Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-21, 19:41
  #145
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Jag har 10000-tals autografer, egentligen från min pappa, det var han som var samlaren. Speciellt sport 70-90 tal.
En som sticker ut är bla ett vykort från 1903 med en nyårshälsning från politikern Ernst Wigforss.
Signerat foto från Josephine Baker (hon med bananerna).
Signerade foton av Viveca Lindfors, Alice Babs, Thor Modéen, Ulla Billquist, Elaine Paige.
Ett vykort där hela Sovjetunionens landslag i ishockey skrivit sina signaturer, då de hade Tretjak, Ragulin, Maltsev, Charlamov, Petrov, Michailov m.fl. Har även varje autograf separat, o-ryskt från dessa normalt sett buttra gubbar. Phil Esposito, Bobby Orr, Bobby Hull, Jan Suchy, Nedomansky, Martinec är andra legendarer i hockeysamlingen.
Hela Holland, Västtyskland, Brasilien, England m.fl från fotbolls VM-74.
Mario Zagallo, Sir Alf Ramsay, Eusebio, Gordon Banks, Geoff Hurst, Bobby Charlton, Jimmy Greaves, Bobby Moore, Bryan Robson, Ray Clemence, Kevin Keegan, Peter Shilton, Derek Johnstone, Pat Jennings, Billy Bremner, Glenn Hoddle, George Best är andra.
En hel del kompletta engelska fotbollslag från tidigt 70-tal, Manchester U, Tottenham, Ipswich, Leeds m.fl. Italienska landslaget när Baresi, Vialli spelade. Mattheus, Klinsmann, Brehme i Inter.
Tror jag har mer eller mindre samtliga allsvenska lag från 1974 t.o.m. Brynäs är med.
Gamla legender som Kalle Svensson, Bertil Nordahl, Sigvard Parling, Nils Liedholm, Orwar Bergmark, Kurt Hamrin, Gunnar Gren, Agne Simonsson, Gösta "Knivsta" Sandberg, Putte Kock, Sven Tumba, Lennart Strandberg, Arne Andersson, Gunder Hägg, Nisse Nilsson, Gert Fredriksson, Johan Richthoff, Mora Nisse, Bröderna Fåglum.
Bl.a. Ronnie Peterson, Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda i motorsport.
Ilie Nastase, Manuel Santana, Roy Emerson, Tom Okker, John Newcombe, Rod Laver, Jan Kodes, Ken Roswell, Stan Smith, Björn Borg, Arthur Ashe, Guillermo Vilas, Manuel Orantes, Stan Smith, Billie Jean King, Steffi Graf, Gabriela Sabatini, Chris Evert, Pat Cash, m.fl. i Tennis.
I friidrott en jävla massa allt från Lasse Viren till Carl Lewis och Edwin Moses.
Slalom och längdskidor också en massa, ofta även med signerade foton, japanska backhoppare, kinesiska pingis-världsmästare. Katarina Witt (givetvis) (tyvärr inte signerat Playboy foto), Ard Schenk, Mark Spitz osv.

Exempel på en del extra speciella, väldigt trevliga idrottsmän. Jayne Torvill och Christopher Dean i isdans, som skickade autograferna och bad om ursäkt för att de inte kunde skicka ett signerat foto direkt, det kom dock senare. Erika Johansson längdhopp skrev ett långt personligt brev kvällen innan hon skulle åka till OS! En lite märklig person var Privalova sprintern som bl.a. skrev att hon var ensamstående mamma?

De jag har räknat upp här kommer från 5 st autografalbum. Sen har jag även två stora lådor fulla med autografer. Där jag har mindre koll . Som tur är har han oftast skrivit namnet på personen med skrivmaskin.
Det roliga med samlingen är att 99,9 % av autograferna är från när de var aktiva. Friidrottare har skrivit sina PB, fotbollsspelare sina tröjnummer och autograferna är äkta , det vet jag därför att de är skrivna på medskickade auografblock.

Dom hockeynamnen är man rätt avundsjuk på. Vilken otrolig samling!
Citera
2023-06-23, 06:58
  #146
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=7EwZadgWIS4

varning , 3.26 e kevin martin i vita trøjan , han seljer falska autografer och e knyttat till HS
Citera
2023-06-24, 06:04
  #147
Medlem
https://www.tradera.com/en/item/2901...ktenhetsbevis-

nu har skiten från Kevin kommit till Sverige
Citera
2023-06-24, 13:11
  #148
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
https://www.tradera.com/en/item/2901...ktenhetsbevis-

nu har skiten från Kevin kommit till Sverige

Vem är denna "Kevin" och vad har det att göra med auktionen att göra?
Citera
2023-06-24, 13:38
  #149
Medlem
Jag fick min idols autograf på min bas.
Jag skruvade bort plektrumskyddet

Dennis janebrink basist i flamingokvintetten
Citera
2023-06-24, 17:31
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Vem är denna "Kevin" och vad har det att göra med auktionen att göra?

Derfør at Kevin Martin har autentiserat autografen och KM har 9 stycken som hjelper honom selja falska autografer , blandt annat jackmsell och colbystreetartandantiques
Citera
2023-06-26, 11:58
  #151
Medlem
https://live.autographmagazine.com/f...the-past-legit

POTP (Piece of the Past , Kevins bolag) seljer even Global sertifiserad skit , Global/Gai , massa falska autografer

en på ebay.de har Dean signerad foto sertifiserad av Kevin till salu før 1500 euros , hade det vore ekta verde kanske 10-15-20k dollars
__________________
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-06-26 kl. 12:04.
Citera
2023-08-22, 23:51
  #152
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=IOTkkhbbWGs

Jag førstår inte varfør sånna banditer inte blir mørdad ??

"Nice that he ripped off thousands of people on eBay and not only is allowed to participate in ecommerce AT ALL, but does not apparently have any restitution to pay back and is making money hand over fist. Nice that you can rip off kids and parents and collectors and then sit there and brag about how you're doing great and could easily do it again tomorrow"

och :

"I can relate to this guy a lot. In 2003-05 I had a illegal business on eBay. We probably sold $750k of merchandise and we were lucky enough to walk away unscathed. We got extremely lucky"

750.000$ før falsk skit , vad i helvete
__________________
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-08-22 kl. 23:59.
Citera
2023-08-25, 12:09
  #153
Medlem
swebarbs avatar
Autografer är bäst om man fått dom inperson, inte köpt från nån random sida men då ska man se till att dom inte säljer utan intyg på att det verkligen är äkta.

Har ju bla genom åren på olika sci-fi mässor träffar lite skådisar, Gimli från sagan om ringen, Lance från aliens filmerna det var trevligt och inget man glömmer.
Citera
2023-08-25, 12:14
  #154
Medlem
Farbaute666s avatar
Har inte mycket att skryta med egentligen. Mest glad är jag väl över det svenska pingislandslaget från VM-83 i Japan. En raritet för min del, jag vet inget om värdet på något sånt, men jag tänker heller inte avyttra det.

Hade Gyllene Tiders (gett bort till en god vän) och har Indochine kvar.
Citera
2023-09-16, 15:13
  #155
Medlem
Hur e det møjligt att Piece of the Past kan selja Steve Jobs autograf før bara 300$ ner et signerad brev kostar ca 17.000$.....her e det nåt som inte stemmer alls

Japansk Bruce Lee LP från 1974 , ja du

(signerad , ja - men inte av Bruce som dog i '73)

Vad betyder vel ett "CoA" papper om du inte får pengar tilbaks om autografen skulle vara falsk , inte et dugg
__________________
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-09-16 kl. 15:19.
Citera
2023-09-27, 02:32
  #156
Medlem
Här är några autografer som jag lyckats samla på mig:

Björn Carlberg, rösten till dockan Kjell
Jesper Levin, "Harakirigubben"
Nic Schröder, sångare i Nic & The Family
Andreas Andersson, skådisen som spelade Rasmus i Full frys och Måns i Mysteriet på Greveholm
Krister Petersson, serietecknare
Urban Frånberg, rösten till Boxer-Robert
Arne Qvick, artist som fick en hit med Rosen

Har betydligt fler i samlingen, både från svenska och utländska kändisar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback