Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor
Jamenvisst! Jag tyckte att det började bli dags för en tråd om norrlands huvudstads (samt Timrås) före detta gatukrigare. Förhoppningsvis har vi några nostalgiker här inne som vill dela med sig av intressanta berättelser och anekdoter.
Kan man börja en tråd om Sundsvall på ett bättre sätt än att nämna "Nacksta Kickers"-gänget? Detta beryktade 90-talsfenomen lär aldrig ha funnits, men blev för många ett samlingsnamn för alla bråkstakar från det området. Många ursprungligen från Iran, Irak och angränsande länder.
Minns ni "Adidas Boys" (96/98 någon gång)? Det ska ha varit en kortlivad historia innehållande Tae Kwon Do-grabbar med Adidas tracksuits. Mycket mer vet jag inte, men det namnet har etsat sig fast. Vilka var dessa gossar?
Och innan dödshoten fyller min inbox, detta är ingen golar-tråd, det är en skvallertråd (om ni så vill) om det galna 80 och 90-talet ... om och för oss som ibland längtar tillbaks.
Väcker en gammal tråd till liv men det går ju inte att undvika då en ur "Nacksta kickers" år 2023 söker jobb som "Destinationschef i Sundsvalls kommun"
Nej något organiserat gäng var de inte. Däremot ett löst sammanhållet kompisgäng från framförallt Nacksta och Granloholm där huvuddelen hade invandrarbakgrund. Som fritidssysselsättning snodde de bilar och rånade svenssons bland annat.
Han som sökte jobbet som Destinationschef dömdes ju till och med för det