Min brorsa trodde att allt som visades på TV var live. Även filmer!
Något jullov kollade vi på en film som utspelade sig i Norge där det var sommar. Han trodde att de skottat undan all snö för filmens skull! Jag asgarvade och retade honom lite.
På 80-talet trodde jag först att "data-program" och TV-program var samma sak. Man gjorde reklam i en serietidning för VIC-20 med en revolverman från vilda västern så jag antog att man således själv kunde skapa filmer med dator.
Kollade även på Macahan eller vad det var och frågade om öknarna fanns kvar. Jag var inne på att Macahan var på riktigt och var inspelat på 1860-talet eller något och att de därefter borde ha byggts bort.
Senast redigerad av Mertillen 2020-12-03 kl. 06:41.
[b]Jag skapade en egen superhjälte som jag kallade för "Lordcake". Jag bara satte ihop två ord jag visste var engelska. Så klädde jag ut mig till denna superhjälte som jag hittat på och trodde att resten av familjen inte riktigt förstod vem jag egentligen var. En dag när jag inte tyckte detta var så kul längre så la jag Lordcake-kläderna i en hög på golvet och sa till de andra i familjen att Lordcake hade smält, så behövde de inte undra var Lordcake tagit vägen
Faktist ett fördjävla bra namn på en superhjälte en unge kommit på.
Jag trodde att alla mina gosedjur blev levande på natten. Försökte alltid hålla mig vaken för att se det hända men det gick inte. Trodde även att de andades, så när jag packade ner dem i ryggsäcken var jag tvungen att lämna ett litet lufthål i dragkedjan.
Jag hade en snuttefilt som ständigt gick sönder. Men jag vägrade låta mamma sy i den för det skulle göra ont, trodde jag. Så jag knöt ihop den istället. Till slut var det bara en massa knutar kvar av den.
När jag var ute och gick och sparkade på en sten så fick jag dåligt samvete. Jag hade ju sparkat bort stenen från dess vänner och familj. Slutade ofta med att jag gick tillbaka med stenen, eller tog med den hem.
Jag trodde att när kvinnor födde barn, att tiden alla berättade att de legat inne, var tiden de låg och krystade.
Jag fattade aldrig hur de kunde överleva 35 timmars födande. Eller varför ungen inte kom ut tidigare, hur den kunde hålla sig inne så länge när kvinnan tryckte som fan för att få ut den. Kroppen är ju inte så lång eller stor.