Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-01, 11:33
  #901
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip00
Du frågar om hur den beräknade räntan på -0,03 SEK kan vara minus. Det är det jag kommenterar.

Fråga om, fråga rätt.
Håller med här, skribent Acodofilus får nog titta över sin formulering innan hen klagar på svaren. Dessutom patetiskt att sätta in 500kr o klaga på petitesser.
Citera
2013-08-01, 15:31
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej igen tgv23000


Förluster har vi gått igenom ingående tidigare i tråden.
Vi redovisar förluster ett antal gånger per år. Förlusterna sprids på alla långivare på den aktuella marknaden. Varje långivare får en procentuell andel av förlusten beräknat på hur mycket kapital som han/hon har på sitt konot. På detta sätt sprids förlusten jämt på alla långivare.

Mvh
TrustBuddy

Förluster registreras ett par gånger per år? menar du verkligen allvar? Jag har under Juli månad följande förluster registrerade datum för mig 1,2,4,5,11,12,18,26 på den Danska marknaden. Ett par gånger per vecka verkar vara mer överensstämmande

Sen börjar det bli högtid att på allvar gå ut och berätta vad som är fel på den danska marknaden. Jag vet att man skall kolla på långsikt osv men jag ser ju vart trenden är på väg, under Juli månad var min ränta-förluster på 150 kronor detta med ca 130 000 danska kronor på kontot det motsvarar väl lite drygt 1 promille i avkastning.

Fungerar det nu att göra uttag på den danska kontot genom att stoppa utlåningen där?
Citera
2013-08-02, 19:23
  #903
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emalan
Lite information jag fick på telefon från trustbuddy för några veckor sedan. Uttag på mindre än 5000 kr godkänns inte, detta pga kostnader för trustbuddy när långivare gör uttag. Så har man satt in mindre än 5000 kr eller tagit ut så man har mindre än 5000 kr kvar på marknaden så är ända sättet att få ut de sista pengarna att stoppa utlåning och invänta att ALLT ska bli återbetalat. Detta fick jag förklarat för mig när jag försökte ta ut 90% från marknader där jag satt in mindre än 5000 kr på test...

Men det går ju inte att stoppa utlåning?! Så hur får man ut pengarna då? Måste man sätta in mer pengar så man har över 5000 och sen ta ut allt? Vilket jävla skämt!
Citera
2013-08-02, 19:50
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Men det går ju inte att stoppa utlåning?! Så hur får man ut pengarna då? Måste man sätta in mer pengar så man har över 5000 och sen ta ut allt? Vilket jävla skämt!

allternativt vänta till ränta på ränta effekten gör att du har mer än 5000kr så du kan ta ut.
men jag tycker fortfarande det är pissigt dåligt av Fuckbuddy att ta bort "stoppa utlåning" knappen. detta har gjort att vi långivare ej längre själva bestämmer över våra pengar och att när vi vill ta ut pengar så kan detta endast ske med ränteförluster.
Citera
2013-08-02, 20:18
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Men det går ju inte att stoppa utlåning?! Så hur får man ut pengarna då? Måste man sätta in mer pengar så man har över 5000 och sen ta ut allt? Vilket jävla skämt!

Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
allternativt vänta till ränta på ränta effekten gör att du har mer än 5000kr så du kan ta ut.
men jag tycker fortfarande det är pissigt dåligt av Fuckbuddy att ta bort "stoppa utlåning" knappen. detta har gjort att vi långivare ej längre själva bestämmer över våra pengar och att när vi vill ta ut pengar så kan detta endast ske med ränteförluster.

Hur vore det om ni två idioter hade läst på lite?

Det går utmärkt att ta ut pengar även under 5000kr. Personligen har jag tagit så lite som några kronor.

5000 krs-spärren finns däremot vid överföringar mellan de olika marknaderna.

Och nej, det blir inte massa ränteförluster när du tar ut pengarna. Trustbuddy har förklarat det ovan...
Citera
2013-08-02, 21:07
  #906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej cyTs

Det stämmer att pengarna du har på ditt Polska konto är i Polsk valuta. PLN i detta fall.


Detta är en fråga som dykt upp från både långivare men även internt. Vi är därför medvetna om detta och ser det som ett problem och arbetar på en lösning. Jag ber dig ha tålamod så kommer det dyka upp lite spännande uppdateringar inom kort.

Mvh
TrustBuddy

När kommer dessa uppdateringar?
Jag vill inte ha all utlåning stoppad ett år bara för jag vill tömma kontot i ett land...
Citera
2013-08-02, 22:01
  #907
Medlem
Vore kul med lite uppdateringar om vad ni har för avkastning på de olika marknaderna nu, Repus verkar ju ha problem på den danska.

Själv börjar jag få problem på den svenska marknaden med fallande avkastning, medans Norge rulllar på bra.

3 månader
Sverige 1,12%
Norge 4,32%

12 månader
Sverige 13,51% med trenden är ner
Norge 16,28% Trenden stabil
Citera
2013-08-02, 22:18
  #908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Vi är medvetna om detta och det är ett fel som ligger hos operatören uservoice som står för den hjälpfunktionen. Vi arbetar med att försöka åtgärda detta.


Era hjälpsidor är fortfarande på spanska...

Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Jag gjorde precis två test insättningar och det stämmer att mailet som du får inte innehåller information om det Spanska kontot utan bara det Svenska. Jag ska se till att detta uppdateras.
Dock får du rätt information i ”pop up:en” som kommer upp på din sida när du registrerar din insättning.

Jag får fortfarande mail om det svenska kontot fast jag sätter in pengar på andra, nu t.ex. på det finska.
Citera
2013-08-02, 22:20
  #909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Vore kul med lite uppdateringar om vad ni har för avkastning på de olika marknaderna nu, Repus verkar ju ha problem på den danska.

Själv börjar jag få problem på den svenska marknaden med fallande avkastning, medans Norge rulllar på bra.

3 månader
Sverige 1,12%
Norge 4,32%

12 månader
Sverige 13,51% med trenden är ner
Norge 16,28% Trenden stabil

3 månader
Danmark -0,44%
Norge 2,24%
Sverige 1,05%
Finland 7,85%

12 månader
Danmark 2,83%
Norge 15,23%
Sverige 10,43%
Citera
2013-08-02, 22:42
  #910
Medlem
Ställde en fråga tidigare som drunknade i kritiken om att möjligheten att stoppa utlåningen försvunnit.

Frågan var att jag fått in en massa 1 öringar, med benämningen ränta. Fast jag har inga såna små lån som bör generera så låga räntor.

Nån som vet?
Citera
2013-08-03, 07:25
  #911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Hur vore det om ni två idioter hade läst på lite?

Det går utmärkt att ta ut pengar även under 5000kr. Personligen har jag tagit så lite som några kronor.

5000 krs-spärren finns däremot vid överföringar mellan de olika marknaderna.

Och nej, det blir inte massa ränteförluster när du tar ut pengarna. Trustbuddy har förklarat det ovan...


Nej, det går tyvärr inte att ta mindre än 5000 kr längre. Jag försökte ta ut 90 % av mitt sparande pga hus köp för ca två mån sedan. Jag fick ut pengarna från den norska och svenska marknaden, men inte den finska spanska och danska. Efter några veckors väntan på de övriga uttagen så försöker jag kontakta trustbuddy genom deras kontaktlänk på hemsidan, på flera olika mailadresser som dem har lämnat här på flashback och på telefon, men jag fick inga svar och på telefon svarade dem inte. Efter det såg jag att dem uppdaterade regelbundet på sin facebooksida så jag skickade ett pm där och sa till dem att dem skulle kontakta mig omgående annars skulle jag göra en polisanmälan då detta började kännas som ett bedrägeri. Dag efter så ringde Thomas från trustbuddy upp mig och kom med massa olika ursäkter om varför dem inte hade svarat varken på telefon eller mail. Han berättade då att eftersom 90 % motsvarade mindre än 5000 kr på var och en av de marknaderna som jag inte fick ut mina pengar ifrån så kunde inte dem uttagen beviljas, detta var en ny regel som trustbuddy har börjat med pga kostnader för trustbuddy vid varje uttag sa han. Ända sättet enligt honom att få ut belopp på mindre än 5000 kr är att göra ett uttag för då stoppas utlåningen men uttaget betalas inte ut förän ALLA pengar är tillbakabetalade från låntagare. Denna informationen fanns inte på hemsidan då men enligt honom var det på gång, men jag kan nu en månad senare fortfarande inte hitta den informationen på hemsidan.
Citera
2013-08-03, 08:21
  #912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Hur vore det om ni två idioter hade läst på lite?

Det går utmärkt att ta ut pengar även under 5000kr. Personligen har jag tagit så lite som några kronor.

5000 krs-spärren finns däremot vid överföringar mellan de olika marknaderna.

Och nej, det blir inte massa ränteförluster när du tar ut pengarna. Trustbuddy har förklarat det ovan...


idiot kan du vara själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback