2012-02-01, 14:21
Medlem
Hej igen mistahh!

Härligt att du gillar den nya hemsidan.

Vi arbetar i dagsläget på att få allt på plats och en sådan uppdatering har diskuterats, men det finns inget som är satt i sten att den kommer. För tillfället finns det tyvärr andra uppdateringar som står på tur som måste genomföras.

Hoppas du har förstående för detta.

Mvh
TrustBuddy Support
Citera
2012-02-01, 14:26
Medlem
Hej Me-Too

Det glädjer oss att se att du valt att registrera dig hos oss och vill ta del av vår tjänst.

Vi lanserade den nya hemsidan i måndags och tyvärr som ofta med nya uppdateringar så medföljer "barnsjukdomar" vi håller för tillfället på att arbeta frenetiskt med att ordna detta.

Du kommer inom kort kunna genomföra en fullständig registrering och det kommer att annonseras på hemsidan när problemet är löst.

Vi vill passa på att tacka dig "Me-too" och alla anda Buddies för ert överseende!

Tack på förhand.

Mvh
TrustBuddy Support
Citera
2012-02-01, 18:50
Medlem
Me-Toos avatar
Hej, nu ser jag att registreringsproblemen är lösta.

Men, som sagt, även om Bank ID signeringen inte lyckades i går så skapades mitt konto som jag kan logga in på. Är mitt konto helt OK utan att det krävde Bank ID signering eller ska jag skapa ett nytt konto?
Citera
2012-02-01, 23:03
Medlem
Läste lite i era villkor.

"Förluster på utlåning beräknas varannan månad och fördelas sprids ut jämnt över alla långivare. Till förluster räknas alla lån som har förfallit till betalning utan att betalning gjorts. Förlusterna korrigeras senare och minskas med medel som drivits in för obetalda skulder."

Innebär det att ett lån räknas som förlust i samma sekund som det skickas till inkasso?

Och om det kommer in pengar via inkasso/kronofogden så delas de ut till alla?
Citera
2012-02-02, 16:31
Medlem
Hej Me-Too.

Maila oss på supportmailen så skall vi ta bort ditt konto som du har registrerat så du kan registrera om dig på ett korrekt sätt.

Mvh
TrustBuddy Support
Citera
2012-02-26, 23:31
Medlem
JohnRims avatar
Hur kommer det sig att "ett liknande företag i Storbritannien ger en genomsnittlig ränta på 6.5% över ett år medan ni har 12%?

Uppenbarligen är det ett antal faktorer som skiljer sig åt, men ändå. Det är en stor skillnad.

FYI hittade ett fel i avtalen också.

"En Medlem kan hållas ansvariga för förlust och skada som drabbar TrustBuddy eller någon annan till följd av att Medlemmen agerar på ett sätt som strider mot dessa allmänna villkor eller till följd av an-nat oaktsamt agerande"
Senast redigerad av JohnRim 2012-02-26 kl. 23:37.
Citera
2012-02-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Hur kommer det sig att "ett liknande företag i Storbritannien ger en genomsnittlig ränta på 6.5% över ett år medan ni har 12%?

Uppenbarligen är det ett antal faktorer som skiljer sig åt, men ändå. Det är en stor skillnad.

FYI hittade ett fel i avtalen också.

"En Medlem kan hållas ansvariga för förlust och skada som drabbar TrustBuddy eller någon annan till följd av att Medlemmen agerar på ett sätt som strider mot dessa allmänna villkor eller till följd av an-nat oaktsamt agerande"

Det där bolaget (korrekt URL https://uk.zopa.com/ZopaWeb/public/help/help-faqs-lending.html#returns) verkar mer som gamla LoanLand; att du väljer hur mycket du ska låna ut och till vilken ränta själv. Så ganska skilt koncept.
Citera
2012-02-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim

Det kan ju bero på att TrustBuddy NEKAR upp till 60% av lånen och att
mindre än 1 % av lånen leder till förlust.

Bra jobbat TrustBuddy. Detta verkar bra mer seriöst än vad Loanland någonsin var.....

Jag är medlem och lånar ut, och jag är jättenöjd med hur Trustbuddy sköter utlåningen.

Det trillar in ränta (och uppdateringar av kontot sker) hela tiden.

Sedan årskiftet har jag strax över 4% i ränta, så det ser verkligen lovande ut.
Citera
2012-02-29, 11:29
Medlem
Jag använder Trustbuddy just nu på prov för att se om det fungerar så bra som det sägs. För att det skall fungera jämnt är ett större kapital insatt viktigt för att få viss cirkulation i lånen, jag prövar med 30000. En siffra som dock är väldigt avgörande är andelen förfallna lån;

Har ni någon aktuell siffra på det Trustbuddy eller är det som vanligt 2-5%? Ni säger att siffran skall gå att få tag på hos FI men det är inte det lättaste... hjälp?

Jag gjorde en liten uträkning på 5% förfallna skulder och 12% ränta vilket resulterar i en verklig ränta på 6,4% efter att man förlorat ett antal lån som förfallit. Så back går man antagligen inte, men det är värt att tänka på att en del försvinner och det är först efter några månader som dessa syns.

Däremot så är jag nöjd med vad jag fått in hittills, över 20% årlig ränta och inga förfallna lån. Misstänker att en del lån kommer förfalla och att låneräntan kommer stabilisera sig bättre framöver, riktar in mig på ca 15% efter förfallna skulder.

Jag har varit skeptiskt länge och kommer vara det ända tills den dagen då jag tar ut mina pengar. Fungerar allt bra så kommer jag sätta in varenda krona jag äger i Trustbuddy Har även fått liknande erbjudande från andra låneföretag med 12% ränta, och då utan någon risk men med en bindningstid på 6 månader.
Citera
2012-02-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyBob
Jag använder Trustbuddy just nu på prov för att se om det fungerar så bra som det sägs. För att det skall fungera jämnt är ett större kapital insatt viktigt för att få viss cirkulation i lånen, jag prövar med 30000. En siffra som dock är väldigt avgörande är andelen förfallna lån;

Har ni någon aktuell siffra på det Trustbuddy eller är det som vanligt 2-5%? Ni säger att siffran skall gå att få tag på hos FI men det är inte det lättaste... hjälp?

Jag gjorde en liten uträkning på 5% förfallna skulder och 12% ränta vilket resulterar i en verklig ränta på 6,4% efter att man förlorat ett antal lån som förfallit. Så back går man antagligen inte, men det är värt att tänka på att en del försvinner och det är först efter några månader som dessa syns.

Däremot så är jag nöjd med vad jag fått in hittills, över 20% årlig ränta och inga förfallna lån. Misstänker att en del lån kommer förfalla och att låneräntan kommer stabilisera sig bättre framöver, riktar in mig på ca 15% efter förfallna skulder.

Jag har varit skeptiskt länge och kommer vara det ända tills den dagen då jag tar ut mina pengar. Fungerar allt bra så kommer jag sätta in varenda krona jag äger i Trustbuddy Har även fått liknande erbjudande från andra låneföretag med 12% ränta, och då utan någon risk men med en bindningstid på 6 månader.

I deras årsredovisning tror jag det stod att de hade 1% förfallna skulder.
Själv är jag också väldigt nöjd med 31,79% ränta på 12 månader.
Citera
2012-02-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
I deras årsredovisning tror jag det stod att de hade 1% förfallna skulder.
Själv är jag också väldigt nöjd med 31,79% ränta på 12 månader.

Hittade inget i årsredovisningen, dock en pressrelease från februari i år med följande urklipp:

With losses on loans continuing to stay below 1%, and a 12 % interest from the remaining 99% of interest bearing loans, there is a substantial upside in lowering the criteria for lending.

samt även detta:

The number of rejected loans is approximately 60 %, indicating that TrustBuddy is reaching a wide audience and has a high level of attention in its target group, with a huge potential for growth in its current markets.

Det var ju bra, då är det bara att fortsätta låna ut. Så länge de inte sänker kraven för utlåning bara... gillar att det är under 1%, men som de skriver så har de potential för att minska kraven för utlåning. Hoppas inte.
Citera
2012-02-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyBob
Hittade inget i årsredovisningen, dock en pressrelease från februari i år med följande urklipp:

With losses on loans continuing to stay below 1%, and a 12 % interest from the remaining 99% of interest bearing loans, there is a substantial upside in lowering the criteria for lending.

samt även detta:

The number of rejected loans is approximately 60 %, indicating that TrustBuddy is reaching a wide audience and has a high level of attention in its target group, with a huge potential for growth in its current markets.

Det var ju bra, då är det bara att fortsätta låna ut. Så länge de inte sänker kraven för utlåning bara... gillar att det är under 1%, men som de skriver så har de potential för att minska kraven för utlåning. Hoppas inte.

Ah, då var det där jag läste det.

Ja, instämmer... att sänka kraven vore att sänka sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in