2026-02-10, 07:25
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Vilken litteratur menar du? Att peptider håller så kort tid är mest propaganda från peptidhemsidor som vill att man oftare ska beställa därifrån. Tror janoshik hittade någon vial som hade legat i ett garage i 3 år, men när de testade den var det fortf 99% purity
Stämmer inte. De flesta peptidhemsidor anser att man kan förvara peptider i flera månader om de förvaras korrekt. Sedan påståendet från Janoshik är också 100% lögn från ditt håll, ska du citera någon så gör det korrekt.
Citera
2026-02-10, 07:31
Medlem
Citat:
Vilken litteratur menar du? Att peptider håller så kort tid är mest propaganda från peptidhemsidor som vill att man oftare ska beställa därifrån. Tror janoshik hittade någon vial som hade legat i ett garage i 3 år, men när de testade den var det fortf 99% purity
Om du läser studier och forskning på peptider?
Pratar inte om någon propaganda från shoppar 😅
Aldrig sätt en shop med den propagandan heller

Nugrahadi PP et al., 2023 – Designing Formulation Strategies for Enhanced Stability of Therapeutic Peptides in Aqueous Solutions. DOI: 10.3390/pharmaceutics15030935
🧬 Merutka et al., 2016 – Stability of lyophilized teriparatide, PTH(1-34), after reconstitution (ScienceDirect)
🧫 Ashkani et al., 2024 – Stability of multi-peptide vaccines under different storage conditions (International Journal of Peptide Research)

Bara några exempel
Citera
2026-02-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Stämmer inte. De flesta peptidhemsidor anser att man kan förvara peptider i flera månader om de förvaras korrekt. Sedan påståendet från Janoshik är också 100% lögn från ditt håll, ska du citera någon så gör det korrekt.
Den hade degraderats en mängd som inte var märkbar, vill du att jag skickar videon där han säger det?
Citera
2026-02-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Om du läser studier och forskning på peptider?
Pratar inte om någon propaganda från shoppar 😅
Aldrig sätt en shop med den propagandan heller

Nugrahadi PP et al., 2023 – Designing Formulation Strategies for Enhanced Stability of Therapeutic Peptides in Aqueous Solutions. DOI: 10.3390/pharmaceutics15030935
🧬 Merutka et al., 2016 – Stability of lyophilized teriparatide, PTH(1-34), after reconstitution (ScienceDirect)
🧫 Ashkani et al., 2024 – Stability of multi-peptide vaccines under different storage conditions (International Journal of Peptide Research)

Bara några exempel
Du kollade inte igenom länkarna chatgpt gav dig, eller hur? Första säger ingenting om tid som peptider håller sig stabila efter blandning, andra kommer jag inte ens kolla för att det handlar om en unik peptid jag aldrig hört talats om så det är inte relevant, och sista säger bara att 17/18 peptider höll sig stabila i 3 månader i rumstemperatur. (Vilket styrker mitt argument; inte ditt) Så länge vätskan inte är immig och fortfarande är transparent så är det bara att köra på, och det är den ofta jättelänge.
Citera
2026-02-10, 08:20
Medlem
Citat:
Du kollade inte igenom länkarna chatgpt gav dig, eller hur? Första säger ingenting om tid som peptider håller sig stabila efter blandning, andra kommer jag inte ens kolla för att det handlar om en unik peptid jag aldrig hört talats om så det är inte relevant, och sista säger bara att 17/18 peptider höll sig stabila i 3 månader i rumstemperatur. (Vilket styrker mitt argument; inte ditt) Så länge vätskan inte är immig och fortfarande är transparent så är det bara att köra på, och det är den ofta jättelänge.
Nej det gjorde jag faktiskt inte 👍
Hade inte tid med det, läste om det för 5 år sen så har inte studierna på hand men ska kolla upp det igen när tid finns

Däremot som jag sa jag blir bara glad om de håller längre för då kan jag göra preptider själv i färdig lösning utan att oroa mig ( personligt bruk )
Spara x antar tusen

Ps jag är även medveten om att studiero forkning ofta inte efterliknar verkligheten då att även dom kan vara missvisande….

Finns många anledningar varför man skulle vilja att peptider har låg hållbarhet ( speciellt för pharma) blir några miljarder extra per år

Skrev även till jano angående hans test. Återkommer när han svarar
Senast redigerad av Superburkeen 2026-02-10 kl. 08:24.
Citera
2026-02-10, 08:26
Medlem
Citat:
Kom även på att oneq ( ryska hgh säljare ) tillverka en färdigblandad hgh som höll upp till 2 år på samma sätt jag nämner i tråden.
Vet inte om dom finns kvar.. men finns en tråd på MESO
Citera
2026-02-10, 08:41
Medlem
Citat:
Kom även på att oneq ( ryska hgh säljare ) tillverka en färdigblandad hgh som höll upp till 2 år på samma sätt jag nämner i tråden.
Vet inte om dom finns kvar.. men finns en tråd på MESO
Intressant, har inte hört talats om dem men får söka upp det. Ser fram emot att höra vad Jano svarar!
Citera
2026-02-10, 10:48
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Den hade degraderats en mängd som inte var märkbar, vill du att jag skickar videon där han säger det?
Ja det kan vara smart att backa upp dina påstående. Jag har sett samtliga videos med Janoshik så jag vet precis vad Peter Magic har sagt. Dela gärna.
Citera
2026-02-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Ja det kan vara smart att backa upp dina påstående. Jag har sett samtliga videos med Janoshik så jag vet precis vad Peter Magic har sagt. Dela gärna.
https://youtu.be/shgk3-u51Ys?si=bLneqhtJ2NeYjIX_
Han säger att frystorkade pulvren håller i tiotals år och att han inte rekommenderar att använda peptiderna mer än runt en månad efter man blandat dem, men inte för att de degraderats utan för att det kan växa bakterier i burkarna. Och man ser om det händer, så som sagt inget att oroa sig för så länge vätskan inuti ser likadan ut
Citera
2026-02-11, 09:11
Medlem
Citat:
Så prata med jano han hänvisa till hans intervju
https://m.youtube.com/watch?v=shgk3-u51Ys
Där pratar han om att han hittade en vial som var reconstructed dvs fortfarande frystorkad.
Han nämner inte om de var ug eller pharma. Om det var gas eller syre fylld
Han säger att låg i ett mörkt garage i rumstemperatur
Han säger att dom hade gått ner i procent men inte till en ” farlig ” nivå så vi kan anta 90%+ fortfarande

Det jag prata om är när den är blandad,
Han säger ivideon att man kan använda de flesta peptider säkert 1 månad max 6-8 veckor när de är blandade

Så när de kommer till färdigblandad har du fel
Frystorkad håller längre än marknadsförs men det har vi inte prata om 🙏

Och svar på att man ser bakterier, det gör du inte utan speciell utröstning
När du ser det har de gått alldeles för långt
Senast redigerad av Superburkeen 2026-02-11 kl. 09:20.
Citera
2026-02-11, 11:22
Medlem
Citat:
Så prata med jano han hänvisa till hans intervju
https://m.youtube.com/watch?v=shgk3-u51Ys
Där pratar han om att han hittade en vial som var reconstructed dvs fortfarande frystorkad.
Han nämner inte om de var ug eller pharma. Om det var gas eller syre fylld
Han säger att låg i ett mörkt garage i rumstemperatur
Han säger att dom hade gått ner i procent men inte till en ” farlig ” nivå så vi kan anta 90%+ fortfarande

Det jag prata om är när den är blandad,
Han säger ivideon att man kan använda de flesta peptider säkert 1 månad max 6-8 veckor när de är blandade

Så när de kommer till färdigblandad har du fel
Frystorkad håller längre än marknadsförs men det har vi inte prata om 🙏

Och svar på att man ser bakterier, det gör du inte utan speciell utröstning
När du ser det har de gått alldeles för långt
Ja det var det jag skrev i meddelandet ovan👍 länkade den intervjun också. Nja asså man ser ju inte själva bakterierna såklart men man swr vad som händer med vätskan, den ändrar utseende helt. Så länge den fortfarande är transparent och ser ut som den gjort innan har jag aldrig varit med om att någon fått problem
Citera
2026-02-11, 18:21
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomasol
Var tvungen att googla "Copper uglies" och jag tyckte inte det lät så hälsosamt...

Jag har kört 1mg/dag under en tid och inte märkt någonting av den så kommer inte fortsätta.

Inte imponerad av BPC-157 och TB 500 heller (dock inte blend)... Inte som vissa skriver i recensioner 🙂

Håller med ja körde en kur och den gav ytterst få märkbara resultat.. tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in