• 1
  • 2
2006-10-30, 13:58
Medlem
stRs avatar
Har en burk cremefraiche som går ut imorgon, jag och polaren vart sugna på hamburgare, har ni några tips? Så jag vet vad man kan utgå ifrån.

Tackar på förhand!
Citera
2006-10-30, 16:11
Medlem
OliTs avatar
Skräpinlägg från KUSE borttaget, skärpning!

/Moderator
Citera
2006-10-30, 16:13
Medlem
OliTs avatar
Gör din dressing med hackade pickles (saltgurka fungerar ensamt), tomatpuré, paprikapulver, finhackad vitlök och eventuellt majonäs om du vill det, chilipeppar/tabasco efter smak. Fungerar väldigt bra till hamburgare.
Citera
2006-10-30, 16:43
Medlem
stRs avatar
Tackar OliT, brukar göra så fast med gräddfil. Var osäker om cremefraiche fungerade likadant.
Citera
2006-10-30, 18:38
Medlem
Lillefixas avatar
Creme Fraîche kan du bara späda ut med lite vatten eller eventuellt mjölk så blir det nästan som gräddfil.
Citera
2006-10-30, 23:23
Medlem
Bråkmakarns avatar
Ha i torkad lök i din dressing, smakar kanonfint
Citera
2006-10-31, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Har en burk cremefraiche som går ut imorgon.!

Och klockan 23:59 i morgon kväll slänger du den eller?

Skärpning! Mat slängs när den är otjänlig, inte när en standardsiffra säger att den bör vara uppäten!

När du känner att du ska göra något med den.....

Blanda med lök, ketchup, kanske lite krossade tomater om du häller av all vätska först. Chilisås, tabasco och bostongurka.

Lite senap förhöjer smaken.
Citera
2006-11-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Har en burk cremefraiche som går ut imorgon, jag och polaren vart sugna på hamburgare, har ni några tips? Så jag vet vad man kan utgå ifrån.

Tackar på förhand!

Tips på hamburgerdressing.

Frasses Hamburger Dressing
http://www.hittarecept.se/recipes/se...hamburgare+dre

//Xavier
Citera
2006-11-01, 19:48
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavier123
Tips på hamburgerdressing.

Frasses Hamburger Dressing
http://www.hittarecept.se/recipes/se...hamburgare+dre

//Xavier

Oj tack tack tack!
Citera
2011-06-26, 19:50
Bannlyst
Gjorde egen hamburgerdressing. recept här!

Ja jag gjorde en egen hamburgerdressing ,smakade ungefär som den man får i kiosken.

Recept:
1 dl majonnäs
2 msk bostongurka
1 msk tomatpure
1 msk chilisås
Salt o peppar
Om man vill ha lite sötma kan man även ha i lite socker. OBS att detta är ungefärliga proportioner så man kan testa sig fram.
Edit: Man kan även byta ut tomatpuren mot ketchup och skippa sockret. Tipset får väll crediteras till nerstående talare

Diskussionsunderlag :
Har du gjort en egen dressing nån gång och i så fall, hur gjorde du? blev den god ? Testade du mitt recept, var det gott? Skriv gärna recept på din dressing om du har.
Senast redigerad av stoppkloss2 2011-06-26 kl. 20:47. Anledning: bättre rubrik
Citera
2011-06-26, 19:54
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Men herregud, det där är en helt vanlig standarddressing.
Ett tips om du vill ha lite sötma i dresingen är att ha ketchup i istället för tomatpuré.
Citera
2011-06-26, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Men herregud, det där är en helt vanlig standarddressing.
Ett tips om du vill ha lite sötma i dresingen är att ha ketchup i istället för tomatpuré.

Jag har inte sagt att jag gjorde nått annat, de jag menade var att jag gjorde den själv och inte köpte en färdig. Tänkte med på det där med ketchup men valde att skiva socker bara för att jag använde mig av detta när jag gjorde dressingen. Sen antar jag att det är ett vanligt recept då jag tog en tub med färdig dressing i kylen o kollade innehållsförteckningen för o få fram vad jag skulle göra min dressing på. Dock blev den jag gjorde godare än den färdigköpta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in