• 1
  • 2
2004-10-27, 04:41
Medlem
HonkenLarssons avatar
För tre veckor sedan reagerade jag kraftigt på snuspriset. Jag hadde till dess haft en snuskran som köpte snus åt mig på norgebåtarna för 13:-/dosan. Dessvärre upphörde denna "kran". Heltplöstligt var jag tvungen att gå till en vanlig affär och köpa stockvis. Dett akändes ovant men jag beslöt mig för att pröva.

Ropade in två stockar av den blonda blåögda bakom kassan. Hon ville sen ha 440:- ... Nejdu min vän det får du inte, Jag tar bara den ena stocken. Vips så sjönk priset med 220:-.

En tanke föddes...

När jag sen nästan snusat upp stocken så hade jag en sista dosa kvar, denna skulle räcka länge. Jag snålsnusade som den värsta smålänning, och bakade dom minsta prillorna någon har haft möjligheten att se. Men så en dag kom dagen D. Dagen då snuset tog slut. Det var i söndags, nu har jag gått här utan snus sedan dess, och det känns inte så jävla dumt som man kan tro. Visst saknar jag den guldkant på tillvaron som snus kan ge. T.ex här framför datorn eller på jobbet. Saker som är tråkiga lyfts helt enkelt med en god prilla. Men det finns en sak som värmer mig mer en att stoppa in en god snus just nu och det är tanken att varje gång jag blir snussugen och inte köper deras snus så går Gothia tobak misste om mina pengar! Jag har inget behov av att köpa deras snus längre.

Och jag måste vara ärlig. Hitills har det inte varit svårt att avstå.

snusare sedan 1992 upphörde 2004-10-24 02:00
Citera
2004-10-27, 05:20
Moderator
MondoBizarros avatar
Var glad att du inte är rökare...
(För att klargöra - eftersom vi trots allt är på FB - så menar jag alltså cigaretter)

Själv var jag ett bra tag blandmissbrukare, dvs både rökte och snusade, men har sen ett tag lagt ner snuset.
Och jävlar vad man saknar snus ibland!

Nä...jag orkar inte prata om det...
Citera
2004-10-27, 05:27
Medlem
TrialByErrors avatar
slutade själv för ett tag sedan.
I början var det inga problem, visst kunde man känna suget ibland men det var inte så farligt som jag hade föreställt mig.
Det var lite lätt huvudvärk och lite sug, som du säger förhöjde snusen livet lite men jag såg fördelar med att sluta.

Efter två månader gick allt över, inte ens överdrivet alkoholintag ledde till snusbegär strålande lycklig deklarerade jag "major combat operations over" och gled trallande iväg till Hooters för att fira min triumf med lite Buffalo wings three mile island style.

Föga anade jag att det snart skulle dyka upp ett hemskt troll. Sex månader efter min avslutade kamp slog snusdjävulen åter klorna i mig...
Nu känner jag sug efter att jag har ätit och när jag tar en öl, inte ett starkt sug, men tillräckligt för att ana subversiva krafter som kämpar mot min vilja av stål.
Hoppas det går över snart för jag pallar inte börja snusa igen.
Citera
2004-10-27, 10:52
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Föga anade jag att det snart skulle dyka upp ett hemskt troll. Sex månader efter min avslutade kamp slog snusdjävulen åter klorna i mig...
Nu känner jag sug efter att jag har ätit och när jag tar en öl, inte ett starkt sug, men tillräckligt för att ana subversiva krafter som kämpar mot min vilja av stål.

Broder! Tänk på nöjet att dra gothiatobak vid näsan varje gång du känner snussug. Ett gäng gnidna göteborgare är vad om är! Näe det faktum gör det mer en värt att sluta.
Citera
2004-10-27, 10:56
Medlem
är man tillräckligt desperat så går snuset att återanvända. effekten blir halvdan, men som om det spelar någon roll när suget är som värst?
Citera
2004-10-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
slutade själv för ett tag sedan.
I början var det inga problem, visst kunde man känna suget ibland men det var inte så farligt som jag hade föreställt mig.
Det var lite lätt huvudvärk och lite sug, som du säger förhöjde snusen livet lite men jag såg fördelar med att sluta.

Efter två månader gick allt över, inte ens överdrivet alkoholintag ledde till snusbegär strålande lycklig deklarerade jag "major combat operations over" och gled trallande iväg till Hooters för att fira min triumf med lite Buffalo wings three mile island style.

Hur länge hade du snusat innan du slutade?
Citera
2004-10-27, 13:28
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Broder! Tänk på nöjet att dra gothiatobak vid näsan varje gång du känner snussug. Ett gäng gnidna göteborgare är vad om är! Näe det faktum gör det mer en värt att sluta.

Det är väl inte Ghotias fel att priserna är höga,tänk istället på de skolbarn som får dålig mat, invandare som får resa tillbaka till sina hemländer, pensionärer som får lida på ålderdomshemmen och de rika som kanske får betala lite lite i vår välfärd, de är de som du drar vid näsan, för de som vill ha dina snuspengar är den kära statskassan.
Citera
2004-10-27, 16:02
Medlem
tokens avatar
Jag har också slutat. Det extra klirret i kassan fick bli en bonus.

Läs mer nedan om mina äventyr:
http://forum.flashback.info/scandina...4&page=1&pp=15
Citera
2004-10-27, 16:36
Medlem
håller fullständigt med. hade en disskusion med brorsan igår, och det är åt helvete...jag lägger ner ca: 750 pix/mån på snus...man kan göra annat för det..antingen slutar man eller så måste man ransonera, och få en dosa att räcka längre än en kvart!!!

My two cents!
Citera
2004-10-27, 16:46
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson

Sant sant...
Jag får trösta mig med detta faktum.
Citera
2004-10-27, 16:47
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinderella99
Hur länge hade du snusat innan du slutade?

ca 11 år
Citera
2004-10-27, 16:49
Medlem
Carcasss avatar
Ja, det har fan blivit för dyrt. Jag planerar att sluta inom en snar framtid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in