• 3
  • 4
2020-09-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Någon som minns Roine? Bodde i Ljustadalen på 90-talet. Såg honom då och då men greppade aldrig riktigt varför han var näst intill ökänd i vissa kretsar.

Ett annat namn som man ofta hörde var Totte. Ska visst ha varit en "jävligt farlig" nynazist från Skönsberg. Vad var det för typ egentligen? Och vad gör han idag?

"Totte" är väl Tord S gissar jag. Han har rätat upp sig och lever ett ordnat liv sen 15 år tillbaks. Tror han jobbar inom behandling nuförtiden.

Roine har jag inte träffat, däremot var jag på behandlingshem med hans brorsa Stefan för 15 år sedan. Vill minnas att han druttade i ä
ån vid navet och drunknade för ngt år sedan.
Citera
2020-09-23, 21:40
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
"Totte" är väl Tord S gissar jag. Han har rätat upp sig och lever ett ordnat liv sen 15 år tillbaks. Tror han jobbar inom behandling nuförtiden.

Roine har jag inte träffat, däremot var jag på behandlingshem med hans brorsa Stefan för 15 år sedan. Vill minnas att han druttade i ä
Tack för svar!
Ja, hans bror drunknade i ån. Har även hört att Roine ska vara död, men det är ingenting jag vet med säkerhet.
Citera
2021-03-31, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Ni pratar om någon som är runt 22 i en tråd som heter 80/90-tals kändisar? Känns inte riktigt som topic.
Så sant! Clever människa 👍😊
Citera
2021-03-31, 23:25
Medlem
Enligt vad vi har hört så lagar Ragge bara mat och sitter och äter numera. Inget arbete, inget körkort, ingen bil och är då ändå en kille i sina bästa år, sorgligt nog. Hur han väljer att finansiera sitt och sitt barns liv förblir en gåta. Att välja att inte ens gå gymnasium kan man ju knappast lägga över på andra människor, när man har kommit upp i den åldern. Pappan Rane har ju iallafall kommit till insikt och slutligen valt att genomgå utredning och valt att ta emot behandling för sin grava ADHD. Enligt Alla så går det väldigt bra för Rane nu! 😊 Och även för sonen Robin med sina fina flickor..
Citera
2023-12-07, 15:18
Medlem
Citat:
Jamenvisst! Jag tyckte att det började bli dags för en tråd om norrlands huvudstads (samt Timrås) före detta gatukrigare. Förhoppningsvis har vi några nostalgiker här inne som vill dela med sig av intressanta berättelser och anekdoter.

Kan man börja en tråd om Sundsvall på ett bättre sätt än att nämna "Nacksta Kickers"-gänget? Detta beryktade 90-talsfenomen lär aldrig ha funnits, men blev för många ett samlingsnamn för alla bråkstakar från det området. Många ursprungligen från Iran, Irak och angränsande länder.

Minns ni "Adidas Boys" (96/98 någon gång)? Det ska ha varit en kortlivad historia innehållande Tae Kwon Do-grabbar med Adidas tracksuits. Mycket mer vet jag inte, men det namnet har etsat sig fast. Vilka var dessa gossar?

Och innan dödshoten fyller min inbox, detta är ingen golar-tråd, det är en skvallertråd (om ni så vill) om det galna 80 och 90-talet ... om och för oss som ibland längtar tillbaks.

Väcker en gammal tråd till liv men det går ju inte att undvika då en ur "Nacksta kickers" år 2023 söker jobb som "Destinationschef i Sundsvalls kommun"

Nej något organiserat gäng var de inte. Däremot ett löst sammanhållet kompisgäng från framförallt Nacksta och Granloholm där huvuddelen hade invandrarbakgrund. Som fritidssysselsättning snodde de bilar och rånade svenssons bland annat.

Han som sökte jobbet som Destinationschef dömdes ju till och med för det
Citera
2023-12-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell

Roine dog på sjukhuset nåt år efter Stefan. Tror det var levern som tog honom, åratal av ihärdigt krökande gör sitt. Vill minnas att det var nåt snack om att Stefan blivit knuffad/ikastad och att Roine skulle hämnas, men det snackas ju så mycket. Båda är borta hursomhelst, som så många andra från den tiden.
Citera
2023-12-08, 23:24
Medlem
Ninjors avatar
Jag nämnde tidigare i tråden att jag inte har någon koll på Roine förutom att jag bara hörde att man skulle hålla sig borta från honom. Finns det några historier? Pga hans ålder så gissar jag på att han blev omtalad i Sundsvall redan under andra halvan av 80talet?
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Väcker en gammal tråd till liv men det går ju inte att undvika då en ur "Nacksta kickers" år 2023 söker jobb som "Destinationschef i Sundsvalls kommun"

Nej något organiserat gäng var de inte. Däremot ett löst sammanhållet kompisgäng från framförallt Nacksta och Granloholm där huvuddelen hade invandrarbakgrund. Som fritidssysselsättning snodde de bilar och rånade svenssons bland annat.

Han som sökte jobbet som Destinationschef dömdes ju till och med för det
Vem är det?
Senast redigerad av Ninjor 2023-12-08 kl. 23:28.
Citera
2023-12-09, 08:07
Medlem
Båda bröderna hade en tendens att slåss med kniv, gärna med varandra..

När det gäller Roine så gillade han vapen och hade åtminstone periodvis en avsevärd arsenal, han kunde också roa sig med att skjuta på folk med luftgevär från balkongen. Roine var ganska paranoid och höll sig mest i Ljustadalen och skötte sitt därifrån. Att vara känd för att vara paranoid och oberäknelig gör det lätt att både få vara ifred och ha sitt ifred, vilket förmodligen passade honom ganska bra.

Stefan var mera ute och rörde på sig och hamnade därför i fler situationer. Han var definitivt inte att leka med för dem som underskattade honom, där kunde det lika gärna komma ett knivhugg som en hammare i skallen om han kände sig hotad. Som person var han lätt att tycka om, en rolig kille som faktiskt inte ville någon illa egentligen. Riktigt tråkigt att han skulle sluta i ån.
Citera
2023-12-10, 15:48
Medlem
Citat:
?

Vem är det?

NZ
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera