2018-07-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Kära hjärntvättade klappmongo

Du har 2 saker att besvara fortfarande

1) Varför Blir inte Lyoness/Lyconet/CashbackWorld/MyWorld ett renodlat Bonus företag genom att ta bort alla möjligheter till "insatser" (Moln , enheter o.s.v.)?
Detta skulle göra dom legitima i samtliga länder över hela världen - utan diskussioner.

2) Vart någonstans i våra matematiska uträkningar har vi haft fel?
Notera nu - klarar du av detta så lyckas du med något som inget klappmongo ännu lyckas med på 6 år!

Stackars hjärntvättade klappmongo...

* 92:- som varje medlem spenderar per år...
* 1M medlemmar finns det ingen fakta på...
* Hur många av dina påhittade 1M medlemmar tror du inte handlar ett skit?
(Samma sak som du och alla andra skriker om när vi hänvisar till Norge?)

Med 1M AKTIVA medlemmar så krävs det alltså att varje medlem handlar för 350:- varje år.
Det är inte så lätt att få alla medlemmar aktiva... (Se Norge.....)

Så är det 500.000 aktiva medlemmar skall alla medlemmar handla för 700:- per år - vilket inte är en omöjlighet...

Så dom bör kunna få en bonus om 76 år....

Om jag förstått saken rätt så kan dom inte räkna med medlemmar inom dom personliga nätverken i molnen. Molnen går ut på att dom investerar och lyoness använder dessa pengar att fixa nya medlemmar till molnen.
Om dom har 1m användare före molnen drog igång så här dom redan 16% av Italiens population kopplad. Då lägger vi till att en familj behöver bara ett kort och säger vi då att snittfamiljen är 4 personer så har lyoness lyckats med att 64% av befolkningen redan är med innan molnen drog igång. Alltså kan det bli väldigt svårt att få igång någon handel i det italienska molnet då befolkningen redan har kortet.
Citera
2018-07-16, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Om dom har 1m användare före molnen drog igång så här dom redan 16% av Italiens population kopplad. Då lägger vi till att en familj behöver bara ett kort och säger vi då att snittfamiljen är 4 personer så har lyoness lyckats med att 64% av befolkningen redan är med innan molnen drog igång. Alltså kan det bli väldigt svårt att få igång någon handel i det italienska molnet då befolkningen redan har kortet.
Om vi korrigerar dig lite så är 16% av Italiens befolkning ca 9,6 milj. 1 milj motsvarar 1/60 vilket är 1,6 % ca. Du har alltså fel på en decimal....det är lätt hänt!
Vad kallade du nu Pellets dessa mattekunskaper hans.greta uppvisar här?
Citera
2018-07-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artemis18
Om vi korrigerar dig lite så är 16% av Italiens befolkning ca 9,6 milj. 1 milj motsvarar 1/60 vilket är 1,6 % ca. Du har alltså fel på en decimal....det är lätt hänt!

Ja där har du för en gångs skull rätt.
Men du duckar fortfarande för det som är relevant gång på gång.

Den miljon kunder bidrar inte till handeln inom molnen så varför tog du upp det när vi diskuterar moln?
Inte är det för att bringa klarhet iaf.
Citera
2018-07-16, 10:56
Medlem
Citat:

Kallar dig för ett klappmongo - nu har du FYRA! saker att besvara - du undviker dessa frågor ganska kraftigt på sedvanligt klappmongo sätt.

Å andra sidan är vi bara glada då du inte besvarar dessa - eftersom du bara bevisar ytterligare hur korkade medlemmarna är i denna sekt - samt att det är bara att undvika detta som pesten.

1) Varför Blir inte Lyoness/Lyconet/CashbackWorld/MyWorld ett renodlat Bonus företag genom att ta bort alla möjligheter till "insatser" (Moln , enheter o.s.v.)?
Detta skulle göra dom legitima i samtliga länder över hela världen - utan diskussioner.

2) Vart någonstans i våra matematiska uträkningar har vi haft fel?
Notera nu - klarar du av detta så lyckas du med något som inget klappmongo ännu lyckas med på 6 år!

3) Hur hade du och ni andra klappmongon tänkt att få eran bonus ni tokrunkar till när det krävs en ökning på 70 gånger vad gäller omsättning för att bonusen skall kunna betalas ut konstant.

4) När hade du och alla andra klappmongon tänkt att få bonus i Italien?
Får ni 5% av försäljningen så krävs det 350 miljoner kr i årlig handel för att dom ska vara +-0 om 76 år i det molnet.

Tips för att besvara fråga 4: Googla Italien och handel och se om du med din läsförståelse kan se hur mycket Italienarna handlar för per år....
Citera
2018-07-16, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ja där har du för en gångs skull rätt.
Men du duckar fortfarande för det som är relevant gång på gång.

Den miljon kunder bidrar inte till handeln inom molnen så varför tog du upp det när vi diskuterar moln?
Inte är det för att bringa klarhet iaf.
Hur stor andel av dessa kunder som anslutits före molnsamarbetena vet jag inte. Däremot så har andelen ökat explosionsartat senaste halvåret och även antalet anslutna butiker och företag.

Kunderna har ökat till 1,2 miljoner från knappt 1 milj (sedan årsskiftet har jag för mig).
Hade fel för mig med att det är ca 12000 butiker/ företag! Det är 15412 st.

ITCC ska börja återbetala i oktober 2020 och fortsätta fram till oktober 2023.
För de som valt att behålla sina andelar där dvs.
Det kommer återbetala sig med råge med denna utveckling, men vi kan ta den summeringen i oktober 2023.
Citera
2018-07-16, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Kallar dig för ett klappmongo - nu har du FYRA! saker att besvara - du undviker dessa frågor ganska kraftigt på sedvanligt klappmongo sätt.
Det är skäl nog att inte fortsätta hålla en dialog med dig, det är ju så du lyckats "bli av med" alla andra som varit i denna tråden!
Din käft är som en kulspruta av diverse nedlåtande epitet och fula ord. Vem tror du pallar med dig i längden? Du kräver och kräver men håller en sjukt låg nivå!

Grattis!
Citera
2018-07-16, 11:56
Medlem
Citat:
Hur stor andel av dessa kunder som anslutits före molnsamarbetena vet jag inte. Däremot så har andelen ökat explosionsartat senaste halvåret och även antalet anslutna butiker och företag.

Kunderna har ökat till 1,2 miljoner från knappt 1 milj (sedan årsskiftet har jag för mig).
Hade fel för mig med att det är ca 12000 butiker/ företag! Det är 15412 st.

ITCC ska börja återbetala i oktober 2020 och fortsätta fram till oktober 2023.
För de som valt att behålla sina andelar där dvs.
Det kommer återbetala sig med råge med denna utveckling, men vi kan ta den summeringen i oktober 2023.

Nu fantiserar du igen.
Du har alltså noll koll på hur många som är anslutna att handla inom molnet.
Sen så är 15000 butiker/Företag inte speciellt mycket att skryta över då det är ganska så blygsamt om du ser till hur många företag som finns i landet.

Det kommer ta väldigt många år att få tillbaka er insatts genom handel.
Citera
2018-07-16, 12:09
Bannlyst
Citat:
Nu fantiserar du igen.
Du har alltså noll koll på hur många som är anslutna att handla inom molnet.
Sen så är 15000 butiker/Företag inte speciellt mycket att skryta över då det är ganska så blygsamt om du ser till hur många företag som finns i landet.

Det kommer ta väldigt många år att få tillbaka er insatts genom handel.
1,6% av befolkningen har ett kort, mao så finns det en stor andel kvar som är potentiella kunder.
Antingen så är man positiv och tror på att det kommer lyckas eller så väljer man motsatta och ser det som du gör! Det är drygt 5 år kvar på det samarbetet, och för de som valt konvertera sina ITCC andelar till nya finns det större möjligheter till återbetalning.

Personligen så är jag envist övertygad om att CBW kortet kommer bli bra! Det är min förhoppning att konsumtionsdelen får den fart som är den långsiktiga ambitionen.

10/90 är inget bra, det är jag den första att hålla med om men då är det bara att jobba för att det blir bättre än så!

Sitta och skicka anonyma mail till företagare som ni gör är inte direkt produktivt, det är endast missunnsamt och lågt. Ni baserar det på era åsikter om att CBW kortet är en fasad! Men var står det att läsa att CBW kortet är en fasad? Inte i Lottstift´s rapport iallafall! De har endast summerat siffrorna och konstaterat att utifrån de siffror de har fått till sig och den norska lagstiftningen (50/50) så är det att klassas som lotteri verksamhet (Lyconet delen).

CBW kortet är och förblir 100% bonuskort, inget annat, oavsett vad ni påstår!
Citera
2018-07-16, 12:35
Medlem
Citat:
1,6% av befolkningen har ett kort, mao så finns det en stor andel kvar som är potentiella kunder.
Antingen så är man positiv och tror på att det kommer lyckas eller så väljer man motsatta och ser det som du gör! Det är drygt 5 år kvar på det samarbetet, och för de som valt konvertera sina ITCC andelar till nya finns det större möjligheter till återbetalning.

Personligen så är jag envist övertygad om att CBW kortet kommer bli bra! Det är min förhoppning att konsumtionsdelen får den fart som är den långsiktiga ambitionen.

10/90 är inget bra, det är jag den första att hålla med om men då är det bara att jobba för att det blir bättre än så!

Sitta och skicka anonyma mail till företagare som ni gör är inte direkt produktivt, det är endast missunnsamt och lågt. Ni baserar det på era åsikter om att CBW kortet är en fasad! Men var står det att läsa att CBW kortet är en fasad? Inte i Lottstift´s rapport iallafall! De har endast summerat siffrorna och konstaterat att utifrån de siffror de har fått till sig och den norska lagstiftningen (50/50) så är det att klassas som lotteri verksamhet (Lyconet delen).

Jag tycker du ska ta och läsa vad som står i den norska rapporten om Lyoness i Norge. I den står att tillsynsmyndigheten kommer fram till att det är pyramidverksamhet som Lyoness/myWorld ägnar sig åt. Inte att det är att klassa som ett lotteri. Varifrån hämtar du det påståendet?

Sedan undrar jag fortfarande på vilket sätt de hundratals miljoner som norrmännen pumpat in i Lyoness/myWorld har påverkat den lagliga delen av verksamheten i Norge positivt? För det är väl det som är hela poängen enligt det du och andra skriver: man ”investerar” i Lyoness/myWorld därför att man ”tror på” verksamheten och vill bidra till att den utvecklas. Sedan får man mångdubbelt tillbaka som ”tack” för att man ”investerat” i Lyoness/myWorld. Vart tar alla dessa pengar vägen för det blir väldigt uppenbart i den norska rapporten att det inte är kopplat till den lagliga delen av verksamheten.

Pellets lyfter en viktigt poäng: varför slutar inte Lyoness/myWorld med ”investeringsprogram” och fokuserar på att bli en renodlad cashback-verksamhet? Den möjligheten fick man i Norge men man valde att inte fortsätta med den lagliga delen av sin verksamhet. Varför?
Citera
2018-07-16, 12:55
Medlem
Citat:

Cbw kortet är och förblir en fasad och om du läser siffrorna i Norge så är det bevis nog.
Sen så finns det flertalet domar som också säger att lyoness är pyramid och snöbolls system.

Ett av era moln har betalat ut sig men lyoness vägrar släppa den data som kan bevisa att dom inte är ett ponzi bedrägeri. Det är också ett bevis för att cbw kortet bara är en front.

Tar man bort fronten så går det inte att fortsätta bedrägerierna så mailen är en viktig del i att skydda folk från att bli blåsta.
Citera
2018-07-16, 13:29
Bannlyst
Citat:
Tar man bort fronten så går det inte att fortsätta bedrägerierna så mailen är en viktig del i att skydda folk från att bli blåsta.
Det ni kallar "front för bedrägeri", dvs den faktiska handeln i anslutna företag är det som ger RECASH, återbäring på rabattvärdecheckar och framtida SP volym utdelning av molnen, så jag skulle snarare vilja påstå att det är ni som bidrar till att blåsa folk på den förväntade återbäringen. Om nu era mail bidrar till att försvåra utbyggnaden av Cashbackworld i Sverige så är ni ju direkt orsak till att sabotera för svenska konsumenter som vill använda sitt CBW kort.

Så jag ser det snarare som att ni saboterar för de ni påstår ni vill skydda, inklusive mig!
Citera
2018-07-16, 13:48
Medlem
Citat:
Det ni kallar "front för bedrägeri", dvs den faktiska handeln i anslutna företag är det som ger RECASH, återbäring på rabattvärdecheckar och framtida SP volym utdelning av molnen, så jag skulle snarare vilja påstå att det är ni som bidrar till att blåsa folk på den förväntade återbäringen. Om nu era mail bidrar till att försvåra utbyggnaden av Cashbackworld i Sverige så är ni ju direkt orsak till att sabotera för svenska konsumenter som vill använda sitt CBW kort.

Så jag ser det snarare som att ni saboterar för de ni påstår ni vill skydda, inklusive mig!

Nu är det inte dej jag vill skydda utan dom blivande offren i bedrägeriet.
Du kan inte bevisa att utdelningen från det Österrikiska molnet kommer från handel.
Har du en hjärncell så kan du dock förstå att det är ett ponzi spel.
Det klart att du med din bristfälliga moral hällre ser att lyoness lyckas lura in nya så du ska få din utdelning än att bita i det sura äpplet och ta förlusten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in