Jo, nu vore det trevligt med lite tips från er
Vi firar som sagt 10 år tillsammans jag och min sambo.
Budgeten är väldigt snål (ca 1000kr) Tidigare gångerna har vi firat med restaurangbesök och sen åkt hem och kollat på film och myst och det har blivit lite uttjatat för min del. Kan även nämna att killen min inte är åt det romantiska hållet och låter mig bestämma vad vi ska göra. Har låtit honom planera årsdag förr och det slutade med att vi åt en s.k "romantisk middag" med pizza
Mystik, det är romatiskt. Sätt på henne ögonbindel och där efter kom på några roliga grejer som några av dom andra sa. Ögonbindeln gör allt till spännande och upphetsande då man inte vet vad som ska hända.
Har funderat på picknic, men det känns så kliché
Vi firar nu på torsdag och att åka iväg på en tripp och övernatta är uteslutet eftersom jag börjar jobba tidigt dagen efter.
Minigolf...njaa...
Jo, nu vore det trevligt med lite tips från er
Vi firar som sagt 10 år tillsammans jag och min sambo.
Budgeten är väldigt snål (ca 1000kr) Tidigare gångerna har vi firat med restaurangbesök och sen åkt hem och kollat på film och myst och det har blivit lite uttjatat för min del. Kan även nämna att killen min inte är åt det romantiska hållet och låter mig bestämma vad vi ska göra. Har låtit honom planera årsdag förr och det slutade med att vi åt en s.k "romantisk middag" med pizza
Romantik handlar INTE om "vad man gör för saker och äter för saker"...
Romantik handlar om sinnesstämning. Det är just detta med "sinnesstämning" många glömmer bort.
Hur romantiskt är det med en picknick ute i det gröna som invaderas av myror i maten?
Då tycker ju jag det är mer romantiskt att dricka en kaffe över en motor när båda hjälps åt att fixa med bilen i solnedgång.
Sedan så glömmer också många bort att man kan ha olika syn med på vad som skall räknas som "romantiskt"..
Det är trist att den enas smak i ett förhållande skall vara gällande och det är oftast den personen som har s.k "mainstreamsmaken" på det som skall klassas som romantiskt också som skall gälla och "dominera" förhållandet.
Sedan för att fira sitt förhållande.. Måste det gå i romantikens tecken?
Även om man har låg budget så kan man ju fira ett förhållande med att göra en gemensam upplevelse ihop.
Sinnesstämning; Anledningen bakom man gör något är viktigare än vad man gör.
Problemet med många (i synnerhet tjejer/kvinnor) är att de skall "överarbeta" dessa speciella dagar för att "man måste ju göra något speciellt och romantiskt i hop", så att oftast syftet/meningen går förlorad i processen eller känns påtvingad i slutändan.
Jo jag är kvinna själv i fall någon nu undrar...
Senast redigerad av Empress 2011-07-04 kl. 17:00.
En tur till närmaste äventyrs-bad är nog det jag skulle rekomendera!
Det är nog något som går hem hos honom, bjud även på slush eller hamburgare där. Av någon konstig anledning smakar allting mycke bättre där!
Ett annant alternativ är lazerdome i Borås, schyssta öppettider, priser och även chans till priser efter varje match!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!