Citat:
Till och med jag fattar detta som är hyfsat ny i förhållande till dig som är "veteran" i tråden:
Cashbackworld tar tydligen alltid 1% av köpet medan välgörenhetsdelen varierar 0,5-1% .
Om vi kollar på dina exempel:
3% + 2,5 SP + 1% vänskapsbonus + 1% till Bluff & Båg AB + 0,5% välgörenhet = 8%
2% + 1 SP + 1% vänskapsbonus + 1% till Bluff & Båg AB + 1% välgörenhet = 6%
1% + 1 SP + 1% vänskapsbonus + 1% till Bluff & Båg AB + 1% välgörenhet = 5%
Ingen av matbutikerna går in på mer än 8%!
I vilket av dessa exempel plockar Cashbackworld in 2% till sig själva som du påstår?
Sen är det det där med shoppingpoängen som du skrattar åt:
Det där med shoppingpoäng / 950 kr som kunderna får är ju rent symboliskt vid själva köpet. Vad de där shoppingpoängen visar är ju snarare hur många shoppingpoäng x 1€ som går till återbetalning av deras förköpta värdecheckar! Vanliga cashback kunder får inte dessa pengar eftersom de inga värdecheckar har att lösa in utan de går vidare till första Lyconet kund före dem i deras nätverk.
Tex: Om du får 2,5 SP / 950 kr och handlar för 950 kr så får du som vanlig kund 2,5 SP för erbjudanden. Dessa har ju typ noll kr i värde när de delas ut. Men om du är med i Lyconet får du även de 2,5 x 9,50 kr i återbetalning som betalas av företaget vid köpet. Det betalas alltså inte ut för dubbla SP vid själva köpet utan pengarna går då endast till återbetalning av en Lyconetares värdecheck!
Värdet av SP för erbjudanden står ju sedan respektive butik för då de erbjuder dessa erbjudanden - typ som extra lockbete (inget ovanligt att butiker erbjuder kunder något extra).
Svårt?
Jävlar alltså, hur många år har du harvat denna tråd utan fatta det mest basala med deras upplägg?
Personligen skiter jag i Lyconet delen men jag gillar deras kortdel jävligt mycket!
Älskar spara mina pengar och tar alla chanser jag kan få!
Cashbackworld tar tydligen alltid 1% av köpet medan välgörenhetsdelen varierar 0,5-1% .
Om vi kollar på dina exempel:
I vilket av dessa exempel plockar Cashbackworld in 2% till sig själva som du påstår?
Sen är det det där med shoppingpoängen som du skrattar åt:
Det där med shoppingpoäng / 950 kr som kunderna får är ju rent symboliskt vid själva köpet. Vad de där shoppingpoängen visar är ju snarare hur många shoppingpoäng x 1€ som går till återbetalning av deras förköpta värdecheckar! Vanliga cashback kunder får inte dessa pengar eftersom de inga värdecheckar har att lösa in utan de går vidare till första Lyconet kund före dem i deras nätverk.
Tex: Om du får 2,5 SP / 950 kr och handlar för 950 kr så får du som vanlig kund 2,5 SP för erbjudanden. Dessa har ju typ noll kr i värde när de delas ut. Men om du är med i Lyconet får du även de 2,5 x 9,50 kr i återbetalning som betalas av företaget vid köpet. Det betalas alltså inte ut för dubbla SP vid själva köpet utan pengarna går då endast till återbetalning av en Lyconetares värdecheck!
Värdet av SP för erbjudanden står ju sedan respektive butik för då de erbjuder dessa erbjudanden - typ som extra lockbete (inget ovanligt att butiker erbjuder kunder något extra).
Svårt?
Jävlar alltså, hur många år har du harvat denna tråd utan fatta det mest basala med deras upplägg?
Personligen skiter jag i Lyconet delen men jag gillar deras kortdel jävligt mycket!
Åter igen stackars klappmongo - så missar du det väsentliga...
Den lista du fått skickat av ett klappmongo stämmer inte med deras hemsida.
Listan från klappmongo = 11 Mat & Dryck 11.05 Matbutik 5,00
Och här är ditt inlägg
Stackars klappmongo - enligt listan från ditt klappmongo skall dom ju endast betala 5%?
Och var kommer din % för välgörenhet in? Det är ingenting som butiker betalar - det är något som Bluff å Båg betalar när dom känner för det.
Och för att besvara följande - IGEN
Nej - precis på samma sätt som du trollar med "Välgörenhetsprocent" ovan så är det en okänd faktor - men det MÅSTE ligga ett påslag till själva företaget Bluff å Båg på varje transaktion - annars lever dom på endast på att klappmongon köper molnandelar och det håller inte i alla evighet.
Och den här texten visar vilket klappmongo du är och hur lite koll du har på vardagsekonomi.
Två anledningar till att INTE vara gratis medlem (Inget klappmongo har fortfarande i tråden kommit med ett enda hållbart argument att vara gratismedlem)
A) Om du ska spara pengar så går du inte till alla småbutiker med klappmongon eftersom du sparar inte pengar - dina matkassar/varor blir DYRARE än att gå till de stora kedjorna och använda deras egna medlemskap och rabatter
B) Att vara gratismedlem sponsrar Ponziverksamheten - vilket indirekt gör att gratismedlemmar sponsrar en brottslig (eller jävlig gråzonaktig) verksamhet.