Citat:
Ursprungligen postat av Afuhren
Ärligt talat, nej

Men vafan, det har ju ett dåligt rykte av en anledning. Hitta ett annat ställe att bo på!
Eh, ja?
När jag flyttade till Göteborg så fick jag höra hela tiden: "Ska du bo i Kviberg?! Fyfan, du kommer bli rånad och mördad på en gång" Men det har varit jättelugnt och mysigt här under denna tid. Vi har trivts skitbra! Samma sak med polare som bor i Bergsjön och Kortedala, de får höra hela tiden av folk ( som inte ens bott där! ) att det är förjävligt att bo där men de trivs jättebra där dom med.
Min polare däremot som bor på Linné har varit med om obehagliga saker, och Linné anses ju som bland de finaste ställena i Göteborg. Medan jag och min sambo som typ bor i Kortedala inte varit med om någonting alls!
Hade vi kunnat skaffa ett annat ställe att bo på så skulle vi självklart göra det. Hjällbo ligger ju inte direkt högt på listan, men det är ett ställe som vi tänkte bo tills något annat bra kommer.
Denna lägenhet var den enda hittills man kunde flytta in i på direkten. Hellre en fin, stor lägenhet i Hjällbo än hemlös! Vårat 2a handskontrakt i Kviberg går ut denna månad nämligen.