Romantik handlar INTE om "vad man gör för saker och äter för saker"...
Romantik handlar om sinnesstämning. Det är just detta med "sinnesstämning" många glömmer bort.
Hur romantiskt är det med en picknick ute i det gröna som invaderas av myror i maten?
Då tycker ju jag det är mer romantiskt att dricka en kaffe över en motor när båda hjälps åt att fixa med bilen i solnedgång.
Sedan så glömmer också många bort att man kan ha olika syn med på vad som skall räknas som "romantiskt"..
Det är trist att den enas smak i ett förhållande skall vara gällande och det är oftast den personen som har s.k "mainstreamsmaken" på det som skall klassas som romantiskt också som skall gälla och "dominera" förhållandet.
Sedan för att fira sitt förhållande.. Måste det gå i romantikens tecken?
Även om man har låg budget så kan man ju fira ett förhållande med att göra en gemensam upplevelse ihop.
Sinnesstämning; Anledningen bakom man gör något är viktigare än vad man gör.
Problemet med många (i synnerhet tjejer/kvinnor) är att de skall "överarbeta" dessa speciella dagar för att "man måste ju göra något speciellt och romantiskt i hop", så att oftast syftet/meningen går förlorad i processen eller känns påtvingad i slutändan.
Jo jag är kvinna själv i fall någon nu undrar...
Jag håller med dig helt och hållet! Jag har aldrig bett min partner att vara romantisk eftersom jag vet hur han är och det accepterar jag, MEN jag tycker att det här kan vara en dag då han kan anstränga sig lite..
Jovisst att det kan vara små saker som kan gör det mysigt , men jag söker det lilla extra,, eller har jag fel?
En tur till närmaste äventyrs-bad är nog det jag skulle rekomendera!
Det är nog något som går hem hos honom, bjud även på slush eller hamburgare där. Av någon konstig anledning smakar allting mycke bättre där!
Ett annant alternativ är lazerdome i Borås, schyssta öppettider, priser och även chans till priser efter varje match!
Lycka till med firandet
Tack!
Låter kul, men som sagt, vi vill hålla oss innanför stan.
lazerdome låter asnajs. Kanske man kan köra det någon vacker dag
Jo, nu vore det trevligt med lite tips från er
Vi firar som sagt 10 år tillsammans jag och min sambo.
Budgeten är väldigt snål (ca 1000kr) Tidigare gångerna har vi firat med restaurangbesök och sen åkt hem och kollat på film och myst och det har blivit lite uttjatat för min del. Kan även nämna att killen min inte är åt det romantiska hållet och låter mig bestämma vad vi ska göra. Har låtit honom planera årsdag förr och det slutade med att vi åt en s.k "romantisk middag" med pizza
nawe. Mysig ju! han försökte i alla fall, många killar bryr sig inte ens
Jag hade uppskattat ett utbyte av en varsin present, en bra film typ fast 5 på bio, vandra lite på stan efteråt, beställa pizza, köpa med sig godis och sen hem och mysa. Sen gärna lite hett och ovanligt sex efteråt som man kanske inte brukar ha dagligen om man varit ett par i x antal år.
Jag håller med dig helt och hållet! Jag har aldrig bett min partner att vara romantisk eftersom jag vet hur han är och det accepterar jag, MEN jag tycker att det här kan vara en dag då han kan anstränga sig lite..
Jovisst att det kan vara små saker som kan gör det mysigt , men jag söker det lilla extra,, eller har jag fel?
Håller du verkligen med mig i grunden? (Ja det är en adekvat fråga att ställa.)
För som jag skrev i de två sista styckena..
"Sedan för att fira sitt förhållande.. Måste det gå i romantikens tecken?
Även om man har låg budget så kan man ju fira ett förhållande med att göra en gemensam upplevelse ihop.
Problemet med många (i synnerhet tjejer/kvinnor) är att de skall "överarbeta" dessa speciella dagar för att "man måste ju göra något speciellt och romantiskt i hop", så att oftast syftet/meningen går förlorad i processen eller känns påtvingad i slutändan. "
Så sitter du och frågar mig om du har fel med "det lilla extra" en "högtidsdag" (som datum när man blev i hop i detta fall).
Vad gör du själv för "det lilla extra" emot honom? Varför skall dagen kretsa kring dig och "det lilla extra" som du vill ha i form av "lite mer romantik"?
Ni är två i era förhållande. Och då kan man ju undra varför han skall "anstränga sig lite" på den dagen men inte du? Du sitter och efterfrågar om tips på Flashback som passar in i "romantikens tecken", när du har accepterat en kille som inte är "särskilt romantiskt lagd" och säger "då kan han väl anstränga sig lite, eller har jag fel?", när ni skall fira en dag som handlar om "ER två".
Redan här tycker jag du har glömt din egna kille i processen och dagen skall kretsa kring dig och det du vill ha som "det lilla extra" då du är slut på idéer".
Har du funderat på vad DIN kille kan tycka är kul att fira med en sådan "speciell dag"?
Han kanske gav upp när han såg att du inte uppskattade hans ansträngning var passande då ni satt och åt "pizza ihop". Killar märker sådant fast du inte säger något "rent ut" till honom, fast han inte säger något själv.
Ta du dig en funderar på varför du firar dagen i stället.
Vill du fira dagen för ER skull?
Om JA:
Då skall dagen handla lika mycket om honom och då skall man aldrig sitta och anse att "han skall anstränga sig det lilla extra" och efterfråga enbart efter "romantiska upplevelser" då skall man kompromissa så att båda får ut något av dagen..
Om Nej:
Även om ni har ett långvarigt förhållande så kan killen tillslut tröttna när allt skall kretsa kring dig och det du tycker är rätt och riktigt att fira en sådan högtidsdag som "när man blev i hop", och anser att han skall anstränga sig det "lilla extra"
Tycker du var verkligen nedvärderande emot din killen när du gav en "facepalm"-smilien ( denna smilie--->) när han hade fixade fram pizza på en av er "fira för att vi blev ihop dagar".
Det ger mig dålig smak i munnen när något sitter och gör en sådan handling om den människan man påstår att man älskar även om det är ett anonymt på internet.
Jag tycker en bra idé är att låta killen få bestämma denna dagen. Så kanske du kan anstränga dig lite extra i stället och visa att du uppskattar hans ansträngningar. I stället för att dissa honom och hans ansträngningar, på Flashback, med "facepalm"-smilisar...
Eller så släpper du på dina krav och inser att även du skall anstränga dig det lilla extra på dagen för HANS skull lika mycket.
Även en högtidsdag handlar om "att ge och ta", av dina inlägg i denna tråden så verkar du har glömt detta i processen och anser att han "skall anstränga sig det lilla extra".
Håller du verkligen med mig i grunden? (Ja det är en adekvat fråga att ställa.)
För som jag skrev i de två sista styckena..
"Sedan för att fira sitt förhållande.. Måste det gå i romantikens tecken?
Problemet med många (i synnerhet tjejer/kvinnor) är att de skall "överarbeta" dessa speciella dagar för att "man måste ju göra något speciellt och romantiskt i hop", så att oftast syftet/meningen går förlorad i processen eller känns påtvingad i slutändan. "
Så sitter du och frågar mig om du har fel med "det lilla extra" en "högtidsdag" (som datum när man blev i hop i detta fall).
Vad gör du själv för "det lilla extra" emot honom? Varför skall dagen kretsa kring dig och "det lilla extra" som du vill ha i form av "lite mer romantik"?
Ni är två i era förhållande. Och då kan man ju undra varför han skall "anstränga sig lite" på den dagen men inte du? Du sitter och efterfrågar om tips på Flashback som passar in i "romantikens tecken", när du har accepterat en kille som inte är "särskilt romantiskt lagd" och säger "då kan han väl anstränga sig lite, eller har jag fel?", när ni skall fira en dag som handlar om "ER två".
Redan här tycker jag du har glömt din egna kille i processen och dagen skall kretsa kring dig och det du vill ha som "det lilla extra" då du är slut på idéer".
Har du funderat på vad DIN kille kan tycka är kul att fira med en sådan "speciell dag"?
Han kanske gav upp när han såg att du inte uppskattade hans ansträngning var passande då ni satt och åt "pizza ihop". Killar märker sådant fast du inte säger något "rent ut" till honom, fast han inte säger något själv.
Ta du dig en funderar på varför du firar dagen i stället.
Vill du fira dagen för ER skull?
Om JA:
Då skall dagen handla lika mycket om honom och då skall man aldrig sitta och anse att "han skall anstränga sig det lilla extra" och efterfråga enbart efter "romantiska upplevelser" då skall man kompromissa så att båda får ut något av dagen..
Om Nej:
Även om ni har ett långvarigt förhållande så kan killen tillslut tröttna när allt skall kretsa kring dig och det du tycker är rätt och riktigt att fira en sådan högtidsdag som "när man blev i hop", och anser att han skall anstränga sig det "lilla extra"
Tycker du var verkligen nedvärderande emot din killen när du gav en "facepalm"-smilien ( denna smilie--->) när han hade fixade fram pizza på en av er "fira för att vi blev ihop dagar".
Det ger mig dålig smak i munnen när något sitter och gör en sådan handling om den människan man påstår att man älskar även om det är ett anonymt på internet.
Jag tycker en bra idé är att låta killen få bestämma denna dagen. Så kanske du kan anstränga dig lite extra i stället och visa att du uppskattar hans ansträngningar. I stället för att dissa honom och hans ansträngningar, på Flashback, med "facepalm"-smilisar...
Eller så släpper du på dina krav och inser att även du skall anstränga dig det lilla extra på dagen för HANS skull lika mycket.
Även en högtidsdag handlar om "att ge och ta", av dina inlägg i denna tråden så verkar du har glömt detta i processen och anser att han "skall anstränga sig det lilla extra".
Nämen herregud! Vill du föra en debatt eller vad är det frågan om?
Jag har aldrig nedvärderat honom och har inga omänskliga krav, tycker du uttalar dig om saker som du inte har någon aning om. JAG känner honom bäst och VET hur han tycker och tänker om saker och ting, och att han köpte pizza sa jag ingenting om till honom (även om vi äter pizza 1 gång/vecka) utan lät det bero och hade det mysigt ändå. Han vill heller inte bestämma vad vi ska hitta på, utan låter det gå på mig, ändå har jag försökt låta honom komma med idér.
MEN, nu har vi ändå kommit fram till att vi ska ha en picknic (om vädret tillåter) och sitta och titta ut över åkrarna och utsikten. Annars blir det kanske bowling och god mat.
Tycker du borde tagga ner lite, och JA vi ska fira för VÅR skull och inte för MIN skull.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!