2013-06-13, 14:29
Medlem
novus.s avatar
Glömde nämna: en gnutta cayenne också
Citera
2013-07-14, 20:36
Medlem
Såg att någon nämnde dill. Just idag vispade jag ihop en dressing till de hemgjorda hamburgrna. I kylen hittade jag en burk majonäs och två halvtomma tuber med dill- respektive citronmajonäs. Jag tog de båda sistnämnda, kryddade med salt, peppar, chilli, gurka osv. Blev inte gott alls. Tog över. Citron och dill har inte i en hamburgerdressing avtt göra.
Citera
2013-07-16, 23:32
Medlem
novus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbult
Såg att någon nämnde dill. Just idag vispade jag ihop en dressing till de hemgjorda hamburgrna. I kylen hittade jag en burk majonäs och två halvtomma tuber med dill- respektive citronmajonäs. Jag tog de båda sistnämnda, kryddade med salt, peppar, chilli, gurka osv. Blev inte gott alls. Tog över. Citron och dill har inte i en hamburgerdressing avtt göra.

Där tar du allt miste! Testa mitt recept minus så får du se att det visst hör hemma i en hamburgerdressing!
Citera
2013-07-17, 10:13
Medlem
Haak0ns avatar
Dill har inte i någon mat att göra och hamburgare är inget undantag.
Citera
2013-07-17, 11:57
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haak0n

Du har inte käkat kräftor då...
Citera
2013-07-17, 13:23
Medlem
Haak0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Du har inte käkat kräftor då...

Det har jag och det är på sin höjd drägligt. Jag är helt övertygad om att kräftor kryddade med något som inte är dill skulle kunna smaka väldigt gott. Tyvärr har jag aldrig fått chans att prova.
Citera
2013-07-17, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av Haak0n

Tror T.ex. inte skagenröra utan dill skulle bli så himla gott, så där har du fel
Citera
2013-07-17, 23:33
Medlem
Haak0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxtomten
Tror T.ex. inte skagenröra utan dill skulle bli så himla gott, så där har du fel

Skagenröra utan dill går alldeles utmärkt. Det finns till och med diskussioner om huruvida dill faktiskt ingick i orginalreceptet.
Citera
2021-02-01, 19:04
Medlem
Sladdarens avatar
Tips på bästa gräddfil, cremefraishe, kombosås burgersås ni gör?

Alltså ingen ranchdressing och eller får ens sourcream and "onion" burgerdressing ha majonäs och varför isf?
Man kan bli lite less ibland på den "oranga" dressingen, så brytningen med lite syra, krämighet i den kan vara väldigt tilltalande. Kritvita dressing kan vara trevligt fast den kan ju även ha lite annan färg beroende på vad man tillsätter . Så vad är eran bästa "sourcream" dressing till burgare :-)?

Senast redigerad av Sladdaren 2021-02-01 kl. 19:06.
Citera
2021-02-21, 10:42
Medlem
Gjorde en hamburgardressing för några dagar sen.
Den är ganska enkel men funkar bra som en god bas att jobba vidare från, dock så gjorde jag den utan strikta mått, samt lite för mycket.
Så anpassa måtten här efter mängd och smak.

3-4 skedar majonnäs. (Använde vanlig hushålssked och Heinz seriously good Mayonnaise)
2-3 småskedar med Dijon senap
Rejält tryck med ketchup
Boston gurka (Jag hade den på tub och körde tre tryck, så kanske 3 teskedar, kan ha mer om man gillar gurka)
Smoked Paprika krydda
Cajun
Svartpeppar (malen)
Salt
Chiliflakes

Jag smakade av medans jag kryddade så gå bara på känsel.
Slutresultatet blev en fin smak som påminde om en bättre version av Kavlis Amerikansk Dressing Original, men har man lite andra kryddor i eller ändrar mängden på någonting så kan man få en helt annan dynamik.
Som jag sa inledningsvis, det är ett enkelt recept, men det funkar utmärkt som en grund att bygga på!
Citera
2021-10-13, 15:24
Medlem
Hamburgerdressing

Råkade köpa en färdig hamburgerdressing som smakade apa. Ska det vara så svårt att röra ihop själv? Finns säkert ng. Gammal tråd. Men nu vill jag se lite fräschare recept, så kom igen, har ni något hemligt att tipsa om?
Citera
2021-10-13, 15:37
Medlem
Gå in på youtube..där finns mängder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här