Citat:
Ursprungligen postat av thegodofthunder
Jag skulle gärna vilja höra fler utlåtanden från er som faktiskt använder Trustbuddy för att låna ut pengar och inte bara de som dömer ut företaget på grund av Loanland etc. Hur det fungerar idag är det som intresserar mig. Är ni nöjda med Trustbuddy?
Låter fruktansvärt lockande, vilket naturligtvis gör mig lite skeptisk. Borde kanske testa med ett mindre belopp först för att sedan pumpa in större summor om jag är nöjd med tjänsten?
Jag har nyligen börjat använda mig av Trustbuddy. Innan jag la in pengar tänkte jag i samma banor som du. Jag hade också hört mycket negativt om Loanland och så vidare. Men jag hörde runt med folk här på forumet för att se vad de tyckte, kollade upp eventuella risker, det finansiella kring Trustbuddy mm. Jag fick uppfattningen av användare på Trustbuddy att de sköter sig väldigt bra, till och med exemplariskt enligt vissa, riskerna verkar väldigt låga och deras siffror tyder på att företaget växer.
Jag har bara använt tjänsten i drygt en vecka, satte in 2500kr i början och igår ett större belopp. Det första beloppet är fullt utlånat till låntagare och det senare beloppet har inte ännu hunnit bli fullt utlånat. Tror beloppet blir utlånat tills imorgon eller i övermorgon. Beloppet jag satte in igår ska jag även få 2% bonus på, så när det trillar in blir jag extra nöjd!

Men i övrigt verkar deras hemsida med statistik, olika diagram och så vidare väldigt tydligt, professionellt och bra.
Jag kan dock tänka mig att det kommer ta lite tid få ut pengarna, eftersom man får pengar utifrån när låntagarna betalar tillbaka, om man inte vill ha ut utan ränta då. Men räntan är ju väldigt bra och företaget känns väldigt pålitligt så jag tror det är värt det. Har även ringt Trustbuddy när det har uppkommit frågor och servicen och personalen verkar professionella, serviceinriktade och pålitliga. Jag har aldrig hamnat i någon telefonkö eller liknande heller så kundbemötandet verkar positivt.
Jag får återkomma när jag har haft pengarna inne i 1 månad, 3 månader eller längre så får vi se hur det ser ut då. Men jag upplever i alla fall att företaget uppfyller vad de lovar kunderna och följer sina riktlinjer. Vad jag har läst om Loanland så verkar det som att deras system var helt annorlunda och extremt osäkert. Trustbuddy har ett bra system med kreditupplysningar på låntagare, med vissa krav och dessutom riskspridning med mindre utlåningsbelopp per långivare. Så det är vad jag kan dela med mig av i dagsläget! Hoppas du blev något klokare. Det finns många andra som kan dela med sig med info här på forumet, det vet jag!
Mvh