2011-08-19, 21:43
Medlem
Mr-zippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Om pengarna någongång räcker till skall jag lätt testa.. Priset är skillnaden också märker jag nu..

Är det AA vatten som gäller för IGF?

mvh
Hehe precis priserna skilljer oxo ja

Exakt AA vatten, ska tydligen bränna rejält o sätta igf
Citera
2011-08-22, 14:37
Medlem
.zemuns avatar
Är det lagligt med peptider? Nu menar jag det som många här använder, t.ex. GHRP-6/2, CJC, HGH-FRAG, IGF-1 /LR-3, PEG-MGF och alla andra peppisar.

Jag läste WADAs lista, och det står följande:

Ska vi göra det här klart en gång för alla, jag tolkar det som att alla peptider är minst lika förbjudna som AAS, både gäller köp/sälj/import/export?

mvh
Citera
2011-08-22, 14:43
Medlem
Brojanicas avatar
Wada har inget med lagen att göra. Peptiderna är dopningsklassade inom sport(SM,EM,VM,OS) men det betyder inte att de är förbjudet att använda utanför sporter. Så wadas lista säger inte så mycket för de flesta som hänger på den här delen.
Citera
2011-08-22, 14:52
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
Wada har inget med lagen att göra. Peptiderna är dopningsklassade inom sport(SM,EM,VM,OS) men det betyder inte att de är förbjudet att använda utanför sporter. Så wadas lista säger inte så mycket för de flesta som hänger på den här delen.

Förklara gärna det här med WADA för mig, WADA == RF? Förstår inte riktigt.. :/

Alltså gör det hela att det är lagligt och bruka peptider för oss som hobbytränar, ev. satsar på tävling som lucia, vilket även ger oss rätt och importera peppisar, exportera peppisar och sälja dessa, men även bruka?

Jag har förstått att det är svårt och kontrollera om man brukat peptider, så det innebär att även om det nu vore olagligt, så finns det ingen chans och bli tagen eftersom dom inte kan se bruket i kroppen?

mvh
Citera
2011-08-22, 15:21
Medlem
RHcrews avatar
Men om man inte ser bruket, då är väl peptider bara bullshit? Man kan se "stressade" organ , nivåbalans av nästan allt så det låter väldigt skumt. Jag menar det finns ju bra många kosttillskott (lagliga) men olagliga inom bb som inte ens har några positiva egenskaper , är det då samma med peptider?
Citera
2011-08-22, 15:45
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RHcrew
Men om man inte ser bruket, då är väl peptider bara bullshit? Man kan se "stressade" organ , nivåbalans av nästan allt så det låter väldigt skumt. Jag menar det finns ju bra många kosttillskott (lagliga) men olagliga inom bb som inte ens har några positiva egenskaper , är det då samma med peptider?

Dom kan se förhöjda GH värden i kroppen, men thats it. Klart peptider har positiva egenskaper, därför all denna hysteri kring det!

HGH är dyrt och köpa, men ger ganska bra effekt långvarigt bruk, peptider har ungefär samma effekt dock snabbare resultat och MYCKET billigare.

Bättre återhämtning, bättre sömn, bättre förbränning.

Finns hur mycket info som helst om detta och läsa, bara och bläddra och läsa så ska du se.

Inte konstigt att folk här ligger längre tid på peppisar om det inte ger positiv effekt. Jag själv har funderingar på ligga året om på peppisar, för vem tackar nej till bättre sömn, bättre förbränning och galen pump?

mvh
Citera
2011-08-22, 15:49
Medlem
Citat:
Dom kan se förhöjda GH värden i kroppen, men thats it. Klart peptider har positiva egenskaper, därför all denna hysteri kring det!

HGH är dyrt och köpa, men ger ganska bra effekt långvarigt bruk, peptider har ungefär samma effekt dock snabbare resultat och MYCKET billigare.

Bättre återhämtning, bättre sömn, bättre förbränning.

Finns hur mycket info som helst om detta och läsa, bara och bläddra och läsa så ska du se.

Inte konstigt att folk här ligger längre tid på peppisar om det inte ger positiv effekt. Jag själv har funderingar på ligga året om på peppisar, för vem tackar nej till bättre sömn, bättre förbränning och galen pump?

mvh

Finns det några exempel på idrottare som blivit avstängda pga förhöjda HG-nivåer. Marion Jones vart väl det, men då var det väl en gammal läkare som hade golat, hon torskade väl aldrig i något test om jag inte minns helt fel.
Citera
2011-08-22, 16:01
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ar
Finns det några exempel på idrottare som blivit avstängda pga förhöjda HG-nivåer. Marion Jones vart väl det, men då var det väl en gammal läkare som hade golat, hon torskade väl aldrig i något test om jag inte minns helt fel.

Vad jag förstått så går det icke och faila på ett sådant test, dock är frågan fortfarande kvar:
Är peptider olagligt för köp/sälj, användning, import/export, dvs. för icke tävlande?

Det är en fråga som ställs om och om igen, och ingen svarar på den, och jag tror många vill ha ett JA/NEJ svar.
Citera
2011-08-22, 17:36
Medlem
Brojanicas avatar
Citat:
Förklara gärna det här med WADA för mig, WADA == RF? Förstår inte riktigt.. :/

Alltså gör det hela att det är lagligt och bruka peptider för oss som hobbytränar, ev. satsar på tävling som lucia, vilket även ger oss rätt och importera peppisar, exportera peppisar och sälja dessa, men även bruka?

Jag har förstått att det är svårt och kontrollera om man brukat peptider, så det innebär att även om det nu vore olagligt, så finns det ingen chans och bli tagen eftersom dom inte kan se bruket i kroppen?

mvh

WADA har inget med olika länders lagar. WADA gör doping kontroller på OS osv och det som står på wadas lista är det som räknas som doping. Vad länder sätter för lag på doping är något helt annat.
Citera
2011-08-22, 17:37
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
WADA har inget med olika länders lagar. WADA gör doping kontroller på OS osv och det som står på wadas lista är det som räknas som doping. Vad länder sätter för lag på doping är något helt annat.

Nå, vad är sveriges lagar kring peptider då?

mvh
Citera
2011-08-22, 17:43
Medlem
RHcrews avatar
Citat:
Nå, vad är sveriges lagar kring peptider då?

mvh

Det ligger i en "gråzon" finns ej en fast punkt som fäller en
Citera
2011-08-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RHcrew
Det ligger i en "gråzon" finns ej en fast punkt som fäller en

källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera