2012-11-18, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimpan794
Läste precis en jävla om magnesium. I princip alla effekter av magnesiumbrist stämmer in på mig, så ska definitivt testa.
Men hur funkar det att ta med Ritalin egentligen? Någon som vet?
Magnesiumcitrat har bäst biotillgänglighet tätt följt av aspartat. Se upp med citrat i samband med intag av Ritalin. Det är surgörande och försämrar upptaget av Ritalin.
Citera
2012-11-19, 16:32
Medlem
Tänker mig det motsatta. Borde hjälpa dig att motverka sömnsvårigheten som många får av concerta och hyperkativiteten om det skulle vara så att du har någon. (Vanligaste anledningen till att man tar Concerta är ju trotsallt ADHD, åtminstånde i den här delen av forumet )

Håll koll på pulsen och känns det inget bra eller om du blir för anfådd så lägg av direkt.

MEN jag är inte läkare så ta inte mina ord som något annat än tankar.

Själv motionerar jag regelbundet (Dock inte mycket styrketräning). Tar medicin 7 dagar i veckan om det inte är ex. event där jag ska dricka mer än bara någon enstaka öl. Då hoppar jag eftermiddagsdosen eller eller båda.

Jag provar fortfarande doser, just nu så går jag på: 72mg / morgon och 54mg / eftermiddag.

För mig så låter din dos väldigt låg även om jag känner till att det är väldigt inviduellt. Får man fråga om det är för att du tar det endast de dagarna du gör något ansträngande som jobb eller studier?

Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Fråga:

Jag äter concerta 3-4 gånger i veckan (18mg/gång). Det jag undrar är om kroppen tar skada då jag styrketränar regelbundet? Tänker på om min styrketräning samt concerta gör att centrala nervsystemet inte får vila tillräckligt?

Tacksam för seriöst svar!
Citera
2012-11-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojo7
Hur reagerar ni förresten när ni tagit för hög dos?

Motsatt effekt. Blir virrigare än utan medicin.
Citera
2012-11-19, 19:03
Medlem
GOOGLE.coms avatar
Ni som får Concerta utskrivet, behöver ni göra regelbundna urinprov?

Jag gjorde ett i början av min medicinering för ett år sen som inte visade några utslag. Nu har jag bytt ställe och de kräver att jag gör ett nytt. Problemet är att när jag skulle göra provet så tvingade kärringen som kontrollerade mig att stå vänd mot henne och pissa. Jag har fan svårt att pissa i en vanlig pissoar bland folk så ja, ni förstår. På vilka mottagningar i sthlm får man pissa i fred?
Citera
2012-11-19, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GOOGLE.com

Jag gjorde ett i början av min medicinering för ett år sen som inte visade några utslag. Nu har jag bytt ställe och de kräver att jag gör ett nytt. Problemet är att när jag skulle göra provet så tvingade kärringen som kontrollerade mig att stå vänd mot henne och pissa. Jag har fan svårt att pissa i en vanlig pissoar bland folk så ja, ni förstår. På vilka mottagningar i sthlm får man pissa i fred?
ADHD-mottagningen vid S:t Göran utför obevakade UP.
Citera
2012-11-20, 10:05
Medlem
Har aldrig gjort urinprov för Concerta. Inte säker på varför, kanske ser ovanligt trevlig ut jag?

Citat:
Ursprungligen postat av GOOGLE.com

Citera
2012-11-20, 10:54
Citat:
Ursprungligen postat av kimpan794
Läste precis en jävla om magnesium. I princip alla effekter av magnesiumbrist stämmer in på mig, så ska definitivt testa.
Jag käkar magnesium regelbundet sedan en tid, men har personligen inte alls märkt av några effekter som man kanske är ute efter här... Däremot så har den effekten att jag blir mindre stel (avslappnad) fysiskt och mindre ont och därför som jag fortsätter (Har lite ryggproblem). Men kan ju såklart funka annorlunda för andra.
Citera
2012-11-20, 20:31
Medlem
Raventears avatar
Hej alla! Jag har precis börjat med concerta 18mg, har ätit det i nästan en vecka.
Grejen är att jag blivit ruggigt förkyld med feber runt 38,5 grader. Spelar det någon roll om man fortsätter att äta medicin fast man är sjuk?
Hur gör ni andra?
Citera
2012-11-21, 01:47
Medlem
storpungens avatar
ADHD. Vad är det för larv? Förr i tiden så fick man pli på stökiga ungar genom smisk. Nu sätter man en ADHD-stämpel och ger dom knark. "Nej, men stackars Liam har ADHD så han kan vara stökig ibland, ge honom lite tjack så lugnar han sig."

ADHD är något psykiatrin tillsammans med läkemedelsindustrin har kommit på för att kunna få sälja mycket knark.
Citera
2012-11-21, 09:05
Medlem
Givande inlägg. Börjar bli jävligt irriterad på alla förbannade iditorer som slänger ur sig helt substanslösa påståenden utan trovärdiga referenser. Skapa en tråd på konspirationsteoridelen av forumet istället.

Att det fungerar på majoriteten barn med ADHD finns det hur mycket bevis som helst för.

Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
ADHD. Vad är det för larv? Förr i tiden så fick man pli på stökiga ungar genom smisk. Nu sätter man en ADHD-stämpel och ger dom knark. "Nej, men stackars Liam har ADHD så han kan vara stökig ibland, ge honom lite tjack så lugnar han sig."

ADHD är något psykiatrin tillsammans med läkemedelsindustrin har kommit på för att kunna få sälja mycket knark.
Citera
2012-11-21, 11:54
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeIder
Givande inlägg. Börjar bli jävligt irriterad på alla förbannade iditorer som slänger ur sig helt substanslösa påståenden utan trovärdiga referenser. Skapa en tråd på konspirationsteoridelen av forumet istället.

Att det fungerar på majoriteten barn med ADHD finns det hur mycket bevis som helst för.
Du din brunaböna. Det finns bevis för att ADHD inte ens existerar. Jag vet att det är jobbigt att någon ifrågasätter. Du vill ju ha knarket för dig själv. Som att någon rycker silen från en narkoman. Narkomanen skulle bli störtförbannad. Men jag måste säga sanningen.
Citera
2012-11-21, 13:57
Medlem
Men lägg ner dina jävla konspirationsteorier eller ta dem i en annan forums del. Klart ADHD existerar finns ju hur mycket studider som helst om saken. Studierna visar också att doserna som läkarna ger ut varken är beroendeframkallande eller skapar effekt av att vara hög så av de två enkla anledningarna ser jag det inte som en värre drog än kaffet som jag nästan slutat med när jag började på Concerta. Same same but different.

Jag tror att fler får diagnosen än antalet som verkligen har det, men det är en helt annat sak.

Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Du din brunaböna. Det finns bevis för att ADHD inte ens existerar. Jag vet att det är jobbigt att någon ifrågasätter. Du vill ju ha knarket för dig själv. Som att någon rycker silen från en narkoman. Narkomanen skulle bli störtförbannad. Men jag måste säga sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in