Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Ja. Det har till och med site specifik effekt.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22288768
Ingen egen erfarenhet, bara hörsägen samt googlade lite.
Annars har jag hört riktigt bra saker om deca vid just avslitna muskler. Deca + IGF-1 = Win.
Se till att få rejält blodgenomströmning i muskeln under rehabtiden. Lätta 100 reps med gummiband eller liknande dagligen är toppen. Fixar du inte 100 reps så dela upp det i kortare set.
Jag börjar med att tacka för ditt svar. Vänligt.
Sedan gällande deca så kommer jag hålla mig från det, känner att deca ofta har en tendens att man känner sig bättre. Men att det finns risk med det, speciellt vid skada. Att msn känner sig bättre än man egentligen är och riskerar därmed att göra saker som är dumt innan skadan är läkt.
Gällande igf har jag läst massor på amerikanska brädor där vissa hyllar det, andra menar att det just i denna typ av skador är kontraproduktivt bär det gäller att läka ett muskelfäste i benet.
Jag har kört igf innan jag valde operation och blev inte bättre av det alls.
Så jag är kluven verkligen. Och så länge jag är kluven väljer jag nog det hederliga sättet att ge kroppen tid att läka och att inte stressa det helt enkelt.
Du har helt rätt i höga repetitioner initialt. Dock kommer min muskel vi talar om vara fixerad första månaden så då blir det ingen träni g alla gällande den specifika muskeln.
Dock kommer jag träna friska sidan med lättare vikter, högre reps och strikt. För att hålla lite tryck, behålla styrka i ena sidan, den mentala biten av att få träna något. Samt att det råder en konsensus av att den skadade sidan drar viss nytta av träning på motsvarande frisk sida.
Men jag tackar åter igen för ditt svar.
Vänligen.