Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-17, 16:02
  #109
Medlem
Fru Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
precias, asllas bär väl mer eller mindre på viruaset men det blommasr inte ut för asllas?

aspillde julmust på mitt tasngentbord aså det ser lite konstigtf ut.

det är inte alla som får blåsor, man kan vara asymtomatisk bärare. Dock kan man smitta även om man inte har blåsor, så många som inte vet om att de är bärare har nog ändå smittat andra.
Citera
2007-12-17, 16:05
  #110
Medlem
Har för mig att genital herpes, i de flesta fall oupptäckt, bärs av c:a 15 - 20 % av Sveriges befolkning, så det är nog inte speciellt mycket att oroa sig för.

Munherpes är annu vanligare, är personligen bärare av det, men får inte blåsor mer än nån gång per år.
Citera
2007-12-17, 17:46
  #111
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru V
75% av Sveriges befolkning bär på Herpesviruset, i en eller annan form.

Fyfan, vart tog moralen vägen när det gäller att inte ligga med allt man ser och kommer över? Det märks att världen spårar ur..
Citera
2007-12-17, 17:52
  #112
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Fyfan, vart tog moralen vägen när det gäller att inte ligga med allt man ser och kommer över? Det märks att världen spårar ur..
På vilket sätt är antalet sexuella partners en moralisk fråga?
Citera
2007-12-17, 19:01
  #113
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victric
Har för mig att genital herpes, i de flesta fall oupptäckt, bärs av c:a 15 - 20 % av Sveriges befolkning, så det är nog inte speciellt mycket att oroa sig för.

Munherpes är annu vanligare, är personligen bärare av det, men får inte blåsor mer än nån gång per år.

men det blir till att använda kottegummi? man vill juh inte smitta andra...bara dom jobbiga.
Citera
2007-12-17, 19:03
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fru V
75% av Sveriges befolkning bär på Herpesviruset, i en eller annan form.
Skojar du?

Skönt att jag tillhör de lyckliga 25 procenten då.
Citera
2007-12-17, 19:11
  #115
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Skojar du?

Skönt att jag tillhör de lyckliga 15 procenten då.
Vad innebär det att tillhöra de resterande 10 procenten då?

Det verkar inte riktigt vara tre fjärdedelar som bär på viruset, snarare en tredjedel bär på den typen av herpes som avses. Talar vi munherpes, har ungefär åtta tiondelar av befolkningen bildat antikroppar mot det, det vill säga någon gång blivit utsatta för smitta.

Herpes lär ju vara mer regel än undantag inom porrindustrin.
Citera
2007-12-17, 19:13
  #116
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Skojar du?

Skönt att jag tillhör de lyckliga 15 procenten då.

Lite mer information:

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3353

Citat:
Det finns två slags Herpes simplexvirus; båda kan angripa hud och slemhinnor över hela kroppen. HSV-1, den vanligaste formen, är i regel begränsad till mun och läppar. HSV-2 finns framförallt på könsorganen och har en större tendens att återkomma.

Omkring 80 procent av den vuxna befolkningen har antikroppar mot HSV-1 i sitt blod. Cirka 25 procent har antikroppar mot HSV-2.
Citera
2007-12-17, 19:34
  #117
Medlem
Fru Vs avatar
därtill hör det att typ 1 kan smitta genitalt och tvärtom.

Det handlar inte om sexuell moral. Det kan spridas i mycket mindre intima situationer som vi till sist inte vill vara utan - mamma som pussar sitt barn, ett litet snaskigt kroghångel, eller när en man kysser sin fru farväl innan de skiljs åt för en arbetsdag.

Generellt bör man undvika kyssar och sex om man har aktiv blåsförande sjukdom, eftersom smittorisken är som störst då. Men det finns inga garantier för att man slipper bli smittad även om man skyddar sig.

C'est la vie!
Citera
2008-03-01, 15:20
  #118
Medlem
Arbetarbroders avatar
Kan det inte vara Impertigo istället för herpes? Även om det oftast är herpes. Impertigo är förövrigt mitt sätt att försöka verka lite märkvärdig och bildad istället för att bara skriva Svinkoppor som det heter på ren svenska.
Citera
2008-03-01, 19:14
  #119
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kan det inte vara Impertigo istället för herpes? Även om det oftast är herpes. Impertigo är förövrigt mitt sätt att försöka verka lite märkvärdig och bildad istället för att bara skriva Svinkoppor som det heter på ren svenska.

Impetigo brukar ha en "honungsgul färg" enligt mikrobiologer, och är oftast större än en herpesblåsa.
Citera
2008-05-20, 08:09
  #120
Medlem
Ont i magen av herpes...

Läste detta i Läkartidningen...

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=9386

Vad tror ni? Ännu en anledning att passa sig...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback