2018-03-01, 21:11
Medlem
det finnes folk som deg selv i Norge ja som lyset er slukket for og alle sikringer gått ..snart er det over i Norge..tvila inte på det ..
Citera
2018-03-01, 21:43
Medlem
dere kan goggle Terje Duesund heller Thor lycomann Hermansen og dere skjønner tilliten i Norge ang lyconett inte er stor
Citera
2018-03-02, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Fast det handlar ju om det, dom har fans som kan ta kort och i italien finns det 13500 företag att handla hos.

Inget stort företag i världen är transparent av en anledning att man inte vill gynna konkurrenter.

Den enda som har gjort detta är Elon Musk när han släppte sina ritningar på sin tesla.

Det handlar inte om att fans kan ta kort utan det handlar om att ni måste få dom att använda korten vilket känns ganska så långsökt. Det är sjuka summor som dom måste handla för innan era molnandelar går med vinst.

Dom flesta bolag har någon form av transparens och mer blir det med åren.
Lyoness därimot är inte ens transparent mot dom som ska arbeta och investera i molnen.
Med det upplägg dom har så bör dom vara transparenta och visa siffrorna. Att dom inte gör så är ett tecken på att det inte fungerar så som dom säger.
Ett bolag som arbetar med återförsäljare bör visa återförsäljarna siffror så att dom kan göra ett bra jobb. Slutsatsen blir att det första molnet som nu börjar ge utdelning får sin utdelning genom att nya köp av molnandelar gjorts i andra länder. Dvs ni som är med i detta är med i ett ponzi spel!
Citera
2018-03-02, 07:28
Medlem
Citat:
Tänka sig att det finns företag som ser att vi inte är dömda! Du ser pellets, det finns hopp även för dig!

Det jag inte förstår är hur du kan sitta och försvara ett företag som blir snmält i varje land det bedriver sin verksamhet. De har blivit fällda i Schweizisk domstol och nu har även lotteriinspektionen fällt de.

För mig finns det två alternativ:
1. Du vet om att ni bedriver en olaglig verksamhet eller bedriver den i gråzon. Men du tjänar bra med pengar på det genom att värva naiva och oerfarna ungdomar från Östrabo yrkes.
2. Du anser att den bedömning som diverse domstolar/lottoinspektionen är felaktig. Vilket du fram till nu aldrig har lagt fram ett enda argument på baserat på KVANTITATIVA data. Det enda du säger är att vi inte förstår kompensationsplanen. Vilket är ett argument utan någon substans. Men det är personer av mycket högre kompetens och erfarenhet än någon av oss som slått fast att det är ett pyramidspel.

Vad skulle hända om lyoness slutade med all försäljning av enheter/andelar/moln? Skulle de gå i konkurs då? Skulle resterande inkomstkällor förhindra de från konkurs? Skulle administratörer sluta? Skulle fortfarande dina möten där ni tokrunkar till Markus Käfer anordnas?

Allt skulle rasera.

Gå tillbaka till dina buggtävlingar!
Citera
2018-03-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian
En positiv sak för er som tror på Lyoness är det faktum att Apoteket inte ser några problem med att samarbeta genom affiliate med er.

Jag kopierar in deras svar när jag frågade om Lyoness:

"Hej!
Vi har ett samarbete med ett så kallat affiliate bolag, Adtraction. Via Adtraction kan företag som Lyoness ansöka om att få marknadsföra apoteket. Så vi har inte ett direkt samarbete med Lyoness i det här fallet.

Vad Apoteket AB kan se så är de inte dömda, utan det finns en nedlagd förundersökning av lotteriinspektionen sen tidigare. Så Apotekets bedömning har varit att vi inte gör något fel eller bidrar till något vi inte vill genom att låta Lyoness vara en av många aktörer som är med i vårt affiliate nätverk.

--
Med vänliga hälsningar
Andreas Larsson
Apoteket AB Kundservice"

Lite märkligt uttalande av apoteket då lyoness är dömda i andra länder.
Jaja det finns andra apotek att gå till än att använda ett som är en del av ett dömt snöbolls system och ett snart dömt ponzi spel.
Blir bojkott av apoteket som medvetet väljer att vara en front till bedrägeri.
Citera
2018-03-02, 08:36
Medlem
Librarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Lite märkligt uttalande av apoteket då lyoness är dömda i andra länder.
Jaja det finns andra apotek att gå till än att använda ett som är en del av ett dömt snöbolls system och ett snart dömt ponzi spel.
Blir bojkott av apoteket som medvetet väljer att vara en front till bedrägeri.

Ja, deras resonemang förvånade mig. Jag tror inte de riktigt förstår vad de gett sig in på. Kanske rigiditeten hos statliga bolag?

Men ja, det finns gott om alternativ. Apoteket klarar sig nog fint utan mig som kund.
Citera
2018-03-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
det finnes folk som deg selv i Norge ja som lyset er slukket for og alle sikringer gått ..snart er det over i Norge..tvila inte på det ..

Säg gärna till när det sker!
Citera
2018-03-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Det handlar inte om att fans kan ta kort utan det handlar om att ni måste få dom att använda korten vilket känns ganska så långsökt. Det är sjuka summor som dom måste handla för innan era molnandelar går med vinst.

Dom flesta bolag har någon form av transparens och mer blir det med åren.
Lyoness därimot är inte ens transparent mot dom som ska arbeta och investera i molnen.
Med det upplägg dom har så bör dom vara transparenta och visa siffrorna. Att dom inte gör så är ett tecken på att det inte fungerar så som dom säger.
Ett bolag som arbetar med återförsäljare bör visa återförsäljarna siffror så att dom kan göra ett bra jobb. Slutsatsen blir att det första molnet som nu börjar ge utdelning får sin utdelning genom att nya köp av molnandelar gjorts i andra länder. Dvs ni som är med i detta är med i ett ponzi spel!

Det är ju upp till var och en vilken slutsats man drar? Bara för att du säger att det är så, så blir inte det sanning. Ja det är sjuka summor dom ska handla för men om flera miljoner korttagare handlar för en liten summa så blir det sjuka summor. Hur svårt ska det vara och förstå?
Citera
2018-03-02, 11:04
Medlem
Det är såhär en typisk sektanhängares profil ser ut på Facebook. Han tillhör som sagt den smutsiga "verksamheten" som DrKossmos försvarar konstant och även denna lilla parasit är medlem i deras "hemliga" lilla grupp.

En liten fråga till herr S, tycker du uppriktigt att det inte är patetiskt?
https://i.imgur.com/epaITv7.png
Citera
2018-03-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klapppmongo
Det jag inte förstår är hur du kan sitta och försvara ett företag som blir snmält i varje land det bedriver sin verksamhet. De har blivit fällda i Schweizisk domstol och nu har även lotteriinspektionen fällt de.

Lyoness har inte blivit smällt i varenda land där vi finns, vissa länder har vi haft bekymmer men vissa har vi inte. Sverige lade ner sin undersökning tex.

Citat:
För mig finns det två alternativ:
1. Du vet om att ni bedriver en olaglig verksamhet eller bedriver den i gråzon. Men du tjänar bra med pengar på det genom att värva naiva och oerfarna ungdomar från Östrabo yrkes.
2. Du anser att den bedömning som diverse domstolar/lottoinspektionen är felaktig. Vilket du fram till nu aldrig har lagt fram ett enda argument på baserat på KVANTITATIVA data. Det enda du säger är att vi inte förstår kompensationsplanen. Vilket är ett argument utan någon substans. Men det är personer av mycket högre kompetens och erfarenhet än någon av oss som slått fast att det är ett pyramidspel.

1. Jag tjänar inga stora pengar i dagsläget på denna verksamheten ännu, ca 10k i månaden och det är genom konsumtion som mina kunder gör. Har hittills bara värvat 4 personer i mitt team som vardera köper en enhet varje månad. Och två av dom har köpt ett moln.

2. Har lagt fram en mängd olika bevis för att det inte är en olaglig verksamhet. Det är inte utan substans som jag säger att ni inte förstår kompensationsplanen för det förstår jag när jag läser vad ni skriver. Ni skriver så oerhört mycket faktafel hela tiden. Kolla några sidor tillbaka där jag länkade hur många som finns i mitt team samt hur mycket dom handlar för så får du se bevis på hur man kan skapa nått genom att inte gå in med några pengar och bara satsa på att fixa gratiskunder.

Detta argumentet är jag så oerhört trött på, varför skulle en akademisk person vara smartare än en person som inte pluggat vidare? Mäts IQ i hur många år man lagt i en skolbänk? Tycker synd om dig att du inte tror mer om dig själv! Varför skulle dom vara smartare än vad du är?

Fråga en advokat som inte gjort nått annat än att plugga hur man bygger ett hus eller hur man gjuter en platta eller hur man syr en kostym och den personen kommer inte klara nått. Hur smart är den här personen då? Och givetvis tvärtom, vi kan så klart inte allt om hur lagar och regler ska tolkas och hur man ska jobba. Men att direkt dra slutsatsen att dom måste ju veta vad dom sysslar med så vi borde lita på dom är idiotisk! Sluta nervärdera dig själv och tro på att du kan göra nått.

Bästa beviset för detta är att se på våran fenomenala regering! Där är folk som inte kan ett skit ändå har vissa av dom pluggat i år och dar! Men fortsätt för allt i världen att rösta rött så du slipper tänka ifall det är det du vill!

Citat:
Vad skulle hända om lyoness slutade med all försäljning av enheter/andelar/moln? Skulle de gå i konkurs då? Skulle resterande inkomstkällor förhindra de från konkurs? Skulle administratörer sluta? Skulle fortfarande dina möten där ni tokrunkar till Markus Käfer anordnas?

Allt skulle rasera.

Det som skulle hända är att allt skulle ta fruktansvärt mycket längre tid, dessa sponsringar gör att Lynoess på medel att arbeta snabbt och effektivt. Jag tror inte det skulle gå i konkurs för det sker ändå såpass konsumtion i våra system så dom får in pengar till att driva verksamheten vidare i länderna samt att betala löner till anställda.

Ambassadörer skulle absolut sluta på löpande band, för folk är inte intresserade av att jobba och det är där skon klämmer för vårat nätverk. I ett annat nätverk (Amway/herbalife/tupperwere) så får du inte betalt ifall du inte får konsumtion att ske, det kan man få i vårat nätverk genom att du sponsrar företagets utveckling istället.

Käfer hade inte vart något utan molnen, jag har pratat med han och han är en fruktansvärt trevlig och driven människa! Men utan molnen hade han inte varit någonstans i Lyoness. Så nej dessa möten hade med all sannolikhet inte existerat.

Citat:
Gå tillbaka till dina buggtävlingar!

Jag vet vem du syftar på men det är inte jag, har aldrig tagit lektioner i bugg och lär aldrig göra det. Och isåfall ska jag verkligen inte ställa upp i en tävling.
Citera
2018-03-02, 11:40
Medlem
Citat:
Säg gärna till när det sker!
kansje du kunne fortelle om prosjekt X og bonus system som skal utbetales i juni ..level 7 1 million euro og på level 8.2 150 millioner kr ..hvor kommer alle disse penger fra ??? med så lite handel så fundere lite føre du svarer på den frågan..og legg gjerne ut beløpene som sksl utbetales og antall folk på level 7 og level 8 og level 8.1 og 8.2 ..jeg venter i spenning på hvor ærlig du nå vil være
Citera
2018-03-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
kansje du kunne fortelle om prosjekt X og bonus system som skal utbetales i juni ..level 7 1 million euro og på level 8.2 150 millioner kr ..hvor kommer alle disse penger fra ??? med så lite handel så fundere lite føre du svarer på den frågan..og legg gjerne ut beløpene som sksl utbetales og antall folk på level 7 og level 8 og level 8.1 og 8.2 ..jeg venter i spenning på hvor ærlig du nå vil være

Om detta vet jag inte mycket och heller inte många som vet av en klar anledning. Det jag tror om Project X är att det kommer ge en hel del cash. Det ryktas om 1 Euro per SP man har skapat för den karriären man når i maj. Men jag vet inget om det och mer info kommer på eventet i Prag i slutet på
maj. Project X startar ju 1 Juni.

Det finns ca 140 som är k7 och uppåt i världen. Och ja det ryktas om mycket pengar men Project X är inte nått som bara ska ge pengar, det ska ju även dra in pengar till Lyoness så det har jag inga tvivel att det kommer göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in