Citat:
Ursprungligen postat av
Novus4212
http://www.di.se/artiklar/2015/10/12/allvarliga-oegentligheter-i-trustbuddy/
Det här kommer nog att bli ganska blodigt men jag hoppas det bästa för folket som har lånat ut pengar genom TB.
Det är väl bara att konstatera att det jag och många med mig har sagt de senaste åren stämmer. Kan också konstatera att de rykten som florerat de senaste veckorna om den ekonomiska situationen i bolaget också visat sig stämma (privat kommunikation med många av er), dvs rykterna var sanna.
73,3 % av alla pengar trustbuddy har är upplåsta i dåliga krediter, Trustbuddy hävdade ju här i tråden att mitt konto var ett undantag när det var på 75,5% i dåliga krediter.... Stämmer de normala kontorna var ju hela 2% under.... Men det är också intressant att vissa personer alltid hävdat att de inte har några pengar upplåsta och fått fantastiska avkastningar år efter år.
Nu är det väl också dags att göra bokslut över den här katastrofen...
Jag hade som mest 320 000 kronor i insättningar hos Trustbuddy. Jag har totalt under snart tre år fått ca 40 000 i räntor och Jag har idagsläget ca 30 000 kronor kvar hos skojarna....
Jag är nog en av de få som faktiskt fått avkastning på min investering.... Till er som sitter inne med pengar som ni inte har tagit ut kan jag bara beklaga men kom inte och säg att ni inte har blivit varnade...
Jag tror ju dock att huvuddelen av ni som sitter på de här forumet kommit undan med mindre kostnader är nog värre för de på Placera....