Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-09, 13:26
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestro-Katt
Här är några autografer som jag lyckats samla på mig:

Björn Carlberg, rösten till dockan Kjell
Jesper Levin, "Harakirigubben"
Nic Schröder, sångare i Nic & The Family
Andreas Andersson, skådisen som spelade Rasmus i Full frys och Måns i Mysteriet på Greveholm
Krister Petersson, serietecknare
Urban Frånberg, rösten till Boxer-Robert
Arne Qvick, artist som fick en hit med Rosen

Har betydligt fler i samlingen, både från svenska och utländska kändisar.
Vad har du mer för autografer?

Om dem var till salu vad skulle i sådant fall harakiri gubbe kosta? Samt hur är kvaliten.

Endast en teoretisk fråga vill absolut inte köpa. Men undrar vad det skulle kostat om jag skulle viljat köpa.
Citera
2023-10-10, 10:02
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkchefen
Vad har du mer för autografer?

Om dem var till salu vad skulle i sådant fall harakiri gubbe kosta? Samt hur är kvaliten.

Endast en teoretisk fråga vill absolut inte köpa. Men undrar vad det skulle kostat om jag skulle viljat köpa.

Jag har ganska många. Både musiker, skådespelare, författare, mm:

Ozzy Osbourne, metal-legendar.
Robert Wells, pianist.
Helena af Sandeberg, skådespelare.
Melissa Joan Hart, skådespelare som hade huvudrollen i Sabrina Teenage Witch.
Danko Jones, rockband.
Mike Figgis, regissör.
Cecelia Ahern, författare.
Leif GW Persson, kriminolog.
Brita Zilg, rättsläkare.
Andrea Bocelli, operasångare.

Plus många många fler. Det mesta är i bra eller i väldigt bra kvalitet, en del har dock blivit lite böjda under posthanteringen. Just harakiri-gubben är i väldigt bra skick. Vad jag skulle begära vid en eventuell försäljning har jag faktiskt inte tänkt på, men det beror nog mest på att jag samlar för egen räkning och inte för att sälja vidare.
Citera
2023-12-13, 16:22
  #159
Medlem
sp1rits avatar
Två stk, fått båda sjælv i person. Maradona på en Argentinatrøja från '07 ca, nær han var i Norge.
Adriano, fotbollsspelare før Inter och Brasilien, på en Interkeps, från '03 i milano.

Kunde haft en enorm samling om jag brytt mig då jag tidigare i jobbsammanhæng haft direktkontakt med mængder A-listekændisar och annat, men kændes inte vært att potentiellt få problem med jobb før nåt jag egentligen inte vill ha.
Citera
2024-01-21, 00:54
  #160
Medlem
VillageOblivias avatar
När jag var i lekisåldern fick en autograf av medlemmarna i Spökligan när de spelade på någon nöjespark. Någon som minns dessa typer?

Jag har även en autograf hemma på pojkrummet med medlemmarna i Sabaton från år 2010, detta då en kompis storebror fixade pass åt oss till någon slags "hemlig" spelning med dem på en mindre lokal i Falun. Detta var innan de slagit igenom på riktigt och fortfarande var något av ett lokalband i Dalarna.

Sedan har jag en LP med Swans debutskiva Filth som signerats av Michael Gira, detta ifrån när de släppte en remastrad version av skivan ca 2014 där de första exemplaren som beställdes signerades av honom.

Sett till autografer som jag har fått signerade vid merch-bordet så har jag en LP med Brainbombs-skivan Cold Case som signerats av trummisen Drajan Bryngelsson och en kassett med Ignore Grief av Xiu Xiu som signerats av Jamie Stewart.
Citera
2024-01-22, 23:35
  #161
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillageOblivia
Sedan har jag en LP med Swans debutskiva Filth som signerats av Michael Gira, detta ifrån när de släppte en remastrad version av skivan ca 2014 där de första exemplaren som beställdes signerades av honom.

Michael Gira har ju för vana att ”försignera” all merch han säljer. Jag har skivor, en turnéaffisch samt hans bok The Consumer signerade av honom, grejerna antingen köpta på konserter eller från hans postorder.

Min ”bästa” Gira-autograf är dock en annan, den enda som jag så att säga fått personligen av honom. En period på nittio- och en bit in på nollnolltalet hade jag för vana att ta med mig mitt ex av intervjuboken Tape Delay till olika event, för att få den signerad av de undergroundpersonligheter som är med i den. Där har jag samlat på mig Giras signatur, plus Genesis P-Orridge, Sleazy och John Balance från Coil, Lydia Lunch, Diamanda Galas, Blixa Bargeld, Boyd Rice och Mark E. Smith (The Fall). Något jag är väldigt nöjd med.
Citera
2024-01-23, 17:21
  #162
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Michael Gira har ju för vana att ”försignera” all merch han säljer. Jag har skivor, en turnéaffisch samt hans bok The Consumer signerade av honom, grejerna antingen köpta på konserter eller från hans postorder.

Min ”bästa” Gira-autograf är dock en annan, den enda som jag så att säga fått personligen av honom. En period på nittio- och en bit in på nollnolltalet hade jag för vana att ta med mig mitt ex av intervjuboken Tape Delay till olika event, för att få den signerad av de undergroundpersonligheter som är med i den. Där har jag samlat på mig Giras signatur, plus Genesis P-Orridge, Sleazy och John Balance från Coil, Lydia Lunch, Diamanda Galas, Blixa Bargeld, Boyd Rice och Mark E. Smith (The Fall). Något jag är väldigt nöjd med.

Jäklar, det där bokexemplaret skulle kunna bli ett rejält samlarobjekt för folk som gillar undergroundmusik. Inte minst med alla numer avlidna musiker du lyckades få med såsom Genesis P-Orridge, Sleazy och Mark E. Smith. En riktig klenod!
Citera
2024-03-18, 15:45
  #163
Medlem
Melissa Joan Hart sender bara falska pr post

Shirly MacLain likaså

Ozzy falska signerad CD skivor finns
__________________
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2024-03-18 kl. 15:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback