komplett jävla fullträff, riktigt riktigt gott blev det!

3-4 dl mjölk
1 äpple (klyftat)
1 tsk vaniljsocker
lite havregryn och kanel

Testa och keep it going!
Citera
2011-07-05, 16:17
Medlem
Wertyms avatar
Jordgubbar+glass+turkisk yoghurt+mjölk+banan= min smoothie. Gott. :)
Citera
2011-07-05, 16:24
Medlem
Spackelackans avatar
Avokado, limejuice, mjölk, råsocker och is. Kör i mixer till slät konsistens.
Citera
2011-07-05, 16:29
Medlem
Mjölk, jordgubbar, banan och vanilj yogurt.
Citera
2011-07-05, 16:48
Medlem
KickAss-1337s avatar
Glömde säga att det ska vara ett ägg i min smoothie också, gör konsistensen lite slätare. Det är visserligen inget måste om man nu inte gillar det, men för mig som tränar mycket och gärna vill ha det hela lite mer mättande är det kanon

Härliga recept så här långt, hade definitivt aldrig kommit på tanken att använda avocado t ex
Citera
2011-07-05, 17:00
Medlem
Grytters avatar
Jag kör på: Massa hallon+yoghurt+socker. Blir gottigottgott!
Citera
2011-07-05, 21:52
Medlem
Crashos avatar
En paradisshake sk*t gó http://bit.ly/rqewceerptty2
Citera
2011-07-05, 23:42
Medlem
Kruzs avatar
En helt okej proteindrink är att göra en mix på en burk lätt kesella + 1dl fruktyoghurt + en skvätt juice, alternativt färska bär efter smak.
Gott och nyttigt.
Citera
2011-07-06, 01:32
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Glömde säga att det ska vara ett ägg i min smoothie också, gör konsistensen lite slätare. Det är visserligen inget måste om man nu inte gillar det, men för mig som tränar mycket och gärna vill ha det hela lite mer mättande är det kanon

Härliga recept så här långt, hade definitivt aldrig kommit på tanken att använda avocado t ex
Smakar finfint det. En Venezuelansk ex-flamma var det som fick mig frälst på den. Vill man göra den till en litet mera vuxen smoothie så kan man skvätta i nån deciliter mörk rom. Då bör man dock minska ned på sockret litet. Blir på tok för sött annars.
Citera
2011-07-06, 01:34
Medlem
Vaniljstång, blåbär, hallon, mjölk.
Citera
2011-07-06, 02:17
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Är inte halva grejen med smoothie att den inte ska innehålla glass eller mjölk utan helst görs på yoghurt?
Citera
2011-07-06, 14:49
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Är inte halva grejen med smoothie att den inte ska innehålla glass eller mjölk utan helst görs på yoghurt?

Det är väll en smakfråga antar jag, tycker mest det är spännande att se vad folk svänger ihop, och har garanterat blivit glatt överaskad hitills

Med detta sagt välkommnas alla förslag och idéer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in