2011-07-01, 11:47
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
PE borde anmäla den där bloggaren etc för förtal (om det inte är han).
Arkiveringstjänsten www.webcitation.org (eller motsvarande) rekommenderas i sammanhanget.
Citera
2011-07-01, 11:48
Medlem
doyoutakeitinthetwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Det tror jag inte att dom gör. Se bara på barnvåldtäkten i Göteborg. Då skrev dom också under 15 år. Jag tror dom vill skydda barnet genom att skriva så. Jag tänkte på formuleringen av brottet. Det var formulerat på ett sätt som man direkt tänkte på ett väldigt litet barn.

Jag räknade visst inte in att AB kan visa hänsyn. My bad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Vänta här nu. Ni har outat Pontus Enhörning, trots att det står att den misstänkte ska vara i 30-årsåldern. Dessutom säger SR i uttalandet att den misstänkt inte längre jobbar med program. Pontus Enhörning jobbar med programmet Enhörning och Livh, som för övrigt sänds i kväll.
Har ni gjort bort er fullständigt?
Hur förklarar ni det här?

Nej du din lilla valnöt. Det är ingen som har gjort bort sig över huvud taget. Lär dig gräva så finner du sanningen du också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyoutakeitinthetwo
Det har ju kommit fram en bild som är identisk med bilden som Metro använde. Frågan är vem som egentligen gjorde bort sig om det visar sig vara fel.

http://www.metro.se/nyheter/folkkar-radioprofil-sexatalas/EVHkga!EEdq2supAk/

http://tinypic.com/view.php?pic=bhlh8k&s=7
Bilderna är identiska. Det ser man klart och tydligt på bakgrunden, jackans knappar och den uppknäppta skjortan.
Senast redigerad av Polisstudent 2011-07-01 kl. 11:51.
Citera
2011-07-01, 11:49
Medlem
Jag har sett stämningsansökan. Det är Pontus Enhörning.
Citera
2011-07-01, 11:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Hur gammalt är offret?
Citera
2011-07-01, 11:51
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxInterior
Notera även Täppas metamorfos från blek och glasögd hattbärare till solarieputte med "ungdomligt" hakskägg. Ålderskris och fula gubbar-varning på det!
Sorry, men utan att kunna vara 100% säker, så håller jag dock det som mycket otroligt att det skulle vara Täppas.
Han ingår i periferin av min bekantskapskrets, och han har aldrig visat minsta intresse för småtjejer. Hans preferenser tycks tvärtom gå mot lite mognare kvinnor med viss rondör. Mao, Täppas vill nog ha en kvinna han kan hålla i när åskan går.
Citera
2011-07-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisstudent
Bilderna är identiska. Det ser man klart och tydligt på bakgrunden, jackans knappar och den uppknäppta skjortan. En riktig blunder av Metro om det visar sig att den uthängde här är helt fel person.

Det finns ju en liten risk att Metro valt att ta vilken j-a bild som helst eftersom den ändå skulle maskeras till oigenkännlighet. I så fall så är vi helt fel ute då det enda som (hittills) pekar ut PE är just Metros bild.

Det som gör det hela lite lurigt är ju just att SR påstår att gärningsmannen inte jobbar med program hos dem längre medan PE är aktiv.
Citera
2011-07-01, 11:53
Medlem
Ohamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Vänta här nu. Ni har outat Pontus Enhörning, trots att det står att den misstänkte ska vara i 30-årsåldern. Dessutom säger SR i uttalandet att den misstänkt inte längre jobbar med program. Pontus Enhörning jobbar med programmet Enhörning och Livh, som för övrigt sänds i kväll.
Har ni gjort bort er fullständigt?
Hur förklarar ni det här?
Är valnöten ute och trollar? Var har du fått 30 ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
Jag har inte hittat någon ålder på GM i någon av de tidningar jag kollat, "30-årsåldern" nämndes först i denna tråd av användaren Testa
Detta inlägg bör lyftas fram.
Citera
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

och vem är flickan då??
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Men det är en barnläkare som slagit larm? Inget barn har alltså pekat ut honom, utan det är en läkare som på eget bevåg gissat sig till det, som jag tolkar det.
Då kan det alltså handla om lite rodnader runt underlivet, sådant som ett barn kan åsamka sig själv. Jag vägrar döma honom på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in