Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-30, 01:45
  #1
Medlem
pelle321s avatar
Min flickvän fick hem ett papper från Arbetsförmedlingen om en tid oss en handledare för samtal om en handelsplan + ett jobb lista där hon skall fylla i vilka jobb hon har sökt. Men grejen är den att hon inte har fått någon info om hur hon skall söka jobb eller mängden av jobb hon måste söka för att uppnå kraven för a-kass .Men jag förstår inte varför hon skall uppnå krav för A-kassa när hon inte skall få A-kass utan bidrag för "jobbgaranti för ungdomar"?
Citera
2011-06-30, 01:49
  #2
Medlem
bowlingjockes avatar
Va? Vet hon inte hur man söker jobb?
Citera
2011-06-30, 02:05
  #3
Medlem
pelle321s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Va? Vet hon inte hur man söker jobb?

Jo , men det var inte det tråden handlade om ...
Citera
2011-06-30, 02:10
  #4
Medlem
Kravet kanske är detsamma och din frågeställning är följden av en dålig formulering av antingen henne eller handledaren?

Hur man söker jobb? Skickar mil till företag / söker på platsannonser och fyller i pappret.
Citera
2011-06-30, 02:25
  #5
Medlem
Det gäller samma regler där, jag har själv varit i den situationen för många år sedan.
Citera
2011-06-30, 02:27
  #6
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Skitviktigt att hon inte missar det mötet!!!

Man är skyldig att infinna sig på deras tider (om man inte har en jobb intervju just då) annars ryker ersättningen.

Förstår inte riktigt din fråga men jag tycker hon ska ringa dem. De blir genast lättare att ha att göra med om man visar sig intresserad. De finns ju där för att hjälpa en med sånna här frågor.
Men de gillar inte om man i efterhand slöddrar fram "- ehh men jag kunde ju inte veta... eh Ni har inte sagt något! " De är nog trötta på att jaga sånna människor!


Edit: är själv med i jobbgarantin för ungdomar och jag har inte behövt fylla i någon lista över vilka jobb jag sökt. Däremot så frågar hon lite om vad jag sökt och ger mig tips på hur jag ska göra. Fast just nu så praktiserar jag så nu har jag inte varit där sedan jag lämnade in blanketten om närvaro som ska lämnas in varje månad.
__________________
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2011-06-30 kl. 02:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback