Citat:
Ursprungligen postat av
Klapppmongo
Det jag inte förstår är hur du kan sitta och försvara ett företag som blir snmält i varje land det bedriver sin verksamhet. De har blivit fällda i Schweizisk domstol och nu har även lotteriinspektionen fällt de.
Lyoness har inte blivit smällt i varenda land där vi finns, vissa länder har vi haft bekymmer men vissa har vi inte. Sverige lade ner sin undersökning tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klapppmongo
För mig finns det två alternativ:
1. Du vet om att ni bedriver en olaglig verksamhet eller bedriver den i gråzon. Men du tjänar bra med pengar på det genom att värva naiva och oerfarna ungdomar från Östrabo yrkes.
2. Du anser att den bedömning som diverse domstolar/lottoinspektionen är felaktig. Vilket du fram till nu aldrig har lagt fram ett enda argument på baserat på KVANTITATIVA data. Det enda du säger är att vi inte förstår kompensationsplanen. Vilket är ett argument utan någon substans. Men det är personer av mycket högre kompetens och erfarenhet än någon av oss som slått fast att det är ett pyramidspel.
1. Jag tjänar inga stora pengar i dagsläget på denna verksamheten ännu, ca 10k i månaden och det är genom konsumtion som mina kunder gör. Har hittills bara värvat 4 personer i mitt team som vardera köper en enhet varje månad. Och två av dom har köpt ett moln.
2. Har lagt fram en mängd olika bevis för att det inte är en olaglig verksamhet. Det är inte utan substans som jag säger att ni inte förstår kompensationsplanen för det förstår jag när jag läser vad ni skriver. Ni skriver så oerhört mycket faktafel hela tiden. Kolla några sidor tillbaka där jag länkade hur många som finns i mitt team samt hur mycket dom handlar för så får du se bevis på hur man kan skapa nått genom att inte gå in med några pengar och bara satsa på att fixa gratiskunder.
Detta argumentet är jag så oerhört trött på, varför skulle en akademisk person vara smartare än en person som inte pluggat vidare? Mäts IQ i hur många år man lagt i en skolbänk? Tycker synd om dig att du inte tror mer om dig själv! Varför skulle dom vara smartare än vad du är?
Fråga en advokat som inte gjort nått annat än att plugga hur man bygger ett hus eller hur man gjuter en platta eller hur man syr en kostym och den personen kommer inte klara nått. Hur smart är den här personen då? Och givetvis tvärtom, vi kan så klart inte allt om hur lagar och regler ska tolkas och hur man ska jobba. Men att direkt dra slutsatsen att dom måste ju veta vad dom sysslar med så vi borde lita på dom är idiotisk! Sluta nervärdera dig själv och tro på att du kan göra nått.
Bästa beviset för detta är att se på våran fenomenala regering! Där är folk som inte kan ett skit ändå har vissa av dom pluggat i år och dar! Men fortsätt för allt i världen att rösta rött så du slipper tänka ifall det är det du vill!
Citat:
Ursprungligen postat av
Klapppmongo
Vad skulle hända om lyoness slutade med all försäljning av enheter/andelar/moln? Skulle de gå i konkurs då? Skulle resterande inkomstkällor förhindra de från konkurs? Skulle administratörer sluta? Skulle fortfarande dina möten där ni tokrunkar till Markus Käfer anordnas?
Allt skulle rasera.
Det som skulle hända är att allt skulle ta fruktansvärt mycket längre tid, dessa sponsringar gör att Lynoess på medel att arbeta snabbt och effektivt. Jag tror inte det skulle gå i konkurs för det sker ändå såpass konsumtion i våra system så dom får in pengar till att driva verksamheten vidare i länderna samt att betala löner till anställda.
Ambassadörer skulle absolut sluta på löpande band, för folk är inte intresserade av att jobba och det är där skon klämmer för vårat nätverk. I ett annat nätverk (Amway/herbalife/tupperwere) så får du inte betalt ifall du inte får konsumtion att ske, det kan man få i vårat nätverk genom att du sponsrar företagets utveckling istället.
Käfer hade inte vart något utan molnen, jag har pratat med han och han är en fruktansvärt trevlig och driven människa! Men utan molnen hade han inte varit någonstans i Lyoness. Så nej dessa möten hade med all sannolikhet inte existerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klapppmongo
Gå tillbaka till dina buggtävlingar!
Jag vet vem du syftar på men det är inte jag, har aldrig tagit lektioner i bugg och lär aldrig göra det. Och isåfall ska jag verkligen inte ställa upp i en tävling.