2010-03-23, 16:20
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspera
Förklara?
Eftersom vi vet vad tid är idag. och hur tid intergrerar i våran realitet.
Om tiden var en illusion så skulle den inte kunna vara relativ.
Citera
2010-03-23, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Eftersom vi vet vad tid är idag. och hur tid intergrerar i våran realitet.
Om tiden var en illusion så skulle den inte kunna vara relativ.
Den är relativ för att vi villaha den relativ. I universum kan tex föremål sugas in i svarta hål och komma både framåt och bakåt i tiden.
Citera
2010-03-23, 20:42
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Den är relativ för att vi villaha den relativ. I universum kan tex föremål sugas in i svarta hål och komma både framåt och bakåt i tiden.
Ha BS. Det där finns det inga som helst vetenskapliga belägg för eller rationellt tänkande. med tanke på att inga objekt med massa överlever en sådan färd plus att ett svart hål är inte ett hål utan en massa med enorm densitet.

Ledsen å säga detta, men du bör ta och läsa upp din fysik.
Senast redigerad av awestby 2010-03-23 kl. 21:09.
Citera
2010-03-23, 21:07
Medlem
wootens avatar
Citat:
Nu erkände du ju också att tiden finns. Hur skulle man annars kunna resa bak i den?
Citera
2010-03-23, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Ha BS. Det där finns det inga som helst vetenskapliga belägg för eller rationellt tänkande. med tanke på att inga objekt med massa överlever en sådan färd plus att ett svart hål är inte ett hål utan en massa med enorm densitet.

Ledsen å säga detta, men du bör ta och läsa upp din fysik.
Kanske det, men ta dig själv en funderare på det hela.
Senast redigerad av aspera 2010-03-23 kl. 21:17.
Citera
2010-03-23, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Nu erkände du ju också att tiden finns. Hur skulle man annars kunna resa bak i den?
Om jag skulle dra in ytterliggare en vinkel - Kristendomen. Gud påstår att för honom är tusen år - en dag och tvärtom.
Citera
2010-03-23, 21:15
Medlem
awestbys avatar
Citat:
kKanske det, men tadig själv en funderare på det hela.
Men det är ju helt fel, alltså jag har faktiskt försökt tänka och förstå hur du tänker, men det går inte ihop med vad vetenskapen har fått fram idag
Citera
2010-03-23, 21:16
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Om jag skulle dra in ytterliggare en vinkel - Kristendomen. Gud påstår att för honom är tesen år - en dag.
Jag vet att detta är filosofi sektionen, men snälla dra inte in Gud i den här debatten, det finns ingen plats för honom/henne här. tyvärr.
Citera
2010-03-23, 21:17
Medlem
wootens avatar
Citat:
Om jag skulle dra in ytterliggare en vinkel - Kristendomen. Gud påstår att för honom är tusen år - en dag och tvärtom.
Ja, om det är så talar väl även detta för att tid finns? Iofs gör du misstaget att ta guds existens som ett axiom.
Citera
2010-03-24, 12:32
Medlem
Nekro.s avatar
Tid är väl något vi människor inte kan uppfatta då vi bara ser 3 dimensioner,har hört att tiden är en fjärde dimension.
Citera
2010-03-24, 13:01
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Tid är väl något vi människor inte kan uppfatta då vi bara ser 3 dimensioner,har hört att tiden är en fjärde dimension.
nja det är inte riktigt så enkelt. teoretiskt sätt så kan du uppfatta tid.
Citera
2010-03-24, 13:17
Tid är något vi uppfunnit som mäter vår existens på jorden. Mellan vi är Levande och Död. Tid finns så länge det finns en klocka och en almanacka. Precis som örat som uppfattar ett ljud, om inte örat finns, finns det då ljud? Tiden existerar bara för människan, i Universum finns inte det som vi kallar tid. Där finns bara förvandling vibration och rörelse. Om du står på ett högt högt berg och din vän står nere i dalen så går tiden snabbare för din vän än för dig. Tiden går långsammare i rymden. och det är väl ändå bevis på att det vi kallar tid inte existerar. Dee här tio åren som gått för mig känns de som två år. Det konstiiga är att jag inte åldrats mer än två år medans de jag känner har åldrats med rynkor osv.. Det är konstigt men jag har levt helt omedveten om ålder och tid. Inte tänkt på det förrän för ett år sedan då jag plötsligt blev påmind av en vän som var åldersstressad. Tänkte att undrar om det är därför jag inte åldrats för jag varit omedveten om tiden. Plötsligt ser jag att männsikor i min omgivning har förvandlats till gubbar och gummor. Så himla märklig känsla jag är inte där ännu och undrar var de här tio åren har tagit vägen. Känns som jag varit nedsövd. Helt övertygad om att tiden inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in