2011-06-22, 00:34
Medlem
Ninjors avatar
Jamenvisst! Jag tyckte att det började bli dags för en tråd om norrlands huvudstads (samt Timrås) före detta gatukrigare. Förhoppningsvis har vi några nostalgiker här inne som vill dela med sig av intressanta berättelser och anekdoter.

Kan man börja en tråd om Sundsvall på ett bättre sätt än att nämna "Nacksta Kickers"-gänget? Detta beryktade 90-talsfenomen lär aldrig ha funnits, men blev för många ett samlingsnamn för alla bråkstakar från det området. Många ursprungligen från Iran, Irak och angränsande länder.

Minns ni "Adidas Boys" (96/98 någon gång)? Det ska ha varit en kortlivad historia innehållande Tae Kwon Do-grabbar med Adidas tracksuits. Mycket mer vet jag inte, men det namnet har etsat sig fast. Vilka var dessa gossar?

Och innan dödshoten fyller min inbox, detta är ingen golar-tråd, det är en skvallertråd (om ni så vill) om det galna 80 och 90-talet ... om och för oss som ibland längtar tillbaks.
Citera
2012-07-07, 03:25
Medlem
Jag hängde mest på stan på 80-talet, det gjorde alla ungdomar på den tiden, man satt på torget och gick storgatan fram och tillbaka, hahaha. Man kollade in snyggingar och surrade med polare, då var det väl mest gäng från olika områden som fajtades med varandra... det fanns ju en del namn man hörde, som var "värstingarna" vet inte om gängen kallades något men tror att det var skönsberg/haga mot granloholm/granlo/bergsåker.

Det är ju ett tag sen och de grabbarna lär ju vara 40-45 år idag.
Men om jag inte minns fel så var ju Tattoo-Ernie med och slogs en del...

Det fanns inga vuxna på stan på den tiden =)
Citera
2012-07-07, 19:35
Medlem
olovpalmes avatar
Stödegänget härjade på i Sundsvallstrakten på den tiden.
Vet inte så mycket om dom men har läst och hört lite.
Det sägs att dom var inblandade i 18årige Olle Högboms försvinnande.En av personerna var misstänkt för mord på sin fästmö också.Fästmön hittades i död i vattnet efteråt.Misstankarna blev avskrivna tror jag.
Minst 2 st i gänget har avlidit.Dom blev inte gamla direkt.Levde väl inte världens hälsosammaste liv heller.
Senast redigerad av olovpalme 2012-07-07 kl. 19:40.
Citera
2012-07-09, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Stödegänget härjade på i Sundsvallstrakten på den tiden.
Vet inte så mycket om dom men har läst och hört lite.
Det sägs att dom var inblandade i 18årige Olle Högboms försvinnande.En av personerna var misstänkt för mord på sin fästmö också.Fästmön hittades i död i vattnet efteråt.Misstankarna blev avskrivna tror jag.
Minst 2 st i gänget har avlidit.Dom blev inte gamla direkt.Levde väl inte världens hälsosammaste liv heller.

Var det ungdomar då alltså, hur gamla? när?
Minns inte att jag hörde något om värstingar från Stöde, men det låter ju sjukt om de skulle ha något med Högboms försvinnande/död att göra...

Ja de "gäng" jag minns har inte heller så många levande medlemmar idag.
Citera
2012-08-21, 13:43
Medlem
fläckens avatar
Lysande tråd. Utflyttad idag men svängde runt mycket under 90talet.
Det finns ju några som man funderar över vad de gör idag. Stöde-Patte, Vågström, boxarbröderna (2000 iofs).
Citera
2012-08-21, 13:45
Medlem
fläckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Minns ni "Adidas Boys" (96/98 någon gång)? Det ska ha varit en kortlivad historia innehållande Tae Kwon Do-grabbar med Adidas tracksuits. Mycket mer vet jag inte, men det namnet har etsat sig fast. Vilka var dessa gossar?
.

Bland annat Samir som bankade på dörren till att få spela med Dragons har jag för mig.
Citera
2012-08-21, 17:22
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläcken
Det finns ju några som man funderar över vad de gör idag. Stöde-Patte, Vågström, boxarbröderna (2000 iofs).
Är Stöde-Patte samma person som kallades för "Bög-Patte", som hängde en hel del med Ricky?

Samir, om du tänker på en av tvillingbröderna ska väl om jag minns rätt ha skurit någon i halsen (på 90-talet) på en fest. Hur allvarligt det var har jag ingen aning om. Träffade honom på krogen för några år sedan ... blev lite olustig stämning minst sagt.
Citera
2012-08-21, 18:34
Medlem
fläckens avatar
Citat:
Är Stöde-Patte samma person som kallades för "Bög-Patte", som hängde en hel del med Ricky?

Korrekt, den token. Fan Ricky har jag glömt bort. De skickade väl ut S*ångb*rg för att mucka och om någon muckade tillbaka så kom Ricky löpandes fram bakom något hörn.

Citat:
Samir, om du tänker på en av tvillingbröderna ska väl om jag minns rätt ha skurit någon i halsen (på 90-talet) på en fest. Hur allvarligt det var har jag ingen aning om. Träffade honom på krogen för några år sedan ... blev lite olustig stämning minst sagt.

Hmm tvilling är jag rätt säker på att han inte hade något. Det fanns ju någon till med liknande namn och Cherry i efternamn, även fast det nu låter sjukt taget.

Den här Dragonskillen iaf, vad han än må heta, hängde väl mycket med Mauritz när han var som värst.
Citera
2018-08-28, 02:15
Medlem
Citat:

Ingen som har något nytt att komma med?
Vilka är de mest ökända tjuvarna i Sundsvall, Stöde, Matfors, Njurunda och allt där i mellan?
Tjuvar som stjäl bildelar och gör inbrott i garage eller dylikt?
Citera
2018-08-28, 09:21
Medlem
Citat:
Korrekt, den token. Fan Ricky har jag glömt bort. De skickade väl ut S*ångb*rg för att mucka och om någon muckade tillbaka så kom Ricky löpandes fram bakom något hörn.

Hmm tvilling är jag rätt säker på att han inte hade något. Det fanns ju någon till med liknande namn och Cherry i efternamn, även fast det nu låter sjukt taget.

Den här Dragonskillen iaf, vad han än må heta, hängde väl mycket med Mauritz när han var som värst.

Ett väldigt gammalt inlägg som jag upptäckte nu.
Bröderna Sami och Rabhi Cheryy är inte tvillingar.
Vid ett tillfälle hade jag en liten dispyt med deras pappa som inte heller var riktigt klok.
Han talade o att han hade uppfostrat sina pojkar till att inte lyssna på vad en kvinna säger och att jag skulle passa mig jäääävligt noga... Det meddelande han vrålande i väldigt många decibel.
Hans uppfostran visade sig ju inte vara särskilt lyckad.
Jag hade några fler duster med bröderna innan de flyttade.
Tror att det var Uppsala som fick förmånen att få de som kommuninnevånare.....eller om det var Malmö.
Citera
2018-08-28, 23:00
Medlem
Ingen som är bekant med namnet Ragge?
Tillhör en ökänd släkt?
Citera
2018-08-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlentySpoiled
Ingen som är bekant med namnet Ragge?
Tillhör en ökänd släkt?