2012-07-09, 13:55
Medlem
tältpinnes avatar
Varfør skyddar wikipedias moderatorer/anvændare Pontus? men inte Lindholm, Tito Beltran etc etc.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pontus_Enh%C3%B6rning

En wikiartikel ska væl vara så komplett som møjligt, æven om brottets art minst sagt ær kænsligt.
Citera
2012-07-09, 14:03
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Varfør skyddar wikipedias moderatorer/anvændare Pontus? men inte Lindholm, Tito Beltran etc etc.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pontus_Enh%C3%B6rning

En wikiartikel ska væl vara så komplett som møjligt, æven om brottets art minst sagt ær kænsligt.

Minsta krav för att brott och andra straffbara förseelser ska tas upp i en artikel om en nu levande person:

Citat:
  • Etablerade massmedier ska ha publicerat anklagelsen tillsammans med personens namn OCH
  • Brottet, rättsprocessen eller domen skall vara av större och varaktig betydelse för personen
ELLER
  • Att personen själv valt att kommentera händelsen i medier, egen blogg eller liknande.

Är de uppfyllda?
Citera
2012-07-09, 14:10
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Minsta krav för att brott och andra straffbara förseelser ska tas upp i en artikel om en nu levande person:

Är de uppfyllda?

Det vet du mycket væl att de inte ær, och jag betackar mig før din nedlåtande ton. Men tack før informationen.
Citera
2012-07-09, 15:08
Medlem
Emma18s avatar
Alla bevis är ju sekretessbeelagda, så det är ju helt omöjligt att uttala sig om domen var rätt eller inte. Tror det snarare är till Pontus fördel i detta fall.
Citera
2012-07-09, 15:45
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Det vet du mycket væl att de inte ær, och jag betackar mig før din nedlåtande ton. Men tack før informationen.

Då jag inte följt fallet så noga visste jag faktiskt inte om Wikipedias kriterier var uppfyllda eller ej.

Det var alltså inte meningen att verka nedlåtande, men då det ändå upfattades så ber jag om ursäkt.

Fred?

Citera
2012-07-09, 15:52
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555

Är de uppfyllda?

Den intressanta frågan här är ju när Flashbacks grävande och genererande av scoop efter scoop skall klassas som etablerad massmedia.

//Brute
Citera
2012-07-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Att domen av sekretesskäl är tunn håller jag med om, och jag har tidigare i tråden kritiserat rättsväsendet för att inte mer gjort offentligt, fram för allt av förundersökningen. (se https://www.flashback.org/sp34206307 ) Det är möjligt att med bibehållet sekretesskydd för de uppgifter som riskerar att röja målsägarens identitet offentliggöra mycket mer än vad som offentliggjorts i det här fallet.

Men, att för mycket har sekretessbelagts betyder ju inte att domen som sådan bygger på för lite bevisning. Mot att Enhörning inte skulle ha fått en rättsäker prövning talar att han inte överklagade (eller att han i vart fall inte fullföljde sin överklagan).

Jag tycker dock inte det är ett tecken på att han är skyldig. Jag har sett en del av rättsväsendet att jag delvis tappat förtroendet. Jag måste säga att jag är väldigt tveksam till domen och vad som presenteras.
Citera
2012-07-21, 20:22
Medlem
concorders avatar
alla verkar gå på linjen som var en ren lögn som någon påstod tidigare; namligen, att det bara var lite märken på utsidan. Så här står det i domslutet:

Citat:
Enligt Per Volpini Borgström har skadan, som var mellan en och två millimeter,
funnits precis vid slidöppningen och alldeles innanför de yttre blygdläpparna.

dessutom, av referenser till hemligt material som ingen mer än Pontus är glad för att det är hemligt, fattar man att pontus runkat samtidigt.
Citera
2012-07-22, 14:49
Medlem
Bret-Harts avatar
Karln har muckat nu om ingen annan har skrivit det
Citera
2012-08-03, 20:26
Medlem
pappsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Karln har muckat nu om ingen annan har skrivit det
Källa?
Citera
2012-08-05, 10:58
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappsen
Källa?

Har en bekant allt jag kan säga.......
Citera
2012-08-07, 10:13
Medlem
concorders avatar
mamma har märkt skadan, frågat hur det hänt och dottern har då sagt, "pappa hade sin hand där". När hon frågat vidare har hon berättat att pappa stod och gnuggade sin petter niklas samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in