Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 10:39
  #1141
Medlem
Hur tar ni er medicin?
Jag har elvanse 50 mg och 20mg, har också fått oändligt med attentin, men gillar inte dem - blir bara irriterad och överfokuserad.

Tar 50 elvanse på morgonen, sen runt 11 tar jag 20, men sen vid 16-17 blir jag dödstrött - tränar och då är allt fine.

Men det värsta är nog när jag ska dricka alkohol, hoppar ni er medicin då? Det är så onajs att dricka alkohol med medicin, blir aldrig full, blir typ bara trött o seg. Inte ens en öl är najs längre. Tar gärna tips för att kunna känna samma härliga känsla man hade förut när man drack en öl 🤩

Om ni pausar på helgerna, vad gör ni åt tröttheten? Mtk kaffe? Kosttillskott?
Citera
2024-04-02, 13:07
  #1142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12anonym
Hur tar ni er medicin?
Jag har elvanse 50 mg och 20mg, har också fått oändligt med attentin, men gillar inte dem - blir bara irriterad och överfokuserad.

Tar 50 elvanse på morgonen, sen runt 11 tar jag 20, men sen vid 16-17 blir jag dödstrött - tränar och då är allt fine.

Men det värsta är nog när jag ska dricka alkohol, hoppar ni er medicin då? Det är så onajs att dricka alkohol med medicin, blir aldrig full, blir typ bara trött o seg. Inte ens en öl är najs längre. Tar gärna tips för att kunna känna samma härliga känsla man hade förut när man drack en öl 🤩

Om ni pausar på helgerna, vad gör ni åt tröttheten? Mtk kaffe? Kosttillskott?
Tar en snarlik dos (började för ca 1 år sen) och har samma upplevelse. Just nu tar jag faktiskt bara då och då och funderar på att klippa helt. Det är ju som att supa. Känns bra först under dagen och sen blir det istället sämre på em/kväll. Träna gym går ok men att köra hård fys med flås funkar knappt, mycket segt och svettigt. Har tagit ett par längre upphåll (ett par veckor) och då blivit rätt håglös och i ett 2 fall deprimerad. Det är väl olika hur man reagerar på denna drog men jag måste inte ha den för att fungera på jobbet så hellre lite sämre prestanda på dagen men utan djupare dippar. Synd.
Så när det gäller öl-frågan har jag inget tips förutom att sluta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback