2019-07-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Loconet elite seminar kostade från 390euro sist. Kollar man på videor från eventen så skulle jag tippa på att det är minst 30k locos per kväll dvs en bra bit över 100 miljoner kr per kväll i omsättning.

*sigh* 390Euro (Lågt = 3900:-) - det är vad jag betalade för mitt flyg senast T&R till Rom...
En biljett till ett "halleluja sekt möte" skulle jag absolut INTE lägga 4k på...

Stackars klappmongon.....

Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
My World er kollapset lenge føre en 10 år så du skal inte miste din nattesøvn om den saken .

Nej - tyvärr...

2011-06-15, 18:57 gjordes första inlägget i den här tråden - ingen förändring har skett i Sverige men dom har envist som gonorré klibbat sig fast i Landet tack vare alla klappmongon.
Dom kommer nog att finnas kvar om 10 år också - men större än idag lär dom inte vara med nuvarande affärsidé.....
Citera
2019-07-31, 06:09
Medlem
Jag tror det blir svårt at betale 10 X innsats på ALLE moln de har lovat i 2020 .
Det vil også bli svårt at verve nye PM ettersom mye negativ omtale er et faktum rundt omkring i verden og med Norge nedstengd som et eksempel .
Skulle jeg titte i min glasskula og spå deres fremtid ser den inte lys ut .
Vi får se hur dette går men 2021 tror jeg dom kan være kollapset og historie .
Et pyramide selskap kan inte leve i evighet.
Citera
2019-07-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
*sigh* 390Euro (Lågt = 3900:-) - det är vad jag betalade för mitt flyg senast T&R till Rom...
En biljett till ett "halleluja sekt möte" skulle jag absolut INTE lägga 4k på...

Ja och det var dom billigaste biljetterna :P
Sen ska dom givetvis boka hotell genom loco och äta mat på dyra loco restauranger och givetvis shoppa på locobutiker för att visa hur bra det är med överkonsumtion.

Nästan så det skulle vara värt 4k bara för att få se ex antal tusen bete sig som hjärntvättade sektmedlemmar..
Citera
2019-07-31, 11:18
Medlem
Citat:
Jag tror det blir svårt at betale 10 X innsats på ALLE moln de har lovat i 2020 .
Det vil også bli svårt at verve nye PM ettersom mye negativ omtale er et faktum rundt omkring i verden og med Norge nedstengd som et eksempel .
Skulle jeg titte i min glasskula og spå deres fremtid ser den inte lys ut .
Vi får se hur dette går men 2021 tror jeg dom kan være kollapset og historie .
Et pyramide selskap kan inte leve i evighet.

Vart i dokument/länk har företaget utlovat 10x instaster på molnandelar?
Alltså jag har letat men inte hittat något som helst officiellt uttalande om detta
(Förutom alla klappmongon i denna tråd som skrikit om sina kommande utbetalningar på sina molninsatser)

Allt jag hittar är "Om/Att/Ifall" o.s.v. i deras kompensationsplaner.
Citera
2019-07-31, 16:28
Medlem
Citat:
Vart i dokument/länk har företaget utlovat 10x instaster på molnandelar?
Alltså jag har letat men inte hittat något som helst officiellt uttalande om detta
(Förutom alla klappmongon i denna tråd som skrikit om sina kommande utbetalningar på sina molninsatser)

Allt jag hittar är "Om/Att/Ifall" o.s.v. i deras kompensationsplaner.

Tror inte svindelbolaget har det skrevet ned men alle som har vært med i dette skit vet at de på halleljua møter har solgt moln med lovnad 10 X tilbake av det man kjøpte moln for.
Seinere pyntet de på sine lovnader at det var stipulert 10 X kjøp av moln .
Italia moln og Spania/ Portugal og noen til kommer til utbetaling i 2020 og samlet blir det jevla masse penger.
Men dette er jo et svindelbolag så klappmongo som har handlet moln kunne like godt kjøpt monopol penger.
Mitt største argument for Kolaps av selskapet er de inte klarer fylle på med nok nye penger i bunnen og nok nye salg av fantasi moln og rekneskap går inte ihop.

PS ..Den nordiske moln ( Norge- Sverige- Danmark og Finland ) blir sikkert en skikkelig halleljua utbetaling ..
Senast redigerad av Petter100 2019-07-31 kl. 16:50.
Citera
2019-07-31, 21:47
Medlem
Citat:
Tror inte svindelbolaget har det skrevet ned men alle som har vært med i dette skit vet at de på halleljua møter har solgt moln med lovnad 10 X tilbake av det man kjøpte moln for.
Seinere pyntet de på sine lovnader at det var stipulert 10 X kjøp av moln .
Italia moln og Spania/ Portugal og noen til kommer til utbetaling i 2020 og samlet blir det jevla masse penger.
Men dette er jo et svindelbolag så klappmongo som har handlet moln kunne like godt kjøpt monopol penger.
Mitt største argument for Kolaps av selskapet er de inte klarer fylle på med nok nye penger i bunnen og nok nye salg av fantasi moln og rekneskap går inte ihop.

PS ..Den nordiske moln ( Norge- Sverige- Danmark og Finland ) blir sikkert en skikkelig halleljua utbetaling ..

Just det fetstilta är det som "räddar" företaget...

När klappmongon som blivit svensson och inser blåsningen börjar skrika gråtandes
- "Vart är vår bonus?"

Kommer företaget bara att svara...
- "Vi har aldrig utlovat 10x instasterna utan bara att möjligheterna finns"

Att sedan ryktet blir kört i botten (IGEN!!!) så kommer det ett namnbyte och vips så börjar samma halleluja kör omigen..

Det var ju något klappmongo längre bak i tråden som skrek om att pengarna skulle bli utbetalade inom 3 år....

Edit - Hittade -> (FB) Lyoness, numera myWorld - Scam och pyramidspel? /Mod (2017-08-04, 14:47 - jonwill85)

"Tiden det tar beror på hur stor konsumtion och genereing av Units som sker för stunden.
Det är inte fixerad tid utan dynamisk, följer vad som sker.
Det kan ta 1 år eller 5-6 år, men snittet ligger på 3-5 år."

Så för Jonwill85 så ska ju det "Stora Pengarna" komma runt 2020/2021
Problemet som finns i dessa MLM trådar....
Italien som exempel - där blev företaget bötesbelagda med Miljonbelopp och det här "molnet" i Italien var ju SÅÅÅ bra och dom var SÅÅÅ bra entrepenörer....
Ops - gick visst helt åt helvette...
(FB) Lyoness, numera myWorld - Scam och pyramidspel? /Mod (2018-02-15, 19:37 - DrKossmos)

"Titta på Italien 1 miljon konsumenter och nästan 14000 företag är anslutna, där har du entrepenörer! Dom som drog detta till Italien visste vad dom gjorde, dom var inte ekonomiskt oberoende redan innan utan dom var tvungna att bygga sig upp från noll!

Vi driver ingen olaglig verksamhet och om du har satsat och köpt några italienska moln så kommer du få tillbaka varenda krona när det drar igång!"

https://www.ilgazzettino.it/nordest/...a-4286759.html

Tittar vi på Norge som exempel så är kommentarer överflödiga...
Citera
2019-08-01, 10:03
Medlem
My World påstår nå være inne i 50 land !
På App finner jeg kun 47 land og de mener vist selv Norge enda er med Enda der er bestemt i Norsk rettsvesen de inte lengre kan drive på i Norge.
Hvem er de 3 andre nye land ??
My World er som en kreftsvulst ..

Det er markedsførerer i Norge som påstår dette med 50 land !
Senast redigerad av Petter100 2019-08-01 kl. 10:20.
Citera
2019-08-02, 18:05
Medlem
Nu har dom inte kunnat köpa city gross på ca en månad och även cirkel k har dom slut på.
Börjar bli väldigt många missnöjda investerare nu.
Ingen info verkar dom heller få från kontoret.
Ser ut som loco verkar ha svårt att köpa evouchers globalt då det gnälls i flera länder.
Börjar det sina i kassan??
Citera
2019-08-03, 10:17
Medlem
Citat:
Nu har dom inte kunnat köpa city gross på ca en månad och även cirkel k har dom slut på.
Börjar bli väldigt många missnöjda investerare nu.
Ingen info verkar dom heller få från kontoret.
Ser ut som loco verkar ha svårt att köpa evouchers globalt då det gnälls i flera länder.
Börjar det sina i kassan??

Det tror jag inte...
Men jag hoppas att böterna i Italien tillsammans med nedläggningen i Norge är en bidragande orsak.

Mer troligt att det är så enkelt att de lagliga företagen , i detta exempel City Gross och Circle K , helt enkelt inte vill förknippas med Pyramidspel och bluff å båg - och således inte säljer några presentkort till dessa klappmongon. Och där har "Italien skandalen" och tvångslikvidiationen i Norge en stor påverkan.
Citera
2019-08-03, 10:41
Medlem
constants avatar
Citat:
...och således inte säljer några presentkort till dessa...
Då är det illa, när ett företag inte ens får köpa presentkort :-)
Citera
2019-08-03, 11:50
Medlem
Citat:
Det tror jag inte...
Men jag hoppas att böterna i Italien tillsammans med nedläggningen i Norge är en bidragande orsak.

Mer troligt att det är så enkelt att de lagliga företagen , i detta exempel City Gross och Circle K , helt enkelt inte vill förknippas med Pyramidspel och bluff å båg - och således inte säljer några presentkort till dessa klappmongon. Och där har "Italien skandalen" och tvångslikvidiationen i Norge en stor påverkan.

Känns konstigt att det skulle vara så då dom verkarar få slut på alla presentkort land efter land. Cg, ck och Elgiganten verkar inte ha några som helst bekymmer med att sälja till kriminella pyramidspel. Det har pågått påtryckningar från flera håll men dom har hittills bara ryckt på axlarna och sålt.
Citera
2019-08-03, 18:57
Medlem
Citat:
Känns konstigt att det skulle vara så då dom verkarar få slut på alla presentkort land efter land. Cg, ck och Elgiganten verkar inte ha några som helst bekymmer med att sälja till kriminella pyramidspel. Det har pågått påtryckningar från flera håll men dom har hittills bara ryckt på axlarna och sålt.

Det beror nog lite på hur inköpen av presentkorten har gått till. Då de endast säljs i butik är det inte helt orimligt att någon från kontoret gått till butiker för att köpa presentkort och betalat med företagskortet. Då blir det svårare för företagen att hindra Lyoness/MyWorld/etc från att köpa presentkort.

Att företagen inte gått hårdare åt användandet av logotyper och påstådda samarbeten kan bero på att det inte är ett jättestort problem då den stora massan trots allt inte känner till Lyoness/myWorld/etc. Att vidta rättsliga åtgärder riskerar ju att dra uppmärksamhet till Lyoness/myWorld/etc vilket man kanske vill undvika.

Att Lyoness/myWorld/etc har problem med presentkort i flera länder kan absolut vara en indikation på likviditetsbrist. Kanske försöker ledande personer i pyramiden se till att få sin utdelning utbetald innan en krasch...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in