• 1
  • 2
2011-06-23, 20:32
Medlem
Hej flashback!
Jag har ett stort problem med Pormaskar och finnar som jag behöver hjälp med.

Jag har fullt med Pormaskar på näsan, kinderna och under munnen och ibland får jag på pannan. Jag lyckas inte klämma bort de flesta och då blir det finnar efter någon dag...

Jag tvättar mig med lactacyd (stavning?) varje gång jag duschar, oftast varje dag. Innan jag går och lägger mig sköljer jag ansiktet med vatten och sedan smörjer med body lotion som innehåller aloe Vera.

Jag mår väldigt dåligt av detta och känner mig väldigt ful! Jjag tycker att detta borde räcka att göra som jag gör men det gör de verkligen inte så jag behöver er hjälp. Vad kan jag göra? Jag behöver verkligen tips och alla tips är välkomna!

Förresten så är jag 18 och ett halvt år gammal.
Citera
2011-06-23, 20:35
Bannlyst
Sluta med krämer och skit för det blir bara mer då. Gå till en läkare och få riktig salva.
Citera
2011-06-23, 21:02
Medlem
Vad är det för salva man får då? Och vad kostar det ungefär?
Citera
2011-06-23, 21:25
Medlem
Emelisans avatar
Jag hade samma problem som du, men nu under sommarlovet när jag bara är hemma så har jag lagt av med smink helt och hållet. Använder det ENDAST när jag ska någonstans utanför hemmet, annars har jag inget smink överhuvudtaget. Smink = finner då huden inte få andas. Det har hjälpt och nu efter tre veckor så har jag mycket finare hud, lite syns fortfarande på kinderna, men de försvinner snart det med. Då och då klickar jag på Basiron på kvällen innan jag ska sova och sover med det och tvättar sedan bort det på morgonen och låter huden återfuktas hela nästa dag, och använder inget smink. Det fungerar. Skit i alla krämer, det blir bara värre. Guiden till perfekt hud = inget smink. Men självklart är också det bra att du tvättar ansiktet morgon och kväll med en mild tvål.

Nu har inte jag lika mycket finnar och pormaskar som du verkar ha. Jag har bara litegrann på kinderna, men jag lovar det hjälper garanterat att sluta med smink och ge huden en chans att läka av sig själv.
Citera
2011-06-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelisan
Jag hade samma problem som du, men nu under sommarlovet när jag bara är hemma så har jag lagt av med smink helt och hållet. Använder det ENDAST när jag ska någonstans utanför hemmet, annars har jag inget smink överhuvudtaget. Smink = finner då huden inte få andas. Det har hjälpt och nu efter tre veckor så har jag mycket finare hud, lite syns fortfarande på kinderna, men de försvinner snart det med. Då och då klickar jag på Basiron på kvällen innan jag ska sova och sover med det och tvättar sedan bort det på morgonen och låter huden återfuktas hela nästa dag, och använder inget smink. Det fungerar. Skit i alla krämer, det blir bara värre. Guiden till perfekt hud = inget smink. Men självklart är också det bra att du tvättar ansiktet morgon och kväll med en mild tvål.

Nu har inte jag lika mycket finnar och pormaskar som du verkar ha. Jag har bara litegrann på kinderna, men jag lovar det hjälper garanterat att sluta med smink och ge huden en chans att läka av sig själv.

Tack för tipset men jag använder inte smink alls eftersom jag är kille.
Citera
2011-06-23, 21:54
Medlem
Emelisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mehelium
Tack för tipset men jag använder inte smink alls eftersom jag är kille.

Jasså? Svårt att veta. Iallafall, då får du väl helt enkelt bara låten huden vara, tvätta morgon och kväll med mild tvål och använda basiron nån gång ibland. Inte massa krämer för det ger inte huden chans att läka sig själv.
Citera
2011-06-23, 22:18
Medlem
Delokrats avatar
Testa att gå ut och jogga lite för att få igång svettningen. Sen ska du basta som in i helvete och efter det så ska du klämma och tvätta rent.
Citera
2011-06-23, 23:02
Medlem
gud alla ger ju bara idiot svar.
använder du basiron på nätterna? hur stor acne har du?
efter sommaren ska du direkt gå till en lokal läkare och säga hur mycket din acne stör dig och attt du inte mår bra så kommer du få ett medicin till det så kommer dom försvinna.
Citera
2011-06-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton133
gud alla ger ju bara idiot svar.
använder du basiron på nätterna? hur stor acne har du?
efter sommaren ska du direkt gå till en lokal läkare och säga hur mycket din acne stör dig och attt du inte mår bra så kommer du få ett medicin till det så kommer dom försvinna.

Det låter som ett vettigt och realistiskt svar. Jag använder inte basiron alls.

Hur mäter man "storlek" på acne som du säger? Jag har massor av det och mest på näsan och hakan. Har även väldigt kletig hud eller hur man ska beskriva det. Tvättar jag ansiktet blir det likadant igen efter 30-60 minuter.
Citera
2011-06-24, 16:50
Medlem
Men snälla,

Har du aldrig hört talas om hudvårdsrutin??? Rutinen består av att rengöra och återfukta.

Gå till närmaste kicks butik och köp dig en rengöring och återfuktningskräm från antingen Weleda eller DR hauschka och rengör huden morgon och kväll. Rengöring är det viktigaste. Köp också masker från någon utav dessa serier och en bra skrubb där du skrubbar ansiktet 2-3 ggr i veckan. Boka en ansiktsbehandling och du är god to go. Ha tålamod.
Citera
2011-06-25, 23:03
Medlem
Har varit i din sits!
Det som hjälpte mig var vitamin b5 (pulver som finns att beställa på internet, tacka gudarna för det) och självklart att rengöra och smörja in morgon och kväll, med en kräm som passar din hudtyp.
Citera
2011-06-26, 00:56
Bannlyst
Jag rekommenderar att du slutar tvätta med tvål
samt gå till en hudterapeut
Damn sluta tvätta med tvål
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto