Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-22, 15:21
  #1
Medlem
Skall ta mig med en liten, snabbgående styrpulpet mellan dessa destinationer. Sista sjömacken jag har hittat är vid inloppet till Norrtälje, dvs. ungefär vid halva distansen.
Någon som har kläm på bensinstationer (helst med kortbetalningsfunktion dygnet runt då det kan bli fråga om en sen kvällstur) som ligger utmed sträckan Kapellskär - Östhammar? Bästa skulle vara om Väddö kanal hade något att erbjuda.

Ämnar mig också övernatta på någon ö under ditfärden. Tälta! Någon som vet någon pärla till ö där man kan resa tält? Hur verkar öarna utanför kapellskär vara? Någon som varit där?
Citera
2011-06-22, 16:48
  #2
Medlem
Nymfans avatar
Vet inget om Väddö, bor själv i Öregrund och det är verkligen ett hett tips att ta dig dit, inte allt för långt ifrån Östhammar
Det fanns iallafall bränslepumpar nere vid hamnen förra året om jag inte misstar mig...

När tänkte du åka?
Citera
2011-06-22, 22:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfan
Vet inget om Väddö, bor själv i Öregrund och det är verkligen ett hett tips att ta dig dit, inte allt för långt ifrån Östhammar
Det fanns iallafall bränslepumpar nere vid hamnen förra året om jag inte misstar mig...

När tänkte du åka?

Hörde något om att den macken var nerlagd. Problemet är att Öregrund ligger utanför Östhammar, på andra sidan udden och jag skall längre in efter Östhammar.
Citera
2011-07-01, 15:47
  #4
Medlem
Finns sjömack vid Herräng som skulle vara på vägen till Östhammar.
Citera
2011-07-01, 19:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans-Trubadur
Skall ta mig med en liten, snabbgående styrpulpet mellan dessa destinationer. Sista sjömacken jag har hittat är vid inloppet till Norrtälje, dvs. ungefär vid halva distansen.
Någon som har kläm på bensinstationer (helst med kortbetalningsfunktion dygnet runt då det kan bli fråga om en sen kvällstur) som ligger utmed sträckan Kapellskär - Östhammar? Bästa skulle vara om Väddö kanal hade något att erbjuda.

Ämnar mig också övernatta på någon ö under ditfärden. Tälta! Någon som vet någon pärla till ö där man kan resa tält? Hur verkar öarna utanför kapellskär vara? Någon som varit där?

Utanför kappelskär är öarna perfekta att sova på. Men ta ett tält som inte behöver pinnar att slås ned i backen bara. För dom är steniga som fan, berg helt enkelt. Jag paddlade kajak från Östhammar till Vaxholm för en massa år sen och då sov på en av öarna utanför kappelskär och jag vill minnas att dom var underbara. Och inte en käft som störde en.
Citera
2011-07-02, 00:39
  #6
Medlem
Headwiress avatar
finns sjömackar vid norrtälje och älmsta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback