Citat:
Ursprungligen postat av
mickell
Alltså används inte dom där pengarna ni betalat in till marknadsföring utan till att betala era rabattkort.. men det är fortfarande så att det är kapital och inte en produkt sen så kan du nog räkna med att rabattkupongerna inte används i en sådan utsträckning att ni kommer upp till 50% med tanke på summan in till molnet...
Om jag köper en Rabattvärdecheck (RV) för 475 kr kan jag få de pengarna tillbaka på två sätt:
1. Antingen konsumerar jag själv och får genom Recash delen tillbaka min RV.
2. Mitt nätverk konsumerar och Recash från dessa ( de som inte är Lyconet Marketers) betalar till baka min RV.
Oavsett så har min förköpta RV ersatts av "riktig" konsumtion genom Recash delen av % avgiften.
Företagen fick kund, jag fick rabatt!
För min RV fick jag dessutom en Units som framöver ger mig en Bonus check som måste konsumeras hos anslutna företag.
Om vi sedan fokuserar på punkt 2 så kan du om du vill strunta i att bygga ut ditt nätverk och genom Customer clouds "låna" ett antal konsumenter till ditt nätverk under 72 månader.
Deras Recash tillfaller dig och återbetalar dina RV.
För varje återbetald RV har det konsumerats hos anslutna företag, antingen av dig själv eller ditt nätverk.
Det är ju hela idén med CBW - ökat kundflöde till anslutna företag.
Customer clouds innebär att du lånar ut kapital som används för att få fler konsumenter till CBW och deras shoppingvolym återbetalar först din insats och eventuell vinst kommer sedan månadsvis.
Det är en chansning, ingen vet vad de ger.
Men ju mer de ger desto mer har ju Lyoness lyckats och det är ju ditt vi vill!
Givetvis vill vi som är med och lägger tid och tar risker intresserade av att tjäna på det.
Köp du istället en Stats obligation och lås dina pengar där. Staten lånar av dig för att göra något bra (hoppas vi). Vad är problemet med att låna ut pengar till ett företag som försöker bygga ut ett lojalitetskoncept?
Vi är med som en form av "riskkapitalister" och bygger ut CBW!