Citat:
[1] Läs innantill på Trustbuddy.se: "Utbetalda räntor från förlängda lån som inte är fullt återbetalade flyttas tillsammans med lånet de tillhör från ditt konto till en annan långivare."
Så räntan jag "fått" är inte vad jag får ut om jag använder 90%-regeln.
[2] Om jag har sparat i 12mån och fått 12%, men det sedan tar 6mån att få ut pengarna (utan ränteintäkt eftersom utlåning är stoppad) måste ju räntan räknas på 18mån, då blir årsräntan 8% (2/3)
(Om jag sparar pengar på banken i 6mån kan jag visst räkna med att få motsvarande årsräntan. Då motsvarande i det fallet skulle vara en faktor 0,5 eftersom man bara sparat halva året)
Förstår DU? Eller är det fler saker du vill ha svar på?

Så räntan jag "fått" är inte vad jag får ut om jag använder 90%-regeln.
[2] Om jag har sparat i 12mån och fått 12%, men det sedan tar 6mån att få ut pengarna (utan ränteintäkt eftersom utlåning är stoppad) måste ju räntan räknas på 18mån, då blir årsräntan 8% (2/3)
(Om jag sparar pengar på banken i 6mån kan jag visst räkna med att få motsvarande årsräntan. Då motsvarande i det fallet skulle vara en faktor 0,5 eftersom man bara sparat halva året)
Förstår DU? Eller är det fler saker du vill ha svar på?

[2] Vad pratar du om? Räntan får du NÄR lånen betalas TILLBAKA och 12% är ett beräknat snitt per år. Alltså kommer du få ränta även under de 6 månaderna.
Citat:
Var det någon ändring av era klassificeringar av förlorade fodringar som orsakade de stora förlusterna här om dagen? Förlorade ungefär 1000 kr: borde ju innebära att de totala förlusterna den dagen var enorma med tanke på att förluster enligt er skall delas mellan alla långivare.
Dessutom så har min avkastning från Trustbuddy stadigt minskat sedan årskiftet i både Sverige och Norge för att nu ligga på en väldigt låg nivå, (under 12% i årstakt).
Dessutom så har min avkastning från Trustbuddy stadigt minskat sedan årskiftet i både Sverige och Norge för att nu ligga på en väldigt låg nivå, (under 12% i årstakt).
Testa läsa https://www.flashback.org/sp43596426 ang förluster.