2011-06-16, 14:54
Medlem
Vinets avatar
Fortsättning:

Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Råder det en dyrkan av mannen i Sverige? Av vem då?

Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Av i princip alla. Kvinnor som män.

Ni antifeminister säger det så bra själva!
Citera
2011-06-16, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Ytterligare ett exempel på att ni antifeminister verkligen tycker att kvinnor ska förbli underordnade med biologi som försvar:

Ja, så här sägs det ju att kvinnor de facto inte har någon makt. Hur skall ni ha det egentligen?

Det tycks råda någon slags galopperande schitsofreni angående om feminsm behövs eller inte.

Sen går vC resonemang att applicera på de som säger att feminismen har tagit över hela Sverige redan, för det påstås ju också när det passar. En del användare har ett flytande resonamang och ingen fasthet i sina åsikter, det växlar på ett rätt enfaldigt sätt men är rätt roande att studara. Och att måsta inbilla sig att män är dyrkade och så vidare måste ju vara en stor plåga eftersom det inte finns ett Sverige som dyrkar män på något sätt. De flesta är inte alls fixerade vid kön som många är, mycket fascinerande.
Citera
2011-06-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ja, så här sägs det ju att kvinnor de facto inte har någon makt. Samtidigt säger ni att kvinnor och män har samma rättigheter. Hur skall ni ha det egentligen?

Man kan ha olika makt och samma rättigheter och vice versa.

Citat:
Ja det är ju rätt uppenbart. Och då får man ju säga att det behövs organisationer som försöker stävja detta, bland annat feminism då då. Så länge män använder makt för att trycka tillbaka kvinnor så behövs så klart några som reagerar.

Feminismen står fullkomligt maktlös inför de våldtäkter som begås.
Citera
2011-06-16, 14:56
Bannlyst
Citat:

Kvinnor är maktlösa anser du. Och det är väl fler som anser det och därför finns feminismen. Bra så.
Citera
2011-06-16, 14:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Menar du att män och kvinnor ska besitta exakt lika många politiska poster och lika mycket egendomar? Det vore ett löjeväckande krav.
Nu skrev jag inte exakt det. Det är väl helt okej om kvinnor äger 60% av tillgångarna och män sitter på 60% av de politiska posterna också -- eller tvärtom för all del-

Dock undrar jag - varför vore 50-50 ett löjeväckande krav? Det finns trots allt fler kvinnor än män, det är du väl medveten om?
Citera
Medlem
Vinets avatar
Citat:

Du menar att man har samma rättigheter trots att den ena gruppen har makt över den andra. Det här måste du förklara....

Citat:

Tydligen gör machosamhället det också...
Citera
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Fortsättning:

Ni antifeminister säger det så bra själva!

Jag håller inte med i mycket av vad Darth Åkesson säger. Men du har kallar även mig antifeminist. Skulle gärna vilja se kriterierna för den kategorin.
Citera
2011-06-16, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag håller inte med i mycket av vad Darth Åkesson säger. Men du har kallar även mig antifeminist. Skulle gärna vilja se kriterierna för den kategorin.

Tycker du att han är ointressant att debattera med?
Citera
2011-06-16, 15:00
Medlem
Vinets avatar
Citat:

Det innebär väl att man av olika anledningar påstår att feminism inte behövs. Antingen för att ojämlikhet är befogad eller för att man tycker att det redan är jämställt.

Det sista kan vi väl med ens avfärda då det bevisats i denna tråd att detta tydligen inte stämmer (man erkänner att det är ojämställt men hänvisar då till biologi och oföränderliga principer).
Citera
2011-06-16, 15:00
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Tycker du att han är ointressant att debattera med?

Jag tycker han kommer med mycket oneliners som inte tillför mycket i en konstruktiv debatt. Du?
Citera
2011-06-16, 15:04
Bannlyst
Citat:
Jag tycker han kommer med mycket oneliners som inte tillför mycket i en konstruktiv debatt. Du?

Jo, han säger mycket meningslöst med sina enradingar. Har försökt få fram något mer kontruktivt ur människan men det är nog rätt meningslöst. Så jag håller med.
Citera
2011-06-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu skrev jag inte exakt det. Det är väl helt okej om kvinnor äger 60% av tillgångarna och män sitter på 60% av de politiska posterna också -- eller tvärtom för all del-

Dock undrar jag - varför vore 50-50 ett löjeväckande krav? Det finns trots allt fler kvinnor än män, det är du väl medveten om?

Det finns fler gammla kvinnor men fler unga män.

Citat:
Du menar att man har samma rättigheter trots att den ena gruppen har makt över den andra. Det här måste du förklara....

Rättigheter och makt är två helt olika saker. En mäktig behöver inte ha mer rättigheter än en maktlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in