Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Honken Larsson:
Det gör jag redan. Skulle aldrig falla mig in att betala över hundra spänn för en grogg eller en femtiolapp för ett glas öl. De lägger ju för fan på över 500%
Det är rent jävla lurendrejeri!
Här skulle jag ju kunna säga nått syrligt om din inkomst och att du behöver se dig om efter ett nytt arbete. Men det tänker jag inte göra då jag anser att vi båda stött på ett problem. Vi har båda analyserat problemet, och på ett klarsynt sätt har vi båda kommit fram till en snarlik lösning.
Andra skall inte få sko sig på mig i en alltför stor utsträckning, efter ett tag får jag nog. Då sätter jag ner foten, knyter näven hårdare i jackfickan och tänker om. Efter ett tag börjar revolten (om än i det lilla) och jag njuter över varje gång som jag hoppar över att göra det som "någon" tidigare skodde sig på. Vissa kommer att kalla mig parasit. Jag ser det mer som att svinhugg går igen. Dom försökte vinstmaximera på min bekostnad jag ger igen genom att inte utnyttja deras tjänster fullt ut och betalar en bråkdel av det tidigare priset (läs gå på lokal köpa sprit. istället gå på lokal dricka egen sprit eller inte dricka alls.) Hur som, jag kommer att njuta dubbelt av varje sparad krona på deras bekostnad.
Som sagt så har inte Honkens operation krogsanering ännu startat upp. men så småningom kommer den att göra det. Bäva månde mina stamställen med tanke på dom X*100000 (X=2-3) som man tidigare lagt ut på krogen under 8-9 års tid.
Ja jo jag är bitter, och nu ger jag snart igen (om än i det lilla)
Men nu är Honkens svenssonradikalism här och det skakar etablissemanget i dess grundvalar. Kom igen nu bröder nu knyter vi näven i fickan hårdare och gör något annat! Eller så gör vi som förut fast på ett nytt sätt.