2011-06-23, 00:28
Medlem
Eirs avatar
Ja, jag är minst sagt nervös..

Kanske var bra att jag färgade mitt blonda hår svart nyligen då, haha.
.. Dock är min stackars sambo blond.

Beställde hem ett överfallslarm, tjuter som fan!
Ska även införskaffa mig ett pepparsprayliknande spray med rödfärg också.

Jag och min sambo lovade varandra också att vi absolut inte ska gå själva där efter typ 9-10
på kvällen, är vi i stan så får vi se till att sova över hos polare.
Citera
2011-06-23, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eir

Jag och min sambo lovade varandra också att vi absolut inte ska gå själva där efter typ 9-10

Det där är fel attityd. Då bekräftar du bara fördomarna. Du behöver inte vara rädd fysiskt.
Det tråkiga är bara att man känner sig alienerad. Men du behöver inte vara rädd...
Citera
2011-06-23, 11:22
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:

Jag tror inte du behöver vara allt för orolig för fysiskt våld (om du bara är försiktig), däremot kommer det att vara en ovan och obehaglig känsla att som svensk vara minoritet och få uppleva hur det svenska samhället kapitulerat inför mångkulturen med allt var det innebär. Du skall antagligen vara mer orolig för att samhällsservice typ skola och primärvård är undermålig, snarare än att du utsätts för direkt fysiskt våld. Det absolut jobbigaste för dig kommer nog vara känslan av att inte höra hemma i Hjällbo (för det gör man inte som svensk).
Citera
2011-06-23, 23:40
Medlem
Eirs avatar
Ja, ni har nog rätt

Jag har nog bara byggt en överdriven rädsla efter att ha läst här.
Man är ju trots allt bara en hederlig tös från Värmlandsskogarna. Haha!
Detta ska nog gå bra..
Citera
2011-06-23, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ja, ni har nog rätt

Jag har nog bara byggt en överdriven rädsla efter att ha läst här.
Man är ju trots allt bara en hederlig tös från Värmlandsskogarna. Haha!
Detta ska nog gå bra..

Jodå, de är bra invandrarna som bor där. Somalier är trevliga. Jag har haft en somalisk tjej.
Men det var dumt av dig att färga håret. Är det något som invandrare ser ner på är när just när man gör såna billiga saker. Om du vill att de ska uppskatta deras olikhet, så kan du inte förneka din egen olikhet.
Det blir förljuget, och såna litar dem inte på.
Citera
2011-06-24, 00:21
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSmack
Jodå, de är bra invandrarna som bor där. Somalier är trevliga. Jag har haft en somalisk tjej.
Men det var dumt av dig att färga håret. Är det något som invandrare ser ner på är när just när man gör såna billiga saker. Om du vill att de ska uppskatta deras olikhet, så kan du inte förneka din egen olikhet.
Det blir förljuget, och såna litar dem inte på.

Billigt och förljuget?

Nästan alla tjejer färgar ju håret idag, haha.
Äh, jag gillar att färga håret. Man är ju trots allt hårfrisörska och vill experimentera.
Citera
2011-06-24, 00:27
Bannlyst
Citat:
Billigt och förljuget?

Nästan alla tjejer färgar ju håret idag, haha.
Äh, jag gillar att färga håret. Man är ju trots allt hårfrisörska och vill experimentera.

ja, men du färgar det svart för att smälta in som du sa...
jag säger bara hur dem kan uppfatta det
Citera
2011-06-24, 00:34
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSmack
ja, men du färgar det svart för att smälta in som du sa...
jag säger bara hur dem kan uppfatta det

Haha, nej du har missuppfattat. Eller så var jag otydlig.

Jag färgade mitt hår innan jag ens fick veta på att vi skulle flytta. Det här med att flytta till Hjällbo kom väldigt fort. Vi var desperata efter ett boende snabbt eftersom vårat andrahandskontrakt går ut denna månad så Hjällbo var det första "bästa" .

Jag färgade det för att jag tycker att det är fint och att det passar den stil jag har. Jag har haft mitt mörka hår i några månader nu och innan det hade jag rött, blont, brunt etc. Jag gillar att fixa mitt hår och gör det flera gånger om året. Det har absolut ingenting med att "passa in" att göra. Absolut inte.
Citera
2011-06-29, 03:46
Medlem
herregud vad folk kan överdriva! jag har bott i hjällbo i ca 10 år. okej jag är inte svensk men jag känner till området väl. ni får det att låta som att invandrarna där misshandlar den första svensk dom får syn på. jag ska vara ärlig. hjällbo är inte världens finaste ställe. det kryllar av somalier. men dom skadar ingen. dom håller sig mest för sig själva. ni kommer säkert känna er alienerade, men det är ju inte som att ni ska sitta på torget och skaffa vänner. du behöver inte oroa dig, tro mig!
nu har jag flyttat från hjällbo och det känns faktiskt skönt att slippa stället haha. men du behöver inte oroa dig om att bli misshandlad
Citera
2011-06-29, 09:39
Medlem
Det är bara folk som inte har några egen erfarenhet av de "farliga" ställena som pratar en massa strunt, som de i sin tur hört från någon annan tönt som inte heller vet ett skit egentligen om hur det egentligen ligger till utan bara går på ett rykte. De flesta ställen är ganska lugna när man väl kommer dit och bildar sig egen uppfattning. Finns en massa folk som inte ens skulle våga sig visa sig i vissa områden, helt i onödan. Samma sak med att vara ute ensam på natten, får alltid höra en massa trams om hur farligt det är, men de flesta jag stöter på ute på nätterna är trevliga människor som man kan snacka en stund med om man påbörjar ett samtal med dom, världen är inte så hård som folk tror bara för att tidningarna drar upp allt dåligt som händer så risken ganska liten att det drabbar en själv, det är oftast andra kriminella som råkar ut för skit och oftast inte vanliga personer, visst om man vill så kan man undvika vissa ställen på natten men på dagen är det ju bara patetiskt att vara orolig var man än är, sluta vara sådana töntar.
Senast redigerad av spiritofhate 2011-06-29 kl. 09:41.
Citera
2011-07-12, 14:48
Medlem
RedSavinas avatar
Jag bor i Hjällbo och har gjort så i snart tio år.
Har inte haft några problem, avråder dock alla att sätta sina barn i skola i Hjällbo.
Som tur är kan man ju numera välja vilken skola man vill.
Citera
2011-07-23, 11:21
Bannlyst
Citat:

Funderar också över att skaffa en rottweiler och ett lättare automatvapen.

hör du hur du själv låter?

skriv i tråden en gång i halvåret så vi vet att du lever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in