2012-05-04, 15:41
Medlem
1) Det är nog bl.a. för att era slutna herrklubbar och de andra s.k. ”Secret societies” som jag kommenterat, många ggr till er förtret, är så fortsatt hemlighetsfulla att spekulationerna gärna fortsätter att frodas, inte minst på nätet. Men det är väl därför sådana som Du (och Barth) så frekvent får agera ”damage control” patrull?

2) Dåså, ärendet var unikt, det var också det jag menade. Bra att Du fattade det till slut.

Ja, jag gör det igen och fortfarande, för det är så jag tolkat det skeendet, också. Återigen hänvisar jag till de tragiska livsödena som givits i exemplen ovan/tidigare, som en förklaring till varför jag gjort den tolkningen av dessa drabbade: Kränkta, buggade och övervakade i åratals. Rättslösa. Ja. Då lagen inte givit dessa drabbade starkare verktyg för att kunna hävda sin rätt mot detta övervakande system, så tog man de åtalspunkter som fungerade...

Min tolkning. Ja. Dessutom har ju våra rättigheter försämrats de senaste 10 åren, ett sluttande tak…

Citat:
Ursprungligen postat av lindq
1. Du har i flera poster påstått saker som inte stämmer. Som dessutom enkelt kan kollas genom att läsa de källor du själv hänvisat till. Du kallar detta "detaljer" och låter visa att du anser dem oväsentliga. Du rättar dig inte. Sedan återupprepar du samma felaktigheter.

2. Det specifika ärendet är säkert unikt, men detta att "The Kingdom of Sweden" fälls i Europadomstolen är det inte. Länken stämmer, men FBs automatformattering tar med avslutande parentes i URL:en. Ta bort den och det fungerar.
Dessutom gör du det igen; nämner "detta ärende", "buggning" (och "oskyldiga"). Man dömdes för att inte i tid rensat bort uppgifter som inte längre var relevanta (men som kan ha varit det tidigare). Inget om hur uppgifterna samlades in, eller om det var berättigat att göra det.
Din text låter påskina att så skulle vara fallet.
Citera
2012-06-01, 14:06
Medlem
ihavesoldouts avatar
Årets deltagarlista: http://bilderbergmeetings.org/participants2012.html
Citera
2012-06-01, 19:29
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout
Årets deltagarlista: http://bilderbergmeetings.org/participants2012.html

Gary Kasparov ska med. Hur får foliehattarna ihop det med att detta smöte skulle styra världen?
Citera
2012-06-01, 21:20
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Gary Kasparov ska med. Hur får foliehattarna ihop det med att detta smöte skulle styra världen?
Tror inte dessa uteslutande styr världen, men att Kasparov ska vara med kan ju vara för att skapa förvirring.
Citera
2012-06-01, 21:29
Moderator
Psilosophers avatar
En Bonnier, en Wallenbergare och en minister gick in på en bar...
Citera
2012-09-12, 20:10
Medlem
BILDERBERGS AGENDA 2012?
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/244...GS-AGENDA-2012

Cui bono?

Julian Assange har i sitt London tal varnat för detta, samt som vidare exempel kan även nämnas att Svenska Fred redan år 2010 kom ut med en rapport om den svenska vapenindustrin där de tio främsta företrädarna för ökad svensk vapenexport avslöjas. Den visar på banden mellan vapenindustrin, politiker och försvarsmakten.

[...]"USA:s president Eisenhower varnade i sitt avskedstal 1961 för det militärindustriella komplexet. De nära banden mellan försvarsmakt, regering och vapenindustri utgjorde ett hot mot samhället. Det gör de fortfarande. Även i Sverige finns ett militärindustriellt komplex med lukrativa vapenaffärer i sikte.

Så snurrar vapenkarusellen är en sammanställning av de tio mäktigaste personerna i den svenska vapenlobbyn. Människor som får betalt för att främja och uppmuntra tillverkning och export av vapen till länder som inte sällan är krigförande, kränker mänskliga rättigheter eller har enorma fattigdomsproblem"...

http://www.svenskafreds.se/sites/def...apport2010.pdf
Citera
2013-04-02, 21:06
Medlem
MrBONGs avatar
Så länge man inte säljer vapen till sina medborgare är det väll lungt??
Citera
2013-05-18, 13:53
Medlem
Stefan Löfven inbjuden till bilderberggruppen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16796090.ab
Citera
2013-05-19, 10:22
Medlem
Att Löfvén inbjuds belyser det jag och en hel del andra försöker föra fram. Om det vore så att Illuminati el. liknande fanns, så skulle det vara tvunget att bygga på att makten fanns någorlunda konstant i vissa personers händer. Detta eftersom en hemlig organisation bygger på att personutbytet är litet och därmed risken för läckor.

I ett demokratiskt samhälle kommer personer "från ingenstans", jobbar sig fram i partierna, blir partiledare/ministrar/riksdagsledamöter, jobbar några år som det, och försvinner sedan inte sällan in i glömska och mindre betydelsefulla poster. Det är en omsättning i den politiska eliten som motbevisar föreställningen på Illuminati och new world order (Utöver faktumet att om man följer politiken närmare från insidan, så motsäger det ibland något slumpvisa politiska spelet inom och mellan partier att det finns någon övergripande tanke och plan).

Bilderberggruppen är ett diskussionsforum där ca tre ledande personer från varje land bjuds in, och vilka teman som berördes kan efter mötet läsa om på http://www.bilderbergmeetings.org/conferences-10s.html. Det är rätt naturligt att det blir någon representant från regeringssidan och eftersom opinionsläget är som det är, vore det konstigt om Löfvén inte bjöds in.
Senast redigerad av jonar242 2013-05-19 kl. 10:26.
Citera
2013-05-19, 12:47
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe

Klart inte Bilderberg "styr världen"... det är fult att överdriva joppe. Bilderberg är däremot en av många elitistiska sammansvärjningar som arbetar för gemensamma intressen.
Citera
2013-05-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Whistleblower

Moderaterna vill ju inte heller offentliggöra vem/vilka de fått sina olika partibidrag ifrån, vilket även EU kritiserat.

Är det inte märkligt? Regeringen vill ha full insyn på Svensson - varenda öre och transaktion. Varenda sms. Varenda samtal

Men att Moderaterna samtidigt inte ens kan visa vem de får pengarna ifrån?

Det är olagligt med vad jag förstått. Vad döljer moderaterna?
Citera
2013-05-20, 13:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Är det inte märkligt? Regeringen vill ha full insyn på Svensson - varenda öre och transaktion. Varenda sms. Varenda samtal

Men att Moderaterna samtidigt inte ens kan visa vem de får pengarna ifrån?

Det är olagligt med vad jag förstått. Vad döljer moderaterna?

Exakt... det är omöjligt att missa hyckleriet när staten övervakar oss och varje dag arbetar för att komma närmare inpå befolkningens privatliv politiska åsikter och fritid men samtidigt hjälper till att hålla maktelitens sektlika möten och förberedelser hemliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in