Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-18, 23:59
  #1
Medlem
Hej! Jag har en kompis vars farfar berättade om en kassaskåpsstöld i Fegen eller Ätran(tätorterna, inte sjön/floden). Sedlarna återfanns senare ute i skogen tillsammans med delar av kassaskåpet men mynten återfanns aldrig. Jag och min kompis funderar på att åka dit och gå lite med metalldetektor.
Men åter till saken. Jag har sökt på internet och liknande efter information om denna kassaskåpsstöld, men inte hittat något. Det borde ju finnas tidningsartiklar och polisloggar i något arkiv. Så min sista anhalt att fråga på är Flashback. Hoppas det finns någon som kanske tycker det skulle vara roligt att hjälpa till.
Citera
2011-06-19, 00:05
  #2
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatjaLeander
Hej! Jag har en kompis vars farfar berättade om en kassaskåpsstöld i Fegen eller Ätran(tätorterna, inte sjön/floden). Sedlarna återfanns senare ute i skogen tillsammans med delar av kassaskåpet men mynten återfanns aldrig. Jag och min kompis funderar på att åka dit och gå lite med metalldetektor.
Men åter till saken. Jag har sökt på internet och liknande efter information om denna kassaskåpsstöld, men inte hittat något. Det borde ju finnas tidningsartiklar och polisloggar i något arkiv. Så min sista anhalt att fråga på är Flashback. Hoppas det finns någon som kanske tycker det skulle vara roligt att hjälpa till.


Ett tips om du vet vilket datum det hela skedde är att gå till Kungliga Biblioteket och kolla tidningarna från de närmaste datumen på mikrofilm. Så gamla tidningar ligger ju inte lagrade på nätet för sökning tyvärr.
Citera
2011-06-19, 00:16
  #3
Medlem
Tyvärr så vet jag bara att det är någon gång mellan 1950-1960. Men jag ska försöka ta reda på lite mer om exakt vart och när.
Citera
2011-06-19, 02:40
  #4
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tidskrävande arbete.

Tyvär har jag inte hört talats om denna gamla kassaskåpskupp. Dessa förekom ju en hel del under 1950-talet.

Eftersom du inte vet vilket år så kommer det att ta lång tid. Det går ju förstås om man har tid. Ett tidskrävande arbete att gå igenom mikrofilm täckande dessa tio år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback