2011-07-01, 11:39
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
2011-07-01

Uttalande från Sveriges Radio ang brottsmisstänkt medarbetare

Med anledning av vad som stått i media i dag om den brottsmisstänkte radiomedarbetaren säger Björn Löfdahl, programdirektör vid Sveriges Radio.

– Sveriges Radios ledning fick kännedom i morse vem den åtalade är, och vi tar misstankarna och de inblandades situation på djupaste allvar. Vår medarbetare arbetar sedan en tid tillbaka inte med program och kommer inte att arbeta med programverksamhet under den tid som den rättsliga processen pågår.

Se http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=4582000

Hmm. Studerar man dagens tablå för P4 så rimmar "arbetar sedan en tid tillbaka inte med program" illa med att det skulle vara den person det spekulerats mest kring i den här tråden. Eller är det måhända en repris? Eller heter programmet bara så?

*pucktvåa*
Citera
2011-07-01, 11:40
Moderator
Humbugs avatar
Om jag uppfattat det korrekt rätt så misstänker ni alltså PE för att han se "creepy" ut? Något mer måste man väl ändå ha att gå på innan man kommer med sådana påståenden?

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Nej. Under 15 är som barn.

På så vis. Men som sagt, det behöver inte vara tvång inbandat i denna sjuka lag.
Citera
2011-07-01, 11:40
Medlem
Hur tänker SR agera i frågan?

Är det "mänskligt" (om uttrycket tillåts) att vara försiktig när det rör sig om en egen medarbetare?
Av ekonomiska skäl, av respekt (hur illa det än låter) för den åtalade, av att inte själv förknippas av brottet?

Vem minns inte Aftonbladets försök att tona ned deras pedofilmedarbetare de hade.

Detta fall är intressant på så sätt att det är en statlig och skattefinansierad mediakanal som ärendet gäller. Ska bli intressant att följa ur ett politiskt perspektiv då om det är någon media som ska jobba neutralt så är det SVT och SR.
Senast redigerad av Polisstudent 2011-07-01 kl. 11:52.
Citera
2011-07-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyoutakeitinthetwo
Förklara gärna hur du läser. Såhär läser jag: AB drar sig inte för att göra en artikel så smaskig som möjligt. Hade offret varit fem så hade de skrivit det av den enkla anledningen att det säljer mer. AB skriver "under 15" för att lämna så många dörrar öppna som möjligt. BO kan nu vara alltifrån 0-14 år vilket är smaskigare än att skriva att hon är fjorton. Men jag kanske tolkar för hårt

Det tror jag inte att dom gör. Se bara på barnvåldtäkten i Göteborg. Då skrev dom också under 15 år. Jag tror dom vill skydda barnet genom att skriva så. Jag tänkte på formuleringen av brottet. Det var formulerat på ett sätt som man direkt tänkte på ett väldigt litet barn.
Citera
2011-07-01, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Vänta här nu. Ni har outat Pontus Enhörning, trots att det står att den misstänkte ska vara i 30-årsåldern. Dessutom säger SR i uttalandet att den misstänkt inte längre jobbar med program. Pontus Enhörning jobbar med programmet Enhörning och Livh, som för övrigt sänds i kväll.
Har ni gjort bort er fullständigt?
Hur förklarar ni det här?

Precis min tanke också!
Haha, fyfan när det spårar iväg sådär. PE borde anmäla den där bloggaren etc för förtal (om det inte är han).

Edit: Missat lite info i tråden.
Senast redigerad av Blanagel 2011-07-01 kl. 11:44.
Citera
2011-07-01, 11:42
Medlem
doyoutakeitinthetwos avatar
Citat:
Vänta här nu. Ni har outat Pontus Enhörning, trots att det står att den misstänkte ska vara i 30-årsåldern. Dessutom säger SR i uttalandet att den misstänkt inte längre jobbar med program. Pontus Enhörning jobbar med programmet Enhörning och Livh, som för övrigt sänds i kväll.

Det har ju kommit fram en bild som är identisk med bilden som Metro använde. Frågan är vem som egentligen gjorde bort sig om det visar sig vara fel.

http://www.metro.se/nyheter/folkkar-radioprofil-sexatalas/EVHkga!EEdq2supAk/

http://tinypic.com/view.php?pic=bhlh8k&s=7
Citera
2011-07-01, 11:43
Medlem
milkoholics avatar
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=8741.0
Citera
2011-07-01, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Bosse Löthen kanske?

Han har skrivit en bok om att han utnyttjades sexuellt av en kille när han var ung
Och alla vet vi ju att pedofiloffer blir pedofiler själva

Är du efterbliven?
Citera
2011-07-01, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Det tror jag inte att dom gör. Se bara på barnvåldtäkten i Göteborg. Då skrev dom också under 15 år. Jag tror dom vill skydda barnet genom att skriva så. Jag tänkte på formuleringen av brottet. Det var formulerat på ett sätt som man direkt tänkte på ett väldigt litet barn.

Aftonbladet m.fl. vet nog inte åldern. Ärendet är sekretessbelagt och det enda som framkommit är att BO är under 15.
Citera
2011-07-01, 11:46
Medlem
GrooveMerchants avatar
Citat:

Jag har inte hittat någon ålder på GM i någon av de tidningar jag kollat, "30-årsåldern" nämndes först i denna tråd av användaren Testa
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Jag misstänker en man med initialerna KJ. I 30-årsåldern. Ogift.
Citera
2011-07-01, 11:47
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Om jag uppfattat det korrekt rätt så misstänker ni alltså PE för att han se "creepy" ut? Något mer måste man väl ändå ha att gå på innan man kommer med sådana påståenden?

Nej det är p.g.a detta;

http://tinypic.com/r/bhlh8k/7

http://bit.ly/iQ2Ora
Citera
2011-07-01, 11:47
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
tydliga bevis om du läser detta
lite konstigt att han ska vara 30 -årsåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in