2012-09-09, 22:29
Medlem
Ger ghrp 2 utslag på dopingtest?
Citera
2012-09-12, 00:58
Medlem
Tänkte ställa en fråga här och se om någon har personlig erfarenhet.

Har sökt och läst mycket men det är mycket motsägelsefulla åsikter som går stick i stäv.

Min fråga är helt enkelt om igf kan ha eller rättare sagt har positiv effekt på rehabelitering av opererad muskel som slitits av och fästs igen. Med andra ord avslitet muskelfäste.

Har igf egenskaper som är av godo för senor och muskelfästens återhämtning eller är det ingen mening eller direkt dåligt.

Hgh är ju rätt ointressant om man inte kört med det innan eftersom det tar tid att kicka in, vilket igf i sin tur är snabbare.

Återstår att se om någon besitter lite kunskap i ämnet.

Vänligen.
Citera
2012-09-12, 11:05
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Min fråga är helt enkelt om igf kan ha eller rättare sagt har positiv effekt på rehabelitering av opererad muskel som slitits av och fästs igen. Med andra ord avslitet muskelfäste.

Ja. Det har till och med site specifik effekt.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22288768

Ingen egen erfarenhet, bara hörsägen samt googlade lite.

Annars har jag hört riktigt bra saker om deca vid just avslitna muskler. Deca + IGF-1 = Win.

Se till att få rejält blodgenomströmning i muskeln under rehabtiden. Lätta 100 reps med gummiband eller liknande dagligen är toppen. Fixar du inte 100 reps så dela upp det i kortare set.
Senast redigerad av HappyHarry 2012-09-12 kl. 11:16.
Citera
2012-09-12, 12:20
Medlem
RhinoPowers avatar
Hur lång tid tar det innan man känner av igf-1`s fulla effekt?

Mvh
Citera
2012-09-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Ja. Det har till och med site specifik effekt.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22288768

Ingen egen erfarenhet, bara hörsägen samt googlade lite.

Annars har jag hört riktigt bra saker om deca vid just avslitna muskler. Deca + IGF-1 = Win.

Se till att få rejält blodgenomströmning i muskeln under rehabtiden. Lätta 100 reps med gummiband eller liknande dagligen är toppen. Fixar du inte 100 reps så dela upp det i kortare set.

Jag börjar med att tacka för ditt svar. Vänligt.

Sedan gällande deca så kommer jag hålla mig från det, känner att deca ofta har en tendens att man känner sig bättre. Men att det finns risk med det, speciellt vid skada. Att msn känner sig bättre än man egentligen är och riskerar därmed att göra saker som är dumt innan skadan är läkt.

Gällande igf har jag läst massor på amerikanska brädor där vissa hyllar det, andra menar att det just i denna typ av skador är kontraproduktivt bär det gäller att läka ett muskelfäste i benet.

Jag har kört igf innan jag valde operation och blev inte bättre av det alls.

Så jag är kluven verkligen. Och så länge jag är kluven väljer jag nog det hederliga sättet att ge kroppen tid att läka och att inte stressa det helt enkelt.

Du har helt rätt i höga repetitioner initialt. Dock kommer min muskel vi talar om vara fixerad första månaden så då blir det ingen träni g alla gällande den specifika muskeln.

Dock kommer jag träna friska sidan med lättare vikter, högre reps och strikt. För att hålla lite tryck, behålla styrka i ena sidan, den mentala biten av att få träna något. Samt att det råder en konsensus av att den skadade sidan drar viss nytta av träning på motsvarande frisk sida.

Men jag tackar åter igen för ditt svar.

Vänligen.
Citera
2012-09-12, 19:46
Medlem
Ville tillägga att jag läste studien du Harry hänvisade till.

Den är säkert korrekt, bara att jag personligen skulle aldrig sticka in en nål och injicera i en nyopererat muskelfäste. Känns vansinnigt riskabelt att ens peta i ett opererat muskelfäste.

Ska det göras när det nog ske och övervakas av läkare anser jag.

Trevlig kväll.
Citera
2012-09-12, 23:40
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Gällande igf har jag läst massor på amerikanska brädor där vissa hyllar det, andra menar att det just i denna typ av skador är kontraproduktivt bär det gäller att läka ett muskelfäste i benet.

Jag har kört igf innan jag valde operation och blev inte bättre av det alls.

Så jag är kluven verkligen. Och så länge jag är kluven väljer jag nog det hederliga sättet att ge kroppen tid att läka och att inte stressa det helt enkelt.

Förstår att du är kluven om du testat igf innan utan resultat. Frågan är om situationen är samma nu efter operation. Eller om det blir som att jämföra äpplen och päron. Jag vet inte.

Hittade en annan studie. Kan inte påstå att jag är med på allt vad som skrivs men förstår så mycket som att dom slår fast att diverse growth factors, bla igf-1, påskyndar tillväxt av muskelfästen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22286428
Citera
2012-09-29, 17:59
Medlem
Lite frågor om peptider

Har läst lite om peptider nu och hoppas jag fattar rätt

Vill gärna höra om jag verkar helt väck eller ha lite koll iaf

Tänkte köra CJC-1295 DAC, 2 mg ew

Mål är antiaging och hjälpa till att bränna fett.

1. Hur länge innan man börjar dieten bör man börja, om dieten kommer vara 3 månader ? Eller räcker man börjar ta det samtidigt som dieten ?
2. Räcker det med 0,5 ml ögondroppsvatten att blanda ut 2mg med ?
3. Jag fattar det kanske bör stackas. Är det bortkastade pengar att bara köra denna eller kommer det ge önskad effekt (aas också givetvis) ?
4. Kan kvinnor också ta det med samma effekter ?
5. Åker jag på en blåsning så det visslar om det om jag betalar 350 spänn per 2mg ?
Senast redigerad av kallamigviking 2012-09-29 kl. 18:36.
Citera
2012-09-29, 20:49
Medlem
Mr-zippos avatar
Ju längre du kör med peptider desto bättre är det alltså bör du börja med de bra tag innan
Men de klart visst kommer de hjälpa dig på traven om du börjar med de nu

Finns dock bättre alternativ om du ska dieta i 3 månader o tänkt ligga på peptider så kort tid.

DAC är inte föredra skulle jag säga, bättre du kör ghrp eller grf mod

Hur mycket vätska du behöver bestämmer du själv beroende på doseringen du vill ha.
Citera
2012-09-30, 10:17
Medlem
Vad jag läst så är effekten av DAC både muskelbyggande, fettförbrännande och anti-aging. Dessutom om man ska ligga på länge känns det rätt bekvämt att bara trycka en gång i veckan.

Därav mitt val. Men jag har kanske fel.

Har även läst ghrp-2 kan få dig vätskefylld och därför vet jag inte om de e rätt att ta på diet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo
Ju längre du kör med peptider desto bättre är det alltså bör du börja med de bra tag innan
Men de klart visst kommer de hjälpa dig på traven om du börjar med de nu

Finns dock bättre alternativ om du ska dieta i 3 månader o tänkt ligga på peptider så kort tid.

DAC är inte föredra skulle jag säga, bättre du kör ghrp eller grf mod

Hur mycket vätska du behöver bestämmer du själv beroende på doseringen du vill ha.
Senast redigerad av kallamigviking 2012-09-30 kl. 10:19.
Citera
2012-09-30, 21:14
Medlem
Mr-zippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Vad jag läst så är effekten av DAC både muskelbyggande, fettförbrännande och anti-aging. Dessutom om man ska ligga på länge känns det rätt bekvämt att bara trycka en gång i veckan.

Har även läst ghrp-2 kan få dig vätskefylld och därför vet jag inte om de e rätt att ta på diet.
Anledningen till varflr du inte ska köra enbart dac är för du får ojämna nivåer
Sen är risken stor att det inte ör dac utan som jag skrev grf mod
Citera
2012-10-04, 16:57
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking

Kombinera alltid mod grf 1-29 med GHRP 2 eller 6. Att köra mod grf 1-29 (som ibland säljs som cjc-1295 W/O DAC) är rätt meningslöst, de ska stackas ihop för att de ska ge något.

Kör 100 - 200mcg Ghrp 2 eller 6 + 100mcg mod grf 1-29 3 ggr om dagen,, oroa dig inte för att bli vattnig.

Mvh Pound
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in