2004-10-29, 17:45
Medlem
För er som bor i Göteborg, så finns det ett ställe på Hisingen. B o P netto tobak. De säljer snus för 135 kr stocken. Fast det är Gustavus snus. Personligen tycker jag Gustavus orginal är lika god som Generalen
Citera
2004-11-05, 01:50
Medlem
Loppans avatar
Ja du, snusen är dyr som FAN!

Tycker synd om mig själv..
Tänk dig en lite loppa som bara har 950 kr i månaden och snusar 2 stockar i månaden.. Blir inte så mycket pengar kvar till annat
Citera
2004-11-05, 10:43
Medlem
maryjane420s avatar
Betalade 27 spänn för en dosa general(lös), var inte ens så färskt.
Citera
2004-11-05, 11:34
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag vill inte vara oförskämd på något vis men om er ekonomi står och faller med priset på en burk snus så är det nog dags att byta jobb.
Jag menar, 25 spänn dosan är ju för fan inga pengar! Hur många dosor går åt i veckan, 3-4 stycken? Det blir ju inte mer än 400 spänn i månaden! Vad får man för det idag?

Själv så slutade jag röka för ca två år sedan, var uppe i två askar cigg om dagen. Här snackar vi pengar! Brände kanske 1 500 i månaden på cigg!
Idag unnar jag mig en ask cigg när jag ska festa, aldrig mer. Kostar 35-40 kronor och det kan det vara värt för att få en kväll i nirvana.
Citera
2004-11-05, 13:01
Medlem
Loppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag vill inte vara oförskämd på något vis men om er ekonomi står och faller med priset på en burk snus så är det nog dags att byta jobb.
Jag menar, 25 spänn dosan är ju för fan inga pengar! Hur många dosor går åt i veckan, 3-4 stycken? Det blir ju inte mer än 400 spänn i månaden! Vad får man för det idag?

Själv så slutade jag röka för ca två år sedan, var uppe i två askar cigg om dagen. Här snackar vi pengar! Brände kanske 1 500 i månaden på cigg!
Idag unnar jag mig en ask cigg när jag ska festa, aldrig mer. Kostar 35-40 kronor och det kan det vara värt för att få en kväll i nirvana.

Om man inte jobbar då. Det kan ju vara så att man går i skolan och lever på studiebidraget
Citera
2004-11-05, 13:16
Medlem
Jag brukar sluta snusa ibland när jag inte har några pengar. De brukar inte vara några problem. Man känner mest sug efter att man har ätit. Jag brukar äta mer när jag inte snusar. Man känner att det är någonting som fattas så då går man och tar en macka.
Citera
2004-11-05, 16:24
Medlem
Loppan:

Ja det har du förstås rätt i. Tänkte inte på det. Ursäkta.
Citera
2004-11-05, 16:56
Medlem
Autumn Auroras avatar
Citat:

Håller fullständigt med, snus är jävligt billigt egentligen jämfört med cigaretter. Själv snusar jag iofs bara 2 dosor/vecka så det blir inte alltför dyrt , jämfört när jag rökte, då det var 10 cigg om dan. Det jag däremot kan tänka mig blir dyrt, är att snusa portions. Går ju för fan minst en dosa om dan av de där små påsarna. Nej knåd är det enda rätta..
Citera
2004-11-06, 14:37
Medlem
HonkenLarssons avatar
Update:

Snusfri, funkade mycket bättre en väntat att sluta snusa. Får bara ibland en tanke om att det hade vart gött just nu med en snus. Men efter två minuter är det över. Händer ca en gång om dagen.
- - - - - - - - - - - - - - - - -

Anledningen till att jag slutade snusa är att jag tycker att det blir för dyrt, Glädjen jag fick ut av att snusa motsvarade inte mina utlägg, oavsett min ekonomiska situation. Men tanken på att man kan lägga mina pengar på något vettigare var avgörande. Det tillsammans med att priset på snusen höjts med 100% på dom tolv år som jag snusat var avgörande. Lägg därtill att det är min personliga lilla aktion åt dom äldre giriga herrarna i kostym som girigt gnuggar sina händer på Gothiatobak så blir det hela inget annat än en privataktion som inte kan göras annat en att hyllas. Att dessutom Göran P får mindre i sin skattkista är ren bonus och lägger sig som ett rosa skimmer av välmåeende över mig.

Nästa steg blir att sluta dricka sprit på krogen och bara dricka privatimporterad i hemmets lugna vrå. Vad som händer därefter vet ingen. Men jag skall nog hitta på något i min svenssonradikalism.

Come and join me
Citera
2004-11-06, 15:00
Medlem
Honken Larsson:

Citat:
Nästa steg blir att sluta dricka sprit på krogen och bara dricka privatimporterad i hemmets lugna vrå.

Det gör jag redan. Skulle aldrig falla mig in att betala över hundra spänn för en grogg eller en femtiolapp för ett glas öl. De lägger ju för fan på över 500%
Det är rent jävla lurendrejeri!

Om jag går ut på krogen så tar jag alltid med mig min stora välfyllda plunta, beställer kanske in en öl och sedan går jag på skithuset då och då och tar mig ett järn, alternativt så häller jag i sprit i ölen under bordet. Det brukar gå bra.
De enda gångerna jag lägger ut pengar på sprit ute på krogen är när jag ska bjuda någon tjej. Det är man tvungen till eftersom snålhet är den värsta egenskap en kvinna vet.
Citera
2004-11-06, 15:46
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Honken Larsson:

Det gör jag redan. Skulle aldrig falla mig in att betala över hundra spänn för en grogg eller en femtiolapp för ett glas öl. De lägger ju för fan på över 500%
Det är rent jävla lurendrejeri!

Här skulle jag ju kunna säga nått syrligt om din inkomst och att du behöver se dig om efter ett nytt arbete. Men det tänker jag inte göra då jag anser att vi båda stött på ett problem. Vi har båda analyserat problemet, och på ett klarsynt sätt har vi båda kommit fram till en snarlik lösning.

Andra skall inte få sko sig på mig i en alltför stor utsträckning, efter ett tag får jag nog. Då sätter jag ner foten, knyter näven hårdare i jackfickan och tänker om. Efter ett tag börjar revolten (om än i det lilla) och jag njuter över varje gång som jag hoppar över att göra det som "någon" tidigare skodde sig på. Vissa kommer att kalla mig parasit. Jag ser det mer som att svinhugg går igen. Dom försökte vinstmaximera på min bekostnad jag ger igen genom att inte utnyttja deras tjänster fullt ut och betalar en bråkdel av det tidigare priset (läs gå på lokal köpa sprit. istället gå på lokal dricka egen sprit eller inte dricka alls.) Hur som, jag kommer att njuta dubbelt av varje sparad krona på deras bekostnad.

Som sagt så har inte Honkens operation krogsanering ännu startat upp. men så småningom kommer den att göra det. Bäva månde mina stamställen med tanke på dom X*100000 (X=2-3) som man tidigare lagt ut på krogen under 8-9 års tid.

Ja jo jag är bitter, och nu ger jag snart igen (om än i det lilla)

Men nu är Honkens svenssonradikalism här och det skakar etablissemanget i dess grundvalar. Kom igen nu bröder nu knyter vi näven i fickan hårdare och gör något annat! Eller så gör vi som förut fast på ett nytt sätt.
Citera
2004-11-11, 14:06
Bannlyst
Om ni nu tycker att snuset är för dyrt. Åk till Norge och köp då så kanske ni ändrar er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in