Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-29, 23:49
  #1
Medlem
Jag har hört att när man tränar bryter man ner musklerna och om man vill bygga muskler måste man därför äta protein så snart som möjligt efter träningspasset. Eftersom det tar ett tag för mig att ta mig hem från gymmet brukar jag därför gå ner till Pressbyrån efter varje pass och köpa en Gainomax som jag slänger i mig. Det börjar dock kännas mer och mer opraktiskt. Vad säger ni som kan det här, är det viktigt att äta direkt efter träningen?
Citera
2011-06-29, 23:52
  #2
Medlem
YNWA2005s avatar
proteinshake direkt efter.

offtopic: om du tycker en gainomax är opraktiskt ska du nog lägga ner.
Citera
2011-06-29, 23:53
  #3
Medlem
Nej, jag skulle inte säga att det är viktigt att äta protein direkt efter träningen, även fast det är bra! Det viktiga är att du äter det och i stora och bra mängder.
Citera
2011-06-30, 00:05
  #4
Medlem
hippiehatarns avatar
Gainomax är verkligen ingen höjdare, ett jävla slöseri med pengar imo.
Satsa pengarna på proteinpulver istället.
Citera
2011-06-30, 00:11
  #5
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Gainomax är verkligen ingen höjdare, ett jävla slöseri med pengar imo.
Satsa pengarna på proteinpulver istället.

vet du något bra pulver som är bra och lätt att få tag i? vad händer om man äter för mycket protein? går det ut ur kroppen eller lägger det sig som fett?
Citera
2011-06-30, 00:19
  #6
Medlem
TheAlamos avatar
Det är kolhydrater man behöver direkt efter ett träningspass. Kroppen skriker efter energi som ska direkt ut i blodet och också lagras i levern. Så socker eller nåt som kan tas upp ganska direkt är viktigast. Sen ska man pumpa protein lite senare.
Citera
2011-06-30, 00:23
  #7
Medlem
hippiehatarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
vet du något bra pulver som är bra och lätt att få tag i? vad händer om man äter för mycket protein? går det ut ur kroppen eller lägger det sig som fett?
https://www.flashback.org/t1031067 läs.
Du tar den rekommenderade mängden, kroppen tar upp det den behöver och gör sig av med resten.

Billigt och gott http://www.gymvaruhuset.com/whey.html
Citera
2011-06-30, 00:25
  #8
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
https://www.flashback.org/t1031067 läs.
Du tar den rekommenderade mängden, kroppen tar upp det den behöver och gör sig av med resten.

Billigt och gott http://www.gymvaruhuset.com/whey.html

så teoretiskt kan man snaska i sig en hel påse utan några negativa effekter? förutom kanske lite sköna leverskador och liknande?
__________________
Senast redigerad av salty-sailor 2011-06-30 kl. 00:27.
Citera
2011-06-30, 00:41
  #9
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Protein lagras i kroppen, kan ta upp 20 gram, men sedan lägger sig resten som ett lager i kroppen, så det är bara positivt.

Jag kör på super gainer efter träningen, har gått upp 6 kg på 6 månader nu, vägde 65.5 när jag började.

Ta med en banan eller något som du kan äta direkt efter med, och köp kosttillskott som sagt.
Citera
2011-06-30, 00:44
  #10
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Protein lagras i kroppen, kan ta upp 20 gram, men sedan lägger sig resten som ett lager i kroppen, så det är bara positivt.

Jag kör på super gainer efter träningen, har gått upp 6 kg på 6 månader nu, vägde 65.5 när jag började.

Ta med en banan eller något som du kan äta direkt efter med, och köp kosttillskott som sagt.

man blit altså inte fet och äcklig om man äter för mycket då?
Citera
2011-06-30, 00:54
  #11
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Inte om du äter rätt saker. Men ät färre måltider och mindre kolhydrater, du kan bli mätt på det med.
Citera
2011-06-30, 04:21
  #12
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
man blit altså inte fet och äcklig om man äter för mycket då?
Det är så du märker om du äter för mycket..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback