Jag använder Trustbuddy just nu på prov för att se om det fungerar så bra som det sägs. För att det skall fungera jämnt är ett större kapital insatt viktigt för att få viss cirkulation i lånen, jag prövar med 30000. En siffra som dock är väldigt avgörande är andelen förfallna lån;
Har ni någon aktuell siffra på det Trustbuddy eller är det som vanligt 2-5%? Ni säger att siffran skall gå att få tag på hos FI men det är inte det lättaste... hjälp?
Jag gjorde en liten uträkning på 5% förfallna skulder och 12% ränta vilket resulterar i en verklig ränta på 6,4% efter att man förlorat ett antal lån som förfallit. Så back går man antagligen inte, men det är värt att tänka på att en del försvinner och det är först efter några månader som dessa syns.
Däremot så är jag nöjd med vad jag fått in hittills, över 20% årlig ränta och inga förfallna lån. Misstänker att en del lån kommer förfalla och att låneräntan kommer stabilisera sig bättre framöver, riktar in mig på ca 15% efter förfallna skulder.
Jag har varit skeptiskt länge och kommer vara det ända tills den dagen då jag tar ut mina pengar. Fungerar allt bra så kommer jag sätta in varenda krona jag äger i Trustbuddy

Har även fått liknande erbjudande från andra låneföretag med 12% ränta, och då utan någon risk men med en bindningstid på 6 månader.