Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
[...] Netflix-dokumentären " Take your Pills "[...]
Personligen har jag aldrig sett en s.k dokumentär som jag haft så svårt att relatera till. Fanns inte en person i hela den filmen som beskrev sin medicinering på ett sätt jag själv upplevt. Sedan om det betyder att ingen i den filmen faktiskt hade ADHD eller att jag bara upplever min medicinering drastiskt annorlunda än andra, kan jag inte svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
Gör så mannen, själv kör jag den också för dess energi-givande effekter.
Haft polare också med diagnosticerad ADHD som kör keto-dieten och de är extremt mycket bättre, sömnen förbättras till och med.
Se till bara att vara stringent och läs på i början om hur du lagar maten. Under 20g kolhydrater per dag är lite knepigt, då du måste typ Googla hur mycket varje grönsak innehåller och annan man, få i dig tillräckligt med vätska och elektrolyter också.
Du lär märka rätt snabbt när du hamnar i ketosis. Du blir lätt, pigg, fräsch i skallen, alert som fan.
Jag kan inte svara för specifikt "keto dieten" men jag själv har ätit enligt en strikt version av LCHF (som jag skulle säga är samma sak, i form av ketosis, så länge det göra korrekt) som jag själv testat under de senaste 1,5 året har resulterat i viktnedgång matchat av samtidig ökning av muskelmassa (mycket fin kombo), bättre sömn, mycket mer energi & överlag inget negativt alls (inklusive resultat på blodprover, som vissa kan påstå ska försämras då man introducerar mycket fett i maten). Rekommenderar det till alla, oavsett ADHD diagnos eller ej. Kul att se fler som nämner det här!