2017-10-07, 12:58
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Och i en morgonsoffa hos Jenny S.
Du menar offentlig avbön, vilket givetvis skulle vara hans enda biljett tillbaka in i värmen.
Citera
2017-10-07, 13:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Inneboende hos någon Eriksson. Vad är det för knepigt upplägg? Vem vill hysa denne man under sitt tak?
Han verkar ha bott tillsammans med samma två män sedan han släpptes från fängelset, jag läste tillbaka lite i tråden nu och hittade lite info från 2013-2014 om Skarpnäck och att han stod skriven på samma adress som två män. Då, år 2014, 29 år respektive 52 år. I dag 32 och 55, så borde vara samma båda lirare.

Riktigt hur upplägget är där var nog inget som framkom i tråden, men kanske kan vara någon lägenhet från soc eller liknande. Om de inte har egna pengar, t.ex. då man släpps efter ett fängelsestraff, så är kanske någon form av delad lägenhet det enda om man inte vill sova på en parkbänk eller under en bro... jag vet faktiskt inte.
Citera
2017-10-07, 14:10
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Han verkar ha bott tillsammans med samma två män sedan han släpptes från fängelset, jag läste tillbaka lite i tråden nu och hittade lite info från 2013-2014 om Skarpnäck och att han stod skriven på samma adress som två män. Då, år 2014, 29 år respektive 52 år. I dag 32 och 55, så borde vara samma båda lirare.

Riktigt hur upplägget är där var nog inget som framkom i tråden, men kanske kan vara någon lägenhet från soc eller liknande. Om de inte har egna pengar, t.ex. då man släpps efter ett fängelsestraff, så är kanske någon form av delad lägenhet det enda om man inte vill sova på en parkbänk eller under en bro... jag vet faktiskt inte.
Det kan nog ligga en del i ditt resonemang kring soc. Alternativt att han är inneboende hos någon olycksbroder han träffat på kåken. Kanske kollar de exempelvis film tillsammans.
Citera
2017-10-16, 18:42
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Du menar offentlig avbön, vilket givetvis skulle vara hans enda biljett tillbaka in i värmen.
Mitt heta tips är att han får oemotsagd förklara sig i "Min sanning", sedan Skavlan och röda mattan är utrullad.
Citera
2017-10-16, 23:48
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Jag var in på Wikipedia och skulle läsa lite om pedofilen. Inte en rad om brottet han har gjort . Någon verkar vara väldigt angelägen att städa undan . Se bara på det här
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Special:Mobil_diff/40000389
Citera
2017-10-16, 23:51
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Gå in på senast redigerad och titta
Citera
2017-10-18, 19:15
Medlem
jack.danielss avatar
Fan vad sorgligt att läsa! Har alltid haft på radion på mina jobb och på 90-talet (tror jag) var han alltid online....lite hysterisk och krystad, men ändå hörvärd.

Kan inte låta bli att tänka att han gjort fel och nu sonat det.....skall han vara dömd för resten av livet?
Iof har han ett otacksamt jobb att göra comeback i! Hade han jobbat på pressbyrån hade han säkert. Varit tebax för länge sen......livsöden 😐
Citera
2017-10-19, 19:31
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Fan vad sorgligt att läsa! Har alltid haft på radion på mina jobb och på 90-talet (tror jag) var han alltid online....lite hysterisk och krystad, men ändå hörvärd.

Kan inte låta bli att tänka att han gjort fel och nu sonat det.....skall han vara dömd för resten av livet?
Iof har han ett otacksamt jobb att göra comeback i! Hade han jobbat på pressbyrån hade han säkert. Varit tebax för länge sen......livsöden 😐
Nu är han ju förstås pedofil och har skadat andra livslångt. Han ska inte jobba varken på Pressbyrån eller annan plats där det riskerar att hamna barn. En fabrik långt från stan kan funka möjligen.
Senast redigerad av Zoom008 2017-10-19 kl. 19:33.
Citera
2017-10-19, 21:37
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nu är han ju förstås pedofil och har skadat andra livslångt. Han ska inte jobba varken på Pressbyrån eller annan plats där det riskerar att hamna barn. En fabrik långt från stan kan funka möjligen.

Du (och andra) målar ut honom som ett monster. Det kan ju vara så att han vet om att han att han gjort fel och inför sig själv och andra statuerar att det aldrig kommer att ske igen. Har inget till övers för pedofiler o annat bös....men skall de vara dömda för resten av livet?
Citera
2017-10-20, 19:55
Medlem
used66s avatar
hur gammal är du? pedofili är en sexuell läggning. hur tänker du att han skall inse att "han gjort fel"? det finns ingenting som tyder på att du, för att ta ett exempel, skall sluta gilla män bara för att någon vill att du skall göra det. tänder man på män så gör man, tänder man på barn så gör man.

hur svårt kan det vara?

Citat:
Du (och andra) målar ut honom som ett monster. Det kan ju vara så att han vet om att han att han gjort fel och inför sig själv och andra statuerar att det aldrig kommer att ske igen. Har inget till övers för pedofiler o annat bös....men skall de vara dömda för resten av livet?

Citera
2017-11-07, 23:44
Medlem
Citat:

Det enda felet han gjorde enligt mig är att han åkte fast...

Att ha smekt en flicka under 15 (var hon 14 kanske?) på UTSIDAN av slidan känns inte för mig som något som bör ge 8 månaders fängelse. Men så är det i Sverige. Vissa brott är värre än andra, även sådana där ingen blir skadad. Andra beter sig som svin hela livet och alla i etablissemanget håller dem om ryggen, men den som smeker en 14 åring åker ut i kylan för alltid.
Citera
2017-11-08, 00:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det enda felet han gjorde enligt mig är att han åkte fast...

Att ha smekt en flicka under 15 (var hon 14 kanske?) på UTSIDAN av slidan känns inte för mig som något som bör ge 8 månaders fängelse. Men så är det i Sverige. Vissa brott är värre än andra, även sådana där ingen blir skadad. Andra beter sig som svin hela livet och alla i etablissemanget håller dem om ryggen, men den som smeker en 14 åring åker ut i kylan för alltid.

Beror på hur gammal hon var. Om hon nu var 14 år och 364 dagar och det hade inte varit ett brott om hon varit två dagar äldre gör väl att det finns grader. Även om det nu är oetiskt är det inte olagligt för en +40 att knulla en +15 åring.

Citat:
En till som tydligen inte kan hålla fingrarna i styr. Åtta månader i fängelse blir domen för den kände radioprofilen som stått åtalad för våldtäkt mot barn. Mannen döms mot sitt nekande, men enligt åklagaren har han utsatt offret för sexuella kränkningar som är jämförbara med samlag. Enligt domen förgrep Pontus Enhörning sig sexuellt på målsäganden som är under 15 år i mars i år. Han smekte bland annat flickans underliv, vilket orsakade en mindre slemhinneskada på mödomshinnan. Det har dock inte kunnat beläggas att han förde in sina fingrar i flickans slida. Den sexuella handlingen har således inte inneburit någon penetration. Tingsrätten väljer därför att inte döma Pontus Enhörning för våldtäkt mot barn som åklagaren hade yrkat på. Utan dömer utifrån sexuellt övergrepp mot barn som har ett lägre straffvärde. Media nämner inte hans namn men det gör bloggvärlden.

Dock finns gränser med ålder där för en anledning och är det 15 som gäller är det 15. Detta gör då att en sådan som Enhörning han är ute i kylan för evigt även om det nu var en 14 år och 364 dagar eller en 15 år och 1 dag flicka som då hade kunnat gett ok med smekning och tom samlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in