• 1
  • 2
2011-07-06, 21:21
Medlem
Spackelackans avatar
Här kommer den enklaste: Kärnfri vattenmelon + mixer= Melon slushie/smoothie.
Citera
2011-07-06, 22:57
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Gjorde en milkshake idag som blev den godaste jag ätit.
Is som mixas till snö, vaniljglass, mjölk och espresso (med socker i). Inte en smoothie, men vafan....
Citera
2011-07-07, 15:33
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Gjorde en milkshake idag som blev den godaste jag ätit.
Is som mixas till snö, vaniljglass, mjölk och espresso (med socker i). Inte en smoothie, men vafan....

Låter som en minst sagt trevlig skapelse att inta nu i värmen

Har en fin annars som jag gör hyfsat ofta: En burk kvarg (250g), frysta jordgubbar, en banan, ett ägg samt en skvätt apelsinjuice ev. lite honung som sötningsmedel. Mixa samman alltsammans till en slät konsistens. Anledningen till att gubbarna ska vara frysta är att hela grejen då får en glassliknande konsistens. Funkar kanon att ha som frukost eller lunch och särskilt nu när det är så varmt som det är
Citera
2011-07-08, 09:32
Medlem
1 banan
2 msk krossade linfrön
1 dl hallon/blåbär/jordgubbar/smultron/vad man gillar.
Så mycket sojamjölk som får plats (om man mixar i glas dvs.)
Ev. soja-/havreyoghurt.

Går nog även att byta ut 1 dl frukt/bär mot någon matsked jordnötssmör/jordnötter. Och sojamjölk mot t.ex. kokosmjölk.
Citera
2012-12-07, 04:44
Medlem
saftad_burks avatar
Ett par dl blåbär, 20-30 g mörk choklad, lite blandade nötter, vanilj- eller honungsyoghurt, en klick kvarg och så tillsätta mjölk tills konsistensen blir som den ska. Kanske en klunk olja av något slag, om man kommer ihåg det. Kan vara gott med havregryn med, men man får vara försiktig med hur mycket man har i. Lätt hänt att hela grejen bara smakar gröt. Men får man i lagom så blir konsistensen riktigt bra.

Känner någon till bra fetsmoothies förresten? Vill gå upp i vikt utan att tvinga i mig alltför vidriga sörjor. Eller alltför mycket välsmakande sörja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in