Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 09:21
  #3397
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Kom på en gång när jag och min kusin (tjej) pratade om hur barn kom till. Vi förstod nog ungefär. Men vi kom på att vår jämngamla kusin hade fyra syskon. Vi enades om att hans föräldrar var riktiga snuskisar som gjort det fem gånger. Våra hade minsann bara knullat två gånger.

Haha. Jag hade en kamrat på dagis som var född samma datum som sin storasyster. Han gick runt och mallade sig över att hans föräldrar minsann bara knullade en gång om året.
Citera
2024-03-24, 13:39
  #3398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Haha. Jag hade en kamrat på dagis som var född samma datum som sin storasyster. Han gick runt och mallade sig över att hans föräldrar minsann bara knullade en gång om året.
Ja,vi var nog överens om att det där var redigt äkligt och nåt man fick stå ut med ett par gånger i livet för att få barn. Att vilja ha så många barn att man knullade fem gånger i livet!
Citera
2024-03-24, 13:42
  #3399
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Någon sade att tvålrefill-kuddarna i affären sprängdes om man tog för mycket i dem.

Så ni fattar att jag var rädd när jag gick förbi dem. Seriöst, jag blev genomsvettig om jag såg någon plocka upp en och lägga i korgen. Känslan satt så starkt.

Mina syskon och jag behandlade det i princip som handgranater.

I dag tänker jag: hur fan kunde jag gå på det?

Jag var livrädd för rulltrappan. Visst, den är farlig och man kan fastna. Så man ska akta sig. Men för att barnen ska vara trygga behöver man väl inte skrämma ihjäl dem. T ex trodde jag att man skulle sugas in om man nuddade de gula linjerna.
Citera
2024-03-24, 13:48
  #3400
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag trodde att när kvinnor födde barn, att tiden alla berättade att de legat inne, var tiden de låg och krystade.

Jag fattade aldrig hur de kunde överleva 35 timmars födande. Eller varför ungen inte kom ut tidigare, hur den kunde hålla sig inne så länge när kvinnan tryckte som fan för att få ut den. Kroppen är ju inte så lång eller stor.

Jag trodde att kvinnor inte vaknade om barnen kom om natten. Att mamman förvånat vaknade och det låg en liten bebis i sängen. Naturligtvis avtorkad och fin, för jag visste inte att de var slemmiga.
Citera
2024-03-24, 13:55
  #3401
Medlem
zombie-nations avatar
När jag var 9 och hade väldigt mycket panikångest, den startade när jag var 6, så fick jag för mig att vuxna inte kunde känna sådant. Jag hade en mentalsjuk morfar men jag var skyddad från honom och ingen förklarade. Så alla vuxna jag träffade var sk normala.

Så jag drog slutsatsen att när man var vuxen så hade man glömt alla saker som skrämt en, man skärpte sig med åren och man blev hjärntvättad och började vilja göra vuxensaker som att deklarera, jobba och städa. Jag tänkte att riktigt vuxen är man när man är 30.

Så när jag hade panikångest så tänkte jag på att visserligen är det långt till 30 men det kommer inträffa och då är helvetet förbi.
Citera
2024-03-24, 14:34
  #3402
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Ja,vi var nog överens om att det där var redigt äkligt och nåt man fick stå ut med ett par gånger i livet för att få barn. Att vilja ha så många barn att man knullade fem gånger i livet!

Haha.

Tänk om ni vetat då hur det skulle styra era vuxna liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback