2011-10-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Man kan ju alltid hoppas.

Gör han inte det själv så kan man alltid hoppas att han fär hjälp med det
..
Citera
2011-10-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjerne
Thomas Hellberg blev väl aldrig dömd men totalt utfrusen av alla kolleger och arbetsgivare...
Nej.
Citera
2011-10-06, 16:43
Medlem
brotucks avatar
Tragiskt slut på en karriär.

Han har hängt med länge, men nu är det över. Blir till att börja knega som flyttgubbe när han kommer ut.

Jävligt orutinerat att börja pilla på småflickor. Hur fan tänkte karln?
Citera
2011-10-06, 17:03
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Har han suttit häktad? iså fall får man väl dra av tiden från 8 månader eller hur? så domen är ju mild faktiskt.
Citera
2011-10-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det lär ju handla om ett litet barn, yngre än 10. I övrigt skulle man inte använda ett rispsår strax innanför de yttre blygdläpparna som bevisning och ej heller döma så "hårt". Jag gissar på en fest med en kraftigt berusad som Pontus drar sig undan och "leker" med ett litet barn.

Vem tar med sig ett litet barn till en fest där det finns folk som är "kraftigt berusade" eller förmodligen kommer att bli det?????

Kan det möjligen vara så att det är någon mer närståendes barn det handlar om. En kompis dotter? En släktings barn? Vem dejtade han då? Hade hon barn?

Det kvinnliga vittnet, vem är hon? Barnets mamma? Antagligen. Har säkert vittnat om hur misstanken uppkom.

Satt han kanske barnvakt?

Inte katten tror jag han raggat upp någon liten flicka inte...... bara sådär..... nej hon fanns i hans närhet på ett naturligt sätt och av något skäl, vid något tillfälle, gick det hela över styr. Killen har problem!!!
Citera
2011-10-06, 17:22
Medlem
Mötte honom i jobbsammanhang mer eller mindre dagligen för flera år sedan. Han är definitivt sliskig mot tjejer, det här med vad som är sexuella trakasserier på en arbetsplats tror jag inte riktigt han har koll på. Han kan liksom kläcka ur sig lite vad som helst vad gäller hans kvinnliga kollegors kroppar, även gymnasister som är på praktik kan få höra hur deras bröst ser ut. Är också hyfsat alkoholiserad, sur och butter och väldigt osund, känns som han kommer dö av åldersdiabetes om några veckor.

Däremot är jag lite förvånad över just det här. Trodde aldrig han var typen som pillade på barn, han betedde sig snarare som en grinig och alkad version av Jim i "Jims världs". Vill också minnas att det gick mycket rykten om hans speciella internetvanor och att kvinnorna han tittade på var riktigt gamla, alltså porr med saggiga tanter och respirator typ.

Tror inte han tänkte riktigt alls vad gällde barnet. Tror nog inte ens att han är en fullfjädrad peddo eller fullt ut dras till barn sexuellt. Känns mest som han helt och fullt saknar omdöme pga missbruk/psykisk ohälsa och fick en störd idé att pilla därnere på någon annans barn så pass mycket att det till och med blev fysiska skador. Såklart ska han ha sitt straff och kommer aldrig mer att kunna jobba inom TV och Radio.
Citera
2011-10-06, 17:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Vem tar med sig ett litet barn till en fest där det finns folk som är "kraftigt berusade" eller förmodligen kommer att bli det?????

Kan det möjligen vara så att det är någon mer närståendes barn det handlar om. En kompis dotter? En släktings barn? Vem dejtade han då? Hade hon barn?

Det kvinnliga vittnet, vem är hon? Barnets mamma? Antagligen. Har säkert vittnat om hur misstanken uppkom.

Satt han kanske barnvakt?

Inte katten tror jag han raggat upp någon liten flicka inte...... bara sådär..... nej hon fanns i hans närhet på ett naturligt sätt och av något skäl, vid något tillfälle, gick det hela över styr. Killen har problem!!!

Det kan finnas små barn på fester....
Citera
2011-10-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
För en lekman framstår det som obegripligt hur man kan orsaka skador på slemhinnan utan penetrering.

Huden i underlivet återfuktas 24 timmar om dygnet hela livet just för att den är så pass känslig för yttre påverkan, fukten är slime som fungerar som en vägg mellan huden och t ex en hand. Ifall man gnider vigoröst utan att underlivet är upphetsat så gnider man bort slimet. Att gnugga direkt på skör hud ger då huden skavsår som gör mycket ont då insidorna av blygdläpparna gnider mot varandra när man går.

Jag brukar ibland få problem med det där när jag har suttit på en cykel för länge.
Citera
2011-10-06, 18:26
Medlem
Jag tror inte alls på rättssäkerheten i denna typer av mål.
Citera
2011-10-06, 18:36
Medlem
Det är fruktansvärt att läsa hur många som stödjer eller försöker släta över pedofili.
Och för de som troligen aldrig kommer att förstå, så består ett sexövergrepp på ett barn så väldigt mycket mer än en penetrering. Det är hela världsbilden som blir omskakad och man vet aldrig vem man någonsin mer kan lita på, särskilt när det är någon närstående som är förövaren.
Citera
2011-10-06, 19:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Självfallet har åklagaren, som bevisning, inte satsat alla kort på ett rivsår som är 1-2 mm. Rivsåret samt vittnesmål, från så väl flickan som personer som anses trovärdiga och som säkerligen har varit på plats har med största sannolikhet påverkat utfallet. Jag vet att PE har lidit av svåra depressioner och konsumerat stora mängder alkohol i långa perioder. Jag tror på en indiciekedja, där han med tiden betett sig alltmer omdömeslöst och på sitt sätt givit den "Regredierade pedofilen" ett ansikte.

Tragiskt för alla inblandade.
Citera
2011-10-06, 20:37
Medlem
Det där slemmiga äcklet borde ha fått 10 år och en kastrering.

Vi svenskar borde kräva högre straff för alla typer av brott. Dessa skämt får inte fortsätta. Jag menar för alla våldtäktsoffer är det som en spottloska i ansiktet när dom får se straffet till gärningsblatten oj förlåt jag menar mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in