2017-10-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Det är bättre att du sätter dig in i hur det fungerar, allt är beskrivet i tråden men i det fallet är ni ju helt faktaresistenta men ska ändå sitta och argumentera det.
Asch, glömde att du inte är intresserad av att argumentera om hur det funkar, du har ju din agenda.

Vi kan argumentera om hur det fungerar men ni tar inte in fakta.
Och när det kommer till att ni redan har förklarat så är det ren bullshit. Lägg upp avtalen du för din förmåga att förklara något är lika bra som din uträkning när set kommer till 300millarna...

Ni återkommer gång på gång med lögner om samarbeten ni inte har varvat med andra lögner och halvsanningar.

Jag: lyo är ett dömt snöbolls system
Ni: nä bara vilseledande marknadsföring
Jag: det är en annan dom
Ni: ok men snöbollsliknande former
Jag: nej pyramidspel liknande former men snöbolls system domen är just en snöbolls dom.
Ni: tystnad för att sen börja prata om något annat för att sen börja om samma karusell igen.
Totalt hjärntvättade av sekten.
Citera
2017-10-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Vi kan argumentera om hur det fungerar men ni tar inte in fakta.
Och när det kommer till att ni redan har förklarat så är det ren bullshit. Lägg upp avtalen du för din förmåga att förklara något är lika bra som din uträkning när set kommer till 300millarna...

Ni återkommer gång på gång med lögner om samarbeten ni inte har varvat med andra lögner och halvsanningar.

Jag: lyo är ett dömt snöbolls system
Ni: nä bara vilseledande marknadsföring
Jag: det är en annan dom
Ni: ok men snöbollsliknande former
Jag: nej pyramidspel liknande former men snöbolls system domen är just en snöbolls dom.
Ni: tystnad för att sen börja prata om något annat för att sen börja om samma karusell igen.
Totalt hjärntvättade av sekten.
Som sagt, vi köper rabattvärdecheckar och kan börja använda dom i samma stund vi har gjort beställningen.
Vi köper inte presentkort som du verkar uppfatta det som. Det är skillnad på dom produkterna, alltså köper vi en vara eller tjänst till 100%
För min del välkomnar jag initiativet från lotteristyrelsen.
Känner ingen som helst oro.
Så nu är det bara att låte det ha sin gång så ser vi vad dom kommer fram till.
Citera
2017-10-23, 19:59
Bannlyst
Citat:
Alltså används inte dom där pengarna ni betalat in till marknadsföring utan till att betala era rabattkort.. men det är fortfarande så att det är kapital och inte en produkt sen så kan du nog räkna med att rabattkupongerna inte används i en sådan utsträckning att ni kommer upp till 50% med tanke på summan in till molnet...
Om jag köper en Rabattvärdecheck (RV) för 475 kr kan jag få de pengarna tillbaka på två sätt:
1. Antingen konsumerar jag själv och får genom Recash delen tillbaka min RV.
2. Mitt nätverk konsumerar och Recash från dessa ( de som inte är Lyconet Marketers) betalar till baka min RV.

Oavsett så har min förköpta RV ersatts av "riktig" konsumtion genom Recash delen av % avgiften.
Företagen fick kund, jag fick rabatt!

För min RV fick jag dessutom en Units som framöver ger mig en Bonus check som måste konsumeras hos anslutna företag.

Om vi sedan fokuserar på punkt 2 så kan du om du vill strunta i att bygga ut ditt nätverk och genom Customer clouds "låna" ett antal konsumenter till ditt nätverk under 72 månader.

Deras Recash tillfaller dig och återbetalar dina RV.

För varje återbetald RV har det konsumerats hos anslutna företag, antingen av dig själv eller ditt nätverk.

Det är ju hela idén med CBW - ökat kundflöde till anslutna företag.

Customer clouds innebär att du lånar ut kapital som används för att få fler konsumenter till CBW och deras shoppingvolym återbetalar först din insats och eventuell vinst kommer sedan månadsvis.

Det är en chansning, ingen vet vad de ger.

Men ju mer de ger desto mer har ju Lyoness lyckats och det är ju ditt vi vill!

Givetvis vill vi som är med och lägger tid och tar risker intresserade av att tjäna på det.

Köp du istället en Stats obligation och lås dina pengar där. Staten lånar av dig för att göra något bra (hoppas vi). Vad är problemet med att låna ut pengar till ett företag som försöker bygga ut ett lojalitetskoncept?

Vi är med som en form av "riskkapitalister" och bygger ut CBW!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-10-23 kl. 20:02.
Citera
2017-10-23, 20:09
Moderator
Gromguttens avatar
Jag är verkligen sugen på att høra farrs och AnteQs synpunkter på brevet till Lyoness Norge, ni som uppenbart är med på insidan av detta: Vad är era synpunkter på vad Tilsynet skriver och hur skulle ni svarat om ni var ansvariga før Lyoness Norge med tanke på vad ni vet om hur det går till i Sverige?

https://lottstift.no/wp-content/uplo...s-6okt2017.pdf

Det har säkert nämnts tidigare, men vad är omsättningen, dels utbetalningar och avsättningar før kommande utbetalningar baserat på uppnådda rabatter respektive medlemsavgifter och liknande ("Pyramiden") i Norge? Baserat på detta finns det en chans att bonusomsättningen är større än medlemsavgifterna? Vad menar ni som är på insidan?
Citera
2017-10-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag är verkligen sugen på att høra farrs och AnteQs synpunkter på brevet till Lyoness Norge, ni som uppenbart är med på insidan av detta: Vad är era synpunkter på vad Tilsynet skriver och hur skulle ni svarat om ni var ansvariga før Lyoness Norge med tanke på vad ni vet om hur det går till i Sverige?

https://lottstift.no/wp-content/uplo...s-6okt2017.pdf

Det har säkert nämnts tidigare, men vad är omsättningen, dels utbetalningar och avsättningar før kommande utbetalningar baserat på uppnådda rabatter respektive medlemsavgifter och liknande ("Pyramiden") i Norge? Baserat på detta finns det en chans att bonusomsättningen är større än medlemsavgifterna? Vad menar ni som är på insidan?
min syn på ärendet som det är beskrivet är ju det vanliga, folk anmäler och har ingen klar bild av vad det handlar om, och då måste lotteristyrelsen undersöka det.
Utöver anhöriga som anmäler sitter det ju en hel del nättroll och terroriserar myndigheterna.
Sen vad jag skulle svara är väl rätt ovesäntligt, börja en dialog med mitt svar som utgångspunkt är ju helt ovesäntligt.
Jag har inte mer insyn än någon annan, så att starta någon form av dialog pga mitt svar som utgångspunkt att det vore lyoness utlåtande är ju bara löjligt.
Citera
2017-10-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Om jag köper en Rabattvärdecheck (RV) för 475 kr kan jag få de pengarna tillbaka på två sätt:
1. Antingen konsumerar jag själv och får genom Recash delen tillbaka min RV.
2. Mitt nätverk konsumerar och Recash från dessa ( de som inte är Lyconet Marketers) betalar till baka min RV.

Oavsett så har min förköpta RV ersatts av "riktig" konsumtion genom Recash delen av % avgiften.
Företagen fick kund, jag fick rabatt!

För min RV fick jag dessutom en Units som framöver ger mig en Bonus check som måste konsumeras hos anslutna företag.

Om vi sedan fokuserar på punkt 2 så kan du om du vill strunta i att bygga ut ditt nätverk och genom Customer clouds "låna" ett antal konsumenter till ditt nätverk under 72 månader.

Deras Recash tillfaller dig och återbetalar dina RV.

För varje återbetald RV har det konsumerats hos anslutna företag, antingen av dig själv eller ditt nätverk.

Det är ju hela idén med CBW - ökat kundflöde till anslutna företag.

Customer clouds innebär att du lånar ut kapital som används för att få fler konsumenter till CBW och deras shoppingvolym återbetalar först din insats och eventuell vinst kommer sedan månadsvis.

Det är en chansning, ingen vet vad de ger.

Men ju mer de ger desto mer har ju Lyoness lyckats och det är ju ditt vi vill!

Givetvis vill vi som är med och lägger tid och tar risker intresserade av att tjäna på det.

Köp du istället en Stats obligation och lås dina pengar där. Staten lånar av dig för att göra något bra (hoppas vi). Vad är problemet med att låna ut pengar till ett företag som försöker bygga ut ett lojalitetskoncept?

Vi är med som en form av "riskkapitalister" och bygger ut CBW!

Ja ni är riskkapitalister dvs ni har inga garantier att få tillbaka dom ca 14k ni lagt in i nordiska molnet.
Men sen så påstår ni att ingen blir av med några pengar trotts att folk behövt gå genom domstol för att få tillbaka sina pengar.
Ni har avtal som är så långa att man somnar 100 gånger om innan man förstått dom...
Och kan jag få tillbaka min insatts a 14k direkt så som farrs påstår eller är den låst under ett visst antal år?
Citera
2017-10-23, 21:12
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
min syn på ärendet som det är beskrivet är ju det vanliga, folk anmäler och har ingen klar bild av vad det handlar om, och då måste lotteristyrelsen undersöka det.
Utöver anhöriga som anmäler sitter det ju en hel del nättroll och terroriserar myndigheterna.
Sen vad jag skulle svara är väl rätt ovesäntligt, börja en dialog med mitt svar som utgångspunkt är ju helt ovesäntligt.
Jag har inte mer insyn än någon annan, så att starta någon form av dialog pga mitt svar som utgångspunkt att det vore lyoness utlåtande är ju bara löjligt.

Jag tänker bara att det vore mer intressant, och konkret - att høra mer om det än om erat käbbel. Har Lotteritillsynet fel utgångspunkt och vad är risken/chansen att man hamnar under 50%-kravet?

Gissar att du inte har lust att vara delaktig i något kriminellt så du är väl lika intresserad från ditt perspektiv som någon annan, førutom att du, till skillnad från de som inte lagt en krona i detta utan bara kritiserar, faktiskt har något att førlora.
Citera
2017-10-23, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ja ni är riskkapitalister dvs ni har inga garantier att få tillbaka dom ca 14k ni lagt in i nordiska molnet.
Men sen så påstår ni att ingen blir av med några pengar trotts att folk behövt gå genom domstol för att få tillbaka sina pengar.
Ni har avtal som är så långa att man somnar 100 gånger om innan man förstått dom...
Och kan jag få tillbaka min insatts a 14k direkt så som farrs påstår eller är den låst under ett visst antal år?
Ingen HAR förlorat några pengar!
Det Österrikiska systemet är minst och först ut, det kommer utifrån de signaler vi fått "innifrån" ge ca 8000 kr tillbaka vid första utbetalningen, därefter månadsvis i ytterligare 36 månader. Att någon går med förlust i det systemet är lika sannolikt som att solen trillar ner imorgon.

Risk finns med allt som har med pengar att göra. Därav mitt ordval!
Citera
2017-10-23, 21:30
Medlem
Citat:
Det Österrikiska systemet är minst och först ut, det kommer utifrån de signaler vi fått "innifrån" ge ca 8000 kr tillbaka vid första utbetalningen, därefter månadsvis i ytterligare 36 månader. Att någon går med förlust i det systemet är lika sannolikt som att solen trillar ner imorgon.

Kan du ta ut ditt kapital direkt så som farrs påstår eller är dom låsta i ett visst antal år?
Citera
2017-10-23, 21:42
Medlem
Citat:

Sen så är det lättare att få tillbaka sin insatts i ett litet system än ett stort. Så är det nordiska systemet dubbelt så stort så behöver klubbarna se till att det handlas för dubbelt så mycket för att uppnå samma resultat.
Ni ska omsätta ca 2.3 miljarder per år inom det nordiska sponsor systemet för att hamna på brake even. Lycka till!
Citera
2017-10-23, 21:44
Bannlyst
Citat:
Kan du ta ut ditt kapital direkt så som farrs påstår eller är dom låsta i ett visst antal år?
Inget är bundet till någon minimum tid! Du återfår vid konsumtion som beskrivet.

Om du köper en andel i ett av sponsringsystemen så sker det genom RV. Dessa RV kan du återfå direkt genom beskriven Recash. Om du den dag sponsringsystemet ska börja betala ut inte har några RV kvar får du inga kontanter tillbaka utan SP för placering i nya Units.

Har du däremot RV kvar får du först dessa tillbaka genom återbetalning kontant.
Citera
2017-10-23, 21:54
Bannlyst
Citat:
Sen så är det lättare att få tillbaka sin insatts i ett litet system än ett stort. Så är det nordiska systemet dubbelt så stort så behöver klubbarna se till att det handlas för dubbelt så mycket för att uppnå samma resultat.
Ni ska omsätta ca 2.3 miljarder per år inom det nordiska sponsor systemet för att hamna på brake even. Lycka till!
För att du ska förstå:

Norden har ca 25milj invånare.
Om vi tar en låg siffra på 1% ansluter via sponsring = 250000 kunder.
Om dessa ska fördelas på 24888 andelar = 10 st / andel.

Dessa handlar för snitt 2000 / månad med snitt 2,5 SP/ 950 kr = 53 SP/ månad x 9,50 kr = 500 kr/ månad.

Antal månader som systemet pågår = 72
Tillbaka: 72 månader x 500 kr = 36000 kr - 14250 kr = 21750 kr.

Placeras dessa i Units så har du en hävstång x 10.

Inte mycket pengar men dock en vinst.
Beräknat på MYCKET låga siffror.

Litet system = färre konsumenter
Stort system = fler konsumenter

Du är ute och räknar lingon igen!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-10-23 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in