2011-08-22, 18:04
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Jag själv har funderingar på ligga året om på peppisar, för vem tackar nej till bättre sömn, bättre förbränning och galen pump?

Du får det att låta superbra. Glöm inte bort de icke önskvärda effekterna bara. Allt har en baksida.
Citera
2011-08-22, 18:29
Medlem
RHcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
källa?

Jag är källan , källan från Bergslagen , ne men jag har läst i lagar och frågat just en polis så det är därför anser ha kött på benen , nåt som jag inte har källa på dock är om det klassas som läkemedel jämfört med hgh

Edit: helt andra straffsatser där
Citera
2011-08-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RHcrew
Jag är källan , källan från Bergslagen , ne men jag har läst i lagar och frågat just en polis så det är därför anser ha kött på benen , nåt som jag inte har källa på dock är om det klassas som läkemedel jämfört med hgh

Edit: helt andra straffsatser där

Tror du har fel. Det står ju även i lagen att substanser som ökar produktionen utav GH är olagligt.
Citera
2011-08-22, 18:42
Medlem
RHcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Tror du har fel. Det står ju även i lagen att substanser som ökar produktionen utav GH är olagligt.

Mycket möjligt , men det är ju substanser som tillför gh det står om, exempel g6 gör så det frigörs eget gh , därav gråzon (tro mig jag tänkte oxå det du nämnde nyss) , men bättre ta det säkra före det osäkra ändå , man kan inte lita på någon Men jag är ändå skeptisk , du har väl sömnproblem ? Om peptider är så grymt borde inte dina va borta?
Citera
2011-08-22, 18:54
Medlem
Citat:
Det ligger i en "gråzon" finns ej en fast punkt som fäller en

har ingen källa på detta men tror inte ett skit på att det skulle vara lagligt att importera eller sälja!
inte ens bruka faktiskt...
men det är vad jag tror, sen så fråga en snut gör nog inte mycket skillnad då de har dålig koll på lagar och regler när det kommer till åtal mm,hur många gånger har man inte hört en snut säga att de måste jag kolla upp..
Citera
2011-08-22, 19:10
Medlem
RHcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smallanbrallan
har ingen källa på detta men tror inte ett skit på att det skulle vara lagligt att importera eller sälja!
inte ens bruka faktiskt...
men det är vad jag tror, sen så fråga en snut gör nog inte mycket skillnad då de har dålig koll på lagar och regler när det kommer till åtal mm,hur många gånger har man inte hört en snut säga att de måste jag kolla upp..

Beror på vad för "snut"
Citera
2011-08-22, 19:27
Medlem
Citat:
Mycket möjligt , men det är ju substanser som tillför gh det står om, exempel g6 gör så det frigörs eget gh , därav gråzon (tro mig jag tänkte oxå det du nämnde nyss) , men bättre ta det säkra före det osäkra ändå , man kan inte lita på någon Men jag är ändå skeptisk , du har väl sömnproblem ? Om peptider är så grymt borde inte dina va borta?

Står i lagen:
Citat:
4. Kemiska substanser som ökar produktion och frigörelse av testosteron och dess derivat eller av tillväxthormon.

Så ifall GHRP inte var olaglig så borde egentligen inte nolvadex eller clomid vara det heller. Men sen vet man ju inte exakt eftersom inte äns lagen följer lagen. Kan nämna ett flertal designer steroids som faller under andra paragrafen men ändå kommit igenom trots att tullen tagit en titt på det.

Istället för att göra otolkbara skitlagar borde dom lägga upp en specifik lista så man kan vara säker
Citera
2011-08-22, 19:34
Medlem
Lite OT men vill även tillägga att det inte värkar vara någon ide att köra på CJC GHRP combo med clen/effe för extra fettförbrännande effekt under deff eftersom beta2 agonism hämmar GH utsöndringen.
Reductil däremot värkar fungera utmärkt
Citera
2011-08-22, 20:02
Medlem
RHcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nid
Lite OT men vill även tillägga att det inte värkar vara någon ide att köra på CJC GHRP combo med clen/effe för extra fettförbrännande effekt under deff eftersom beta2 agonism hämmar GH utsöndringen.
Reductil däremot värkar fungera utmärkt

Jävligt intressant nid ska läsas mer om!
Citera
2011-08-22, 22:12
Medlem
Mr-zippos avatar
Dock gör diverse peptider/hgh det.

1 § Denna lag gäller

a) syntetiska anabola steroider,

b) testosteron och dess derivat,

c) tillväxthormon,

d) kemiska substanser som ökar produktion och frigörelse av testosteron
och dess derivat eller av tillväxthormon.

2 § Medel som anges i 1 § får inte annat än för medicinskt eller vetenskapligt ändamål 1. införas till landet, 2. överlåtas, 3. framställas, 4. förvärvas i överlåtelsesyfte, 5. bjudas ut till försäljning, 6. innehas, eller 7. brukas. Lag (1999:44).
Citera
2011-08-22, 22:30
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo
Dock gör diverse peptider/hgh det.

1 § Denna lag gäller

a) syntetiska anabola steroider,

b) testosteron och dess derivat,

c) tillväxthormon,

d) kemiska substanser som ökar produktion och frigörelse av testosteron
och dess derivat eller av tillväxthormon.

2 § Medel som anges i 1 § får inte annat än för medicinskt eller vetenskapligt ändamål 1. införas till landet, 2. överlåtas, 3. framställas, 4. förvärvas i överlåtelsesyfte, 5. bjudas ut till försäljning, 6. innehas, eller 7. brukas. Lag (1999:44).

Alltså FÖRBJUDET/OLAGLIGT och importera/använda/sälja ?
Citera
2011-08-22, 23:21
Medlem
Skulle gärna vilja höra ifall nån åkt dit för att ha beställt GHRP6/CJC från utlandet?

Tycker det är riktigt flummit med dopinglagen ang. definitioner.
Finns tydligen en "expertgrupp" som specifikt klassificerar olika substanser, listan på nyaste upplagan finns här där Ghrelin är ända GHRP som är med.

Står även följande:
Citat:
Dopningslagens konstruktion gör att förteckningen per definition blir inofficiell eftersom det är en tolkning av dopningslagen. Med utgångspunkt från i dag kända och i missbrukssammanhang förekommande substanser har en bedömning gjorts av vad som enligt lagen skall betraktas som dopningsmedel. Det innebär att substanser som inte finns upptagna i bifogade förteckning ändå kan utgöra dopningsmedel enligt dopningslagen.

Då undrar jag vad för egentlig syfte denna "expertgrupp" har, listan måste vara för att underlätta kontroller bl.a vid tullen vilket pekar åt att det egentligen inte är en definitionsfråga utan faktiskt en specifik lag. Detta borde betyda att trots att dessa substanser är dopingklassade så kanske dom inte är reglerade, dels pga att man inte vet vad det är och dels pga att tullen kanske fullständigt skiter i vad det är så länge det inte finns med på deras röda lista. Dvs om man inte beställer misstänksamma mängder

Sedan så finns det inte ett praxis heller vilket skulle leda till överflödiga kostnader för dom(som att dom bryr sig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in