2011-06-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Jag känner många kvinnor som i sådana fall måste betecknas som män för de suger på detta. Jag , exempelvis, är jävligt kass på ungar.

Det finns givetvis alltid undantag.

Citat:
Det kanske inte skulle existera så många våldtäktsmän om inte män lärde sig att tända sexuellt på att ha makt över kvinnor...

Hur lär sig män att det menar du? Det är snarare naturligt. Och sen är ju en man en kvarts meter längre och dubbelt så stark, och då följer en viss makt.
Citera
2011-06-16, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Japp, kunde den gjort för längesen. Samma rättigheter och skyldigheter är nått och därmed ska fokus ligga på annat.

Det svider i hjärtat när man tänker vilket rikt och bra land Sverige egentligen kunde varit om man la fokus på vettiga saker i samhället istället för att sprida pengar på dynga likt en vattenspridare. Som det är nu kommer man greppa första bästa tillfälle att lämna landet.

Hur lär sig män att det menar du? Det är snarare naturligt. Och sen är ju en man en kvarts meter längre och dubbelt så stark, och då följer en viss makt säger en användare om män. Vad anser du om det?
Citera
2011-06-16, 14:43
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Hur lär sig män att det menar du? Det är snarare naturligt. Och sen är ju en man en kvarts meter längre och dubbelt så stark, och då följer en viss makt.

Jag har knullat massor med killar som jag lätt skulle kunna spöa. Det säger väl ingenting. Jag är längre och starkare än en dvärg också, men jag skulle inte tända sexuellt på att dominera dem.

Att man är starkare behöver väl per definition inte innebära att man måste sträva efter maktövertag? I ett jämlikt samhälle kanske man skulle tända mer på sådant som sågs som en "utmaning".
Citera
2011-06-16, 14:43
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Hur lär sig män att det menar du? Det är snarare naturligt. Och sen är ju en man en kvarts meter längre och dubbelt så stark, och då följer en viss makt säger en användare om män. Vad anser du om det?

En aning felquotat tror jag
Citera
2011-06-16, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
En aning felquotat tror jag

Nej, jag frågar vad DU tycker om det uttalandet som jag citerade som kom från en annan användare. Vad anser DU om detta som jag citerar nedan? Har män i Sverige mer makt än kvinnor?

Citat:
Hur lär sig män att det menar du? Det är snarare naturligt. Och sen är ju en man en kvarts meter längre och dubbelt så stark, och då följer en viss makt
Citera
2011-06-16, 14:45
Medlem
Citat:
Jag har knullat massor med killar som jag lätt skulle kunna spöa. Det säger väl ingenting.

Det säger något om dina sexuella preferenser.
Citera
2011-06-16, 14:46
Medlem
micro113s avatar
Ja, vi behöver feminism - så länge lika möjligheter, rättigheter och lika tillgång till ekonomisk och politisk makt inte råder i realiteten så är det långt kvar till jämställdhet och jämlikhet.

Dessutom är inte den feministiska rörelsen begränsad till vad som sker nationellt -- det finns kvinnor i hela världen, varav de i stora (till största) delar lever under helt andra villkor än vi här Sverige.
Citera
2011-06-16, 14:47
Medlem
Citat:
Nej, jag frågar vad DU tycker om det uttalandet som jag citerade som kom från en annan användare. Vad anser DU om detta som jag citerar nedan? Har män i Sverige mer makt än kvinnor?

Män har mer makt att begå våldtäkt, menar jag.
Citera
2011-06-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vi behöver feminism - så länge lika möjligheter, rättigheter och lika tillgång till ekonomisk och politisk makt inte råder i realiteten så är det långt kvar till jämställdhet och jämlikhet.

Dessutom är inte den feministiska rörelsen begränsad till vad som sker nationellt -- det finns kvinnor i hela världen, varav de i stora (till största) delar lever under helt andra villkor än vi här Sverige.

Menar du att män och kvinnor ska besitta exakt lika många politiska poster och lika mycket egendomar? Det vore ett löjeväckande krav.
Citera
Medlem
Chickenboys avatar
Citat:
En annan mycket bra fråga. Har män i Sverige mer makt än kvinnor?
Citera
Medlem
Vinets avatar
Ytterligare ett exempel på att ni antifeminister verkligen tycker att kvinnor ska förbli underordnade med biologi som försvar:

Citat:
Ursprungligen postat av vonCaesar
Jämlikhet över makt, dock... Fortsätt drömma, lilla gumman (<--- ohnoes, härskarteknik!). Makt är en av verklighetens fundamentala egenskaper eftersom det alltid råder styrkeförhållanden som är betydande, det kommer alltid att finnas de som är mäktigare än andra. Att gnälla över att makt premieras över jämlikhet är ett tydligt tecken på att man inte äger nån makt själv, om man gjorde det skulle man inte gnälla över saken. Ganska enkelt, egentligen.

Ja, så här sägs det ju att kvinnor de facto inte har någon makt. Samtidigt säger ni att kvinnor och män har samma rättigheter. Hur skall ni ha det egentligen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Män har mer makt att begå våldtäkt, menar jag.

Ja det är ju rätt uppenbart. Och då får man ju säga att det behövs organisationer som försöker stävja detta, bland annat feminism då då. Så länge män använder makt för att trycka tillbaka kvinnor så behövs så klart några som reagerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in