Tänker mig det motsatta. Borde hjälpa dig att motverka sömnsvårigheten som många får av concerta och hyperkativiteten om det skulle vara så att du har någon. (Vanligaste anledningen till att man tar Concerta är ju trotsallt ADHD, åtminstånde i den här delen av forumet

)
Håll koll på pulsen och känns det inget bra eller om du blir för anfådd så lägg av direkt.
MEN jag är inte läkare så ta inte mina ord som något annat än tankar.
Själv motionerar jag regelbundet (Dock inte mycket styrketräning). Tar medicin 7 dagar i veckan om det inte är ex. event där jag ska dricka mer än bara någon enstaka öl. Då hoppar jag eftermiddagsdosen eller eller båda.
Jag provar fortfarande doser, just nu så går jag på: 72mg / morgon och 54mg / eftermiddag.
För mig så låter din dos väldigt låg även om jag känner till att det är väldigt inviduellt. Får man fråga om det är för att du tar det endast de dagarna du gör något ansträngande som jobb eller studier?
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Fråga:
Jag äter concerta 3-4 gånger i veckan (18mg/gång). Det jag undrar är om kroppen tar skada då jag styrketränar regelbundet? Tänker på om min styrketräning samt concerta gör att centrala nervsystemet inte får vila tillräckligt?
Tacksam för seriöst svar!